مدل ۲۰۲۵ نیسان پاترول رونمایی شد. این ماشین به وضوح نشان می‌دهد که نیسان رویکرد ممتازتری را برای طراحی و ساخت محصولات خود در پیش گرفته است.

همانند بسیاری از خودروسازان مطرح، نیسان نیز پیشرانه ۸ سیلندر را کنار گذاشته و نسخه بنزینی پاترول را با موتور ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری تنفس طبیعی و همینطور موتور ۶ سیلندر توربوشارژ ۳.۵ لیتری روانه بازار می کند.

به علاوه، ویزگی های تکنولوژیکی و پیشرفته متنوعی در زیر پوسته پاترول جاسازی شده که مشتریان را به وجود می آورد.

نیسان پاترول ۲۰۲۵ به تازگی در ابوظبی رونمایی شده و اطلاعات بسیاری در مورد این خودرو در دسترس اصحاب رسانه قرار گرفته است که کلیت آن‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد.

– عرضه خارج از خانه در اواخر سال ۲۰۲۷

– تولید قدرت ۴۲۵ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر توسط موتور توربوشارژ ۳.۵ لیتری

-تولید قدرت ۳۱۶ اسب بخار و گشتاور ۳۸۶ نیوتن متر توسط موتور تنفس طبیعی ۳.۸ لیتری

– گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته جتکو و سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک دائمی

– سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم ارتفاع تا ۷۰ سانتیمتر

– سیستم کنترل دمای بیومتریک

– نمایشگر یکپارچه دوگانه ۲۸.۶ اینچی، هر پنل به اندازه ۱۴.۳ اینچ

– قابلیت حرکت در آب با عمق ۷۰ سانتیمتر

نیسان پاترول 2025

نیسان در ابتدا پاترول جدید خود را روانه بازار خاورمیانه می‌کند. این خودرو بر اساس پلتفرم جدید و انحصاری شرکت ژاپنی ساخته شده و طول عرض، فاصله بین دو محور آن به ترتیب، ۵۲۰۵، ۲۰۳۰ و ۳۰۷۵ میلی‌متر است.

نیسان پاترول حدود ۳۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد و ظرفیت یدک کشی آن به ۲۰۰۰ کیلوگرم می‌رسد. سیستم خنک‌سازی این خودرو نسبت به مدل قبلی به طور قابل توجهی ارتقا یافته است. یک جفت فن الکتریکی و بزرگ‌ترین سیستم خنک‌کننده‌ای که تاکنون در محصولات نیسان به کار رفته، در ساخت پاترول مورد استفاده قرار گرفته است.

ویژگی‌های لوکس همچون صندلی‌های ماساژ پنوماتیک، کابین پاترول را مجلل کرده و این خودرو را در رده شاسی بلندهای ممتازی مثل لندروور قرار می‌دهد.

همان‌طور که گفته شد، داشبورد میزبان دو نمایشگر ۱۴.۳ اینچی است و البته یک نمایشگر هدآپ نیز به کمک راننده می‌آید. سیستم اطلاعات سرگرمی با پنل لمسی شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های کاربردی همچون گوگل Maps و دستیار صوتی گوگل می‌شود.

سیستم کنترل دمای بیومتریک در پاترول عملکرد جالبی دارد. این سیستم از فناوری اینفرارد برای اندازه‌گیری دمای پوست بدن سرنشینان در هر سه ردیف صندلی استفاده کرده و عملیات تهویه هوا را بر همین اساس انجام می‌دهد.

فضای داخل نیسان پاترول 2025

مدل جدید پاترول به پدال شیفتر و همچنین مجموعه‌ای از دوربین‌ها مجهز است که قابلیت دید راننده را بهبود می‌بخشد. سیستم هشدار برخورد از سمت جلو و عقب با رادار ۱۷۰ درجه‌ای که در جلوی خودرو نصب شده، همکاری می‌کند تا بهترین میدان دید در تقاطع خیابان‌ها در دسترس راننده قرار گیرد.

سیستم فرمان پاترول کماکان به صورت هیدرولیکی باقی مانده، اما قابلیت هوشمند حفظ حرکت خودرو بین خطوط به آن اضافه شده است، درست همانند خصوصیتی که در لندکروزر سری ۳۰۰ وجود دارد.

قابلیت‌های آفرودی نیسان پاترول ۲۰۲۵ هنوز به طور قطعی اعلام نشده است. با این حال طبق گفته نیسان، این خودرو با بهبود زاویه ورود و خروج نسبت به مدل قبلی، سیستم تعلیق ارتقایافته، قفل دیفرانسیل عقب، سیستم انتقال قدرت 4WD و قابلیت تعویض بین دو حالت 4H و 4L به عرضه درمی‌آید. در ضمن راننده می‌تواند از هفت حالت استاندارد، اکو، اسپرت، رانندگی بین صخره‌ها، رانندگی در خاک نرم و رانندگی در گل و لای استفاده کند.

ظاهرا پاترول ۲۰۲۵ قرار است با رنگ‌های متالیک سبز جنگلی، سفید مرواریدی، مشکی زغالی، خاکستری، آبی، نقره‌ای و یک رنگ حماسی جذاب روانه بازار شود‌.

source

توسط khodrocamp.ir