چراغ بوگاتی گران تر از قیمت پورشه 911

چراغ بوگاتی
چراغ بوگاتی

تعداد کمی از خودروهای مدرن دارای چراغ‌های جلوی خاص مانند ساختار چهارگانه بوگاتی شیرون هستند. چراغ رانندگی در روز منحصر به فرد آن باعث می‌شود این خودروها فوراً قابل تشخیص باشند. با این حال، این خودروها نادر هستند زیرا تنها ۵۰۰ دستگاه از این مدل ساخته شده است. این سطح از انحصار هزینه نیز به همراه دارد، نه تنها هنگام خرید خودرو، بلکه حتا هنگام خرید قطعات یدکی.


آریزو 8


آریزو 8

به عنوان مثال، تبلیغی در eBay آلمان مجموعه‌ای از چراغ های جلوی Valeo برای شیرون را با یک برچسب قیمت چشم‌گیر فهرست می‌کند. این چراغ‌های LED که سازگار با بوگاتی Pur Sport و Super Sport 300+ هستند، با قیمت ۱۴۷ هزار یورو فروخته می‌شوند. با نرخ ارز فعلی این معادل ۱۶۴ هزار دلار است. بله، این قیمت فقط برای مجموعه‌ای از چراغ های جلوست. با این پول، می‌توان یک پورشه ۹۱۱ Carrera GTS (۱۶۴۹۰۰ دلار) کاملاً جدید خریداری کرد.
این فروشنده در لهستان مستقر است، اما چراغ‌های جلوی شیرون را با احتساب ۱۰۰۰ یورو (۱۱۰۰ دلار) اضافی به کشورهای اروپایی دیگر ارسال می‌کند. به دلایل واضح، روسیه و اوکراین مستثنا هستند. این فروشگاه ارسال را به کشورهای خارج از اروپا ارائه می‌دهد، اما هزینه‌های ارسال ذکر نشده است. با این حال، می‌توان تصور کرد که هزینه آن‌ها حتا بالاتر از اروپاست.

با توجه به تعداد اندک این خودروها، این تبلیغ جمعیت محدودی را هدف قرار داده است. این کالاها به عنوان اقلام دسته دوم ذکر شده‌اند، اما فروشنده وعده «در حد نو و عالی» را می‌دهد. شایان ذکر است که این چراغ‌ها به عنوان چراغ‌های اصلی با کد OEM اریجینال تبلیغ می‌شوند. ما کمی جست‌وجو کردیم و آن‌ها را در یک سایت لهستانی یافتیم که در آن‌جا با قیمت بسیار معقول ۴۲۰ هزار زلوتی (۹۸ هزار یورو یا ۱۱۰ هزار دلار) فهرست شده‌اند.

این برچسب قیمت برای یک سری چراغ‌های جلو ما را به یاد ویدیویی از کلکسیون همیلتون در مورد هزینه‌های مالکیت بوگاتی شیرون می‌اندازد: ۱۰ هزار دلار برای هر چراغ عقب، سوییچ زاپاس ۱۳۵۴۷ دلار، مجموعه لاستیک‌ها ۸۴۴۹ دلار، روتور ترمز جلو ۱۸۳۱۷ دلار، لنت ترمز جلو ۶۷۶۴ دلار، لنت ترمز عقب ۱۸۳۱۷ دلار، گیربکس ۱۸۵۰۰۰ دلار و سرویس سالانه ۱۱۵۰۰ دلار.

به گفته مانی خوشبین، غول املاک و مستغلات، هزینه‌های مالکیت بوگاتی ویرون به طور قابل پیش‌بینی دیوانه کننده است. هزینه تعویض تمام مایعات ۲۵ هزار دلار و لاستیک‌ها ۳۸ هزار دلار دیگر است. چرخ ها باید هر ۱۰ هزار مایل یک‌بار با ۵۰ هزار دلار تعویض شوند. یک سند مربوط به چند سال پیش، هزینه ۶۴۰۰ دلاری برای تعویض هر توربوشارژ را نشان می‌داد. بوگاتی ویرون دارای ۴ توربوشارژ است. این سند همچنین به هزینه نیروی کار ۹ هزار دلاری (جدا از خود توربوشارژها) برای تعویض دو توربوشارژ اشاره می‌کرد.

دارندگان ویرون ۲۰ هزار دلار برای تعویض مخزن سوخت به اضافه ۲۲ هزار دلار دیگر برای نیروی کار می پردازند. هزینه تعویض تنظیم‌کننده‌های میل بادامک تقریباً به همان اندازه است، اما خود این مورد فقط حدود ۸۰۰ دلار قیمت دارد. چرا هزینه‌های نیروی کار این‌قدر بالاست؟ زیرا مقداری به پیاده‌سازی و مونتاژ مجدد موتور نیاز است. توجه داشته باشید که این قیمت‌ها مربوط به چند سال پیش هستند و ممکن است دیگر معتبر نباشند. منظور ما این است که آن‌ها اکنون احتمالاً حتا بالاتر هستند. به عنوان مثال، تایرهای سفارشی Michelin Pilot Sport PAX ویرون در سال ۲۰۲۰ به قیمت ۴۲۰۰۰ دلار بودند که نسبت به سال قبل‌تر از آن ۴۰۰۰ دلار گران‌تر بودند.

بوگاتی توربیون (Turbillon) جدید هر چهار توربوشارژر خود را از دست داده است، اما یک سیستم هیبریدی اضافه کرده است که مطمئناً در صورت بروز مشکل، کار روی آن ارزان نیست.

۵ امتیاز از ۲ رای

source

توسط khodrocamp.ir