تویوتا کمری 2025 ؛ پادشاه سدان‌های متوسط به‌روز می‌شود

به‌روزرسانی تویوتا کمری 2025
به‌روزرسانی تویوتا کمری ۲۰۲۵

تویوتا کمری با وجود این که بیش از یک دهه است که پرفروش‌ترین سدان در آمریکا بوده، از نظر کارشناسان تویوتا به یک به‌روزرسانی نیاز داشته است که این مدل محبوب را شاید حتا از قبل هم جذاب‌تر کند.


آریزو 8


آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، تویوتا کمری ۲۰۲۵ به اندازه مدل قبلی خود عالی است، حتا در چند زمینه کلیدی کمی بهتر نیز عمل می‌کند. طراحی مجدد نیز آن را مدرن‌تر نشان می‌دهد، فضای داخلی به‌روز شده است، فناوری‌های بسیاری به آن افزوده شده و ترکیب هیبریدی آن به این معنی است که این سدان سایز متوسط کارآمدتر از همیشه است.

مشخصات فنی کمری ۲۰۲۵

اگر بخواهیم به مشخصات تویوتا کمری جدید نگاهی داشته باشیم، خواهیم دید که در زیر کاپوت، سیستم هیبریدی نسل پنجم تویوتا قرار دارد که ترکیبی از یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با کمک باتری است. این پیشرانه ۲۲۵ اسب بخار با چیدمان دیفرانسیل جلو و ۲۳۲ اسب بخار با سیستم چهار چرخ متحرک تولید می‌کند. سیستم هیبریدی تویوتا، با گشتاور کمکی باتری، به کمری شتاب سریع و نرمی می‌دهد. موتور چهار سیلندر دارای نسبت تراکم بالا ۱۴.۰:۱ است که کمری را در سرعت‌های بالا در بزرگراه همچنان قدرتمند نگه می‌دارد و با این خودرو برای سبقت مشکلی نخواهید داشت.

اگرچه کمری یک سدان اسپرت نیست (تا زمانی که نسخه بعدی TRD عرضه شود)، اما دینامیک رانندگی در این مدل اصلاح شده است. شاسی متعادل است، با سیستم تعلیق سازگاری دارد و فرمان در بهترین حالت پاسخ‌گوست. البته که این خودرو از راحتی قابل توجهی نیز برخوردار است، به غیر از برخی لرزش‌های موتور و سیستم اگزوز، به خصوص زمانی که به سختی پدال گاز را می‌فشارید، که در اکثر پیشرانه‌های هیبریدی قابل انتظار است، کمری آرام، ظریف و راحت است.

امکانات کمری ۲۰۲۵

کابین تویوتا کمری 2025
کابین تویوتا کمری ۲۰۲۵

مدل XSE کمری به‌صورت استاندارد با صندلی‌های روکش چرم واقعی، رودری‌های با روکش چرمی و صندلی‌های دارای گرم‌کن با قابلیت تنظیم برق عرضه می‌شود. بسته ۴۰۷۵ دلاری Premium Plus سردکن صندلی را نیز اضافه می‌کند (به علاوه مجموعه‌ای از ویژگی‌های دیگر). یک کلاستر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان قرار دارد و یک صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی مرکز داشبورد را می‌آراید.

مالتی مدیا جدیدترین رابط کاربری تویوتا را اجرا می‌کند، که استفاده از آن لذت بخش، مختصر و آسان برای حرکت است. پاسخ‌گویی لمسی نیز با هر گوشی هوشمند مدرنی برابری می‌کند. Camry XSE همچنین به صورت استاندارد با Apple CarPlay و Android Auto و همچنین شارژ بی سیم تلفن همراه ارائه خواهد شد.

از نظر طراحی، کابین شاهد انبوهی از ارتقاهای زیبایی‌شناختی است. یک قطعه پلاستیکی براق سیاه رنگ، صفحه نمایش لمسی مرکزی را در خود جای داده و با طراحی افقی روان تا سمت سرنشین امتداد یافته است. معمولاً پلاستیک مشکی براق زننده به نظر می‌رسد، اما در این‌جا عرض بصری قابل توجهی را به کابین کمری اضافه می‌کند. قطعات آلومینیومی روی داشبورد و رودری‌ها قرار گرفته‌اند و پلاستیک مشکی مات بخش عمده‌ای از دید سرنشینان را پوشش می‌دهد.

اما جذابیت بصری بزرگ، نمای بیرونی کمری است. تویوتا عناصر طراحی جسورانه‌ای مانند جلوپنجره لانه زنبوری بزرگ، دریچه‌های افقی زاویه دار، خط کاپوت تیز و چراغ‌های جلوی منحنی را در قسمت جلو اضافه کرده است. در قسمت عقب، چراغ‌های عقب منحنی، علامت کلمه CAMRY، اسپویلر ظریف و سر اگزوز دوگانه در مدل XSE وجود دارد. همین موضوع باعث شده است کمری به یک سدان جذاب تبدیل شود و دیگر یک سدان سایز متوسط معمولی نباشد.

هر کمری به صورت استاندارد با Toyota Safety Sense 3.0 عرضه می‌شود. این شامل هشدار نقاط کور، سنسور فاصله، کروز کنترل تطبیقی بیش از ۲۰ مایل در ساعت، هشدار خروج از خط، تشخیص علائم جاده و موارد دیگر است. اما حتا در XSE، اگر می‌خواهید کروز کنترل تطبیقی با سازگاری توقف و حرکت، و همچنین کمک تغییر مسیر و دوربین ۳۶۰ درجه بالای سر بخواهید، باید ۴۰۷۵ دلار برای پکیج Premium Plus بپردازید.

قیمت کمری ۲۰۲۵

یک کمری LE پایه ۲۰۲۵ برای شما ۲۹۴۹۵ دلار هزینه دارد، در حالی که XSE از ۳۵۶۹۵ دلار شروع می‌شود، که هنوز هم برای آن‌چه تویوتا ارائه می‌دهد قیمتی معقول است. با این وجود، کمری XSE فول آپشن می‌تواند ۴۳۱۹۴ دلار قیمت داشته باشد که دارای گران‌ترین بسته مربوط به کمری یعنی Premium Plus با قیمت ۴۰۷۵ دلاری است.

علاوه بر ویژگی‌های ایمنی‌ای که قبلاً گفته شد، سیستم صوتی JBL با ۹ بلندگو، سقف شیشه‌ای پانوراما و امکاناتی دیگر نیز با این بسته ارائه می‌شود. قیمت سیستم AWD 1525 دلار است، البته چرخ‌های ۱۹ اینچی جذاب کمری نیز ۱۵۰۰ دلار قیمت دارند و بسته ویژه روشنایی جلویی آن نیز ۳۹۹ دلار است.

اما برای یک سدان ممتاز، مجهز و با رانندگی خوشایند و با قیمت کم‌تر از ۴۵۰۰۰ دلار، تویوتا کمری XSE 2025 با توجه به قیمت خودروهای جدید این روزها رقمی معقول به نظر می‌رسد. شاید به غیر از آخرین هوندا آکورد، خودروی دیگری در این کلاس وجود ندارد که حتا به آن نزدیک شود. همین منجر می‌شود که تویوتا کمری ۲۰۲۵ همچنان پادشاه سدان‌های سایز متوسط باشد.

۴ امتیاز از ۶ رای

source

توسط khodrocamp.ir