انتشار تیزرهای رسمی اکودا 7 در ایران

لوکانو اکودا 7 (ECODA7) که در شهریورماه 1403 نخستین تیزرهای آن برای بازار کشورمان منتشر شده است، در واقع همان چری اومودا 7 است که با این نام جدید شناخته می‌شود. این خودرو آینده‌نگر و مدرن، برای نسل جوان جامعه طراحی شده و درک عمیقی از نیازهای آنان دارد.

این محصول با عناصر طراحی جدید و با سبک ساده و آینده‌نگر و مدرن طراحی شده و ظاهر زیبایی دارد. نمای جانبی آن نیز ساده است؛ اما سقف با شیب زیادی پایین آمده و ظاهر پویایی دارد. چراغ‌های LED این خودرو طراحی پیکسلی داشته و بسیار به جزئیات توجه دارد. 

عرضه جهانی اکودا 7 از سال آینده است و ایران به عنوان یکی از بازارهای کلیدی آن شناخته شده است. بنابراین باید منتظر حضور آن در بازار کشورمان باشیم.

طراحی اکودا 7

همچون اومودا 5 که چهره‌ای قابل قبول ولی حاصل از ترکیب طرح خودروهایی همچون هیوندای توسان و نیسان آری‌یا را به نمایش می‌­گذارد، اکودا 7 را نیز می­‌توان خودرویی زیبا دانست. اما الگوبرداری واضح طراحان این خودرو از لکسس RX و کراس‌­اورهای هوندا را هم نمی­‌توان نادیده گرفت.

فرم خمیده انتهای سقف نیز به محصولات رنجرور شباهت دارد. برخلاف انتظار، در این خودرو از دستگیره مخفی شونده درها نیز خبری نیست.

ابعاد بدنه خودروی اکودا 7 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.621، 1.872، 1.673 و 2.7 متر اعلام شده، که بر رینگ‌های 20 اینچی استوار شده است. این خودرو در تمام جهات از اومودا 5 بزرگتر است، اما با هوندا CR-V در یک رده قرار می­‌گیرد.

معرفی چری اومودا 7

کابین و امکانات اکودا 7

در فضای کابین چری اکودا 7 با خلاقیت بیشتری مواجه هستیم. گذشته از فرمان بیضوی و روکش چرم با دوخت متضاد، باید به نمایشگر 15.6 اینچی لمسی با وضوح 2.5K و قابلیت حرکت به طرف سرنشین جلو اشاره کنیم، که از دستیار صوتی و کنترل حرکتی پشتیبانی می‌­کند. خوشبو کننده هوا، سیستم صوتی سونی با 12 بلندگو و دو اسپیکر در پشت سری صندلی‌های جلو و سامانه حذف سر و صدای محیط بیرون، از دیگر ویژگی‌های این بخش به شمار می­‌آید. چری اعتقاد دارد که طراحی فرمان و صندلی‌های این خودرو، می‌­تواند حس و حال بازی با پلی استیشن را تداعی کند.

مشخصات فنی اکودا 7

اکودا 7 به سامانه پلاگین-هیبرید شامل پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری TGDi مجهز شده است. شرکت سازنده از بازدهی گرمایی 44.5 درصد این پیشرانه و برد حرکتی 95 کیلومتر در حالت کاملا برقی خبر می­‌دهد. مصرف سوخت متوسط و برد حرکتی در حالت هیبرید نیز به ترتیب 4.89 لیتر در صد کیلومتر و 1250 کیلومتر اعلام شده است.

چری قصد دارد نسخه درون‌سوز اکودا 7 را با پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ، در آینده نزدیک عرضه کند. این پیشرانه در برخی محصولات دیگر این برند همچون جیکو J7 هم نصب شده است.

معرفی چری اومودا 7

بنابر اعلام چری، اکودا 7 از نسخه بروزرسانی شده شاسی اومودا 5 همراه با تعلیق دوبل هیدرولیک و سامانه ترمز سیمی بهره‌­مند است. این خودرو 18 سامانه دستیار راننده همچون دستیار تعویض خط را نیز به همراه دارد.


فروش لوکانو در ایران

برای اطلاع از آخرین اخبار موجود از شرکت لوکانو، شرایط فروش این شرکت و نحوه خرید محصولات لوکانو در ایران، مقاله شرایط فروش لوکانو را مطالعه نمایید.

source

توسط khodrocamp.ir