شرکت مدیران خودرو روز گذشته برای نخستین بار شرایط فروش محصول جدید فونیکس آریزو 8 را در قالب طرح فروش فوق‌العاده با قیمت قطعی اعلام کرده است. این در حالی است که هم‌زمان با این آغاز طرح فروش این محصول، بر اساس تصاویر اختصاصی به دست آمده توسط خودروبانک از مرکز تعویض پلاک تهران، نسخه پلاگین هیبریدی فونیکس آریزو 8 در حال گذراندن مراحل تست فنی و دریافت پلاک است که این موضوع نشان از عرضه این محصول به بازار در آینده‌ای نزدیک دارد.

فونیکس آریزو ۸ پلاگین هیبریدی یکی از محصولات جدید خانواده آریزو است که توسط شرکت چری، طراحی و تولید شده است. گفتنی است این محصول در بازار داخلی چین با نام فنگیون A8 شناخته می‌شود که به لحاظ ظاهری و ساختار با آریزو 8 شباهت‌های بسیار زیادی دارد. A8 نخستین محصول تولید انبوه از سری فنگیون است. پیش از این نیز فنگیون به عنوان یکی از مدل‌های اولیه چری شناخته می‌شد که از اوایل تأسیس این برند روی خط تولید قرار داشت و تا سال 2016 عرضه آن ادامه داشت. اما در نهایت مدیران ارشد چری تصمیم گرفتند از سپتامبر 2023، محصولات بر مبنای انرژی‌های نو را در سری فنگیون به بازارهای جهانی عرضه کنند.

آریزو ۸ هیبریدی

اکنون این محصول تازه‌وارد به یک قدمی بازار ایران رسیده و احتمالا در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه آن توسط مدیران خودرو باشیم. آریزو 8 پلاگین هیبرید به لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی با نسخه بنزینی دارد و در نمای جلو تنها در گرافیک جلوپنجره با نسخه بنزینی تفاوت دارد. همچنین در نمای جانبی تنها رینگ‌های این خودرو تغییر داشته و مابقی اجزا با همان طرح نسخه بنزینی به نمایش درآمده است. اما در نمای عقب تغییرات بیشتری را شاهد هستیم که عمده تغییرات مربوط به دیفیوزر جدید نصب شده در قسمت زیرین سپر است که در طرفین آن دو خروجی اگزوز فیک جایگزین چهار خروجی اگزوز اسپرت در نسخه بنزینی شده است.

فونیکس آریزو ۸ هیبریدی دارای یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که در کنار یک موتور الکتریکی قرار گرفته است. این ترکیب، توان تولیدی قابل توجهی را به این خودرو می‌بخشد. موتور بنزینی این خودرو قادر به تولید 154 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر گشتاور است. در کنار این موتور، موتور الکتریکی با توان 150 کیلووات (معادل 201 اسب بخار) و 310 نیوتن متر گشتاور قرار دارد که باعث افزایش قدرت کلی خودرو می‌شود که این خودرو را به یکی از پرقدرت‌ترین خودروهای هیبریدی موجود در بازار ایران تبدیل می‌کند.

نمای عقب آریزو ۸ هیبریدی

از دیگر ویژگی‌های برجسته فونیکس آریزو ۸ هیبریدی می‌توان به باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت ۱.۸ کیلووات ساعت اشاره کرد که امکان استفاده از حالت الکتریکی خالص را برای مسافت‌های کوتاه فراهم می‌کند. شتاب۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۶ ثانیه است.

برد پیمایشی رسمی بر اساس استاندارد WLTC در حالت تمام الکتریکی ۱۰۷ کیلومتر و برد پیمایشی ترکیبی تا ۱۴۰۰ کیلومتر می‌رسد. مصرف سوخت۴.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است.

فونیکس آریزو ۸ هیبریدی از نظر طراحی داخلی و خارجی، ترکیبی از زیبایی، کارایی و تکنولوژی است. طراحی خارجی این خودرو با خطوط دینامیک و بدنه‌ای آیرودینامیک، ظاهری مدرن و جذاب را به نمایش می‌گذارد. چراغ‌های LED در جلو و عقب، علاوه بر بهبود دید در شب، جلوه‌ی خاصی به این خودرو می‌بخشند.

در داخل کابین، استفاده از مواد با کیفیت بالا، صندلی‌های ارگونومیک با قابلیت تنظیم برقی، سیستم تهویه مطبوع دو منطقه‌ای و صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، تجربه‌ی رانندگی لذت‌بخشی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. این صفحه نمایش به سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو متصل است که از فناوری‌های ارتباطی مدرن مانند Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می‌کند.

عرضه فونیکس آریزو ۸ هیبریدی توسط شرکت مدیران خودرو به بازار ایران، گامی مهم در جهت توسعه و ارتقای خودروهای هیبریدی در کشور است. پیش از این نیز این شرکت با عرضه فونیکس تیگو 8 e+ توانسته سهم قابل توجهی از بازار خودروهای هیبریدی را از آن خود کند. حالا با توسعه سبد محصولات هیبریدی این شرکت، انتظار می‌رود سهم بیشتری از بازار به این خودروساز داخلی اختصاص یابد.

source

توسط khodrocamp.ir