معرفی آئودی Q5 مدل ۲۰۲۵ ؛ بنزینی و جذاب

آئودی Q5 مدل ۲۰۲۵
آئودی Q5 مدل ۲۰۲۵

کمپانی آئودی پس از مدل های جدید A5 و A6 E-Tron، اکنون به سراغ معرفی نسل جدید یکی از محبوب ترین و مهم ترین کراس اوورهای خود، Q5 با مدل ۲۰۲۵، آمده است.


آریزو 8


آریزو 8

نسل جدید آئودی Q5 با تغییرات گسترده و پیشرانه های پرقدرت، برای رقابت با ب‌ ام‌ و X3 و مرسدس GLC تدارک دیده شده است. این خودرو بیش از ۱۵ سال است که همواره یکی از اصلی‌ ترین محصولات کمپانی آئودی بوده و از سال ۲۰۰۸ حدود ۲.۶ میلیون دستگاه فروش داشته است. این خودرو که روی پلت‌فرم PPC آئودی مخفف Premium Platform Combustion ساخته شده است، در بازار آمریکا و اروپا در نسخه‌های معمولی و SQ5 عرضه خواهد شد.

طراحی ظاهری آئودی Q5

آئودی برای نسل جدید Q5 از هر نظر سنگ تمام گذاشته است. در نمای جلو شاهد یک پازل چندتکه جذاب هستیم؛ چراغ ها، جلوپنجره و ورودی های هوای روی سپر هر یک اجزای این پازل را تشکیل داده اند و هارمونی بسیار خوبی را با یکدیگر دارند. مانند عادت همیشگی آئودی، گرافیک چراغ های جلو و عقب این خودرو نیز سبک منحصربه‌فرد و بسیار زیبایی دارند و چراغ های عقب به صورت به هم پیوسته طراحی شده اند. به سبب به‌کارگیری خطوط منحنی و سیال در این خودرو، کراس‌اوور جدید آئودی کوچک‌تر از چیزی‌ست که به نظر می‌رسد و خوشبختانه از خطوط تیز و اغراق آمیز در Q5 جدید خبری نیست.

یکی از ویژگی‌های قابل‌ توجه این خودرو، نسل دوم چراغ‌های عقب OLED دیجیتالی است که می‌تواند با نمایش گرافیک‌ های مختلف، به دیگر رانندگان در مورد تصادفات و راه‌بندان‌ های پیش رو هشدار دهد. به طور کلی، طراحی نسل جدید آئودی Q5 را می توان یکی از بهترین ها در بین رقبا برشمرد.

داخل آئودی Q5 جدید

در بخش داخلی شاهد همان سبک جدید آئودی، که پیش‌تر در مدل A5 نیز به‌کار رفته بود، هستیم. این یعنی در Q5 جدید هم یک صفحه‌ نمایش یکپارچه را می‌بینیم که کلاستر دیجیتالی ۱۱.۹ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۴.۵ اینچی را در خود جای داده و یک نمایشگر ۱۰.۹ اینچی هم برای سرنشین به صورت مجزا تعبیه شده است. سیستم هدآپ دیسپلی برای این خودرو هم قابل سفارش خواهد بود. هیچ کلید فیزیکی ای برای سیستم تهویه در نظر گرفته نشده و همه چیز در نمایشگر مرکزی گنجانده شده است. از جمله دیگر امکانات داخلی نسل جدید Q5 هم می‌توان به شارژر وایرلس گوشی با خنک‌ کننده، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم های کمک رانندگی، تریم چرمی، گرم‌کن و تهویه صندلی های جلو، دو پورت USB-C در جلو و عقب و… اشاره کرد.

مشخصات فنی

نسخهٔ پایه آئودی Q5 به یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۲۶۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه S ترونیک و سامانه چهار چرخ محرک کواترو متصل خواهد بود.

نسخه SQ5 اما از یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر توربوشارژ با ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می گیرد که انتقال نیروی آن از طریق همان گیربکس هفت سرعته دوکلاچه S ترونیک به هر چهار چرخ صورت می پذیرد.

برای این خودرو سیستم تعلیق بادی با کمک‌فنر های تطبیقی قابل سفارش خواهد بود. نسخه SQ5 برای هیجان بیش‌تر، از سیستم تعلیق اسپرت تری با فناوری Frequency Selective Damping بهره می گیرد.

قیمت

قیمت آئودی Q5 در اروپا از ۵۸ هزار دلار آغاز می شود و این عدد برای نسخه SQ5 به ۹۲ هزار دلار افزایش می یابد.

آئودی Q5 جدید چه مشخصاتی دارد؟

نسخهٔ پایه آئودی Q5 به یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۲۶۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه S ترونیک و سامانه چهار چرخ محرک کواترو متصل خواهد بود. نسخه SQ5 اما از یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر توربوشارژ با ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می گیرد که انتقال نیروی آن از طریق همان گیربکس هفت سرعته دوکلاچه S ترونیک به هر چهار چرخ صورت می پذیرد.

آئودی Q5 جدید چه قیمتی دارد؟

قیمت آئودی Q5 در اروپا از ۵۸ هزار دلار آغاز می شود و این عدد برای نسخه SQ5 به ۹۲ هزار دلار افزایش می یابد.

۵ امتیاز از ۲ رای

source

توسط khodrocamp.ir