فورد برانکو اسپرت ساسکواچ 2025 از انتظارات فراتر می‌رود

برانکو اسپرت ساسکواچ
برانکو اسپرت ساسکواچ

فورد برانکو اسپرت (Bronco Sport)، هم یک فورد برانکو است و هم این‌طور نیست. این یک برانکوی کوچک است که به گونه‌ای طراحی و نام‌گذاری شده است تا شهرت آفرود برانکو بتواند به جذب خریداران کمک کند. آیا برانکو اسپرت شایسته نامش است؟


آریزو 8


آریزو 8

برانکو یک آفرود جان‌سخت است که با جیپ رانگلر (Wrangler) رقابت می‌کند. این خودرو بر روی یک نسخه اصلاح شده از پلتفرم فورد رنجر سوار می‌شود که آن را برای آفرود انعطاف پذیرتر می‌کند. در همین حال، برانکو اسپرت بیش‌تر متمرکز بر رانندگی در جاده است. این خودرو تمام ویژگی‌های فانتزی برانکوی بزرگ را ندارد و براساس کراس‌اوور Escape ساخته شده است که مصرف سوخت بهینه‌تری دارد.

برای مدل سال ۲۰۲۵، برانکو اسپرت به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. همچنین دارای پنج تریم و دو آپشن موتور است: یک موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۱ نیوتن متر گشتاور و یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با ۲۳۸ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور.

پکیج آفرود ساسکواچ (Sasquatch) راه خود را از برانکوی بزرگ به برانکو اسپرت کوچک‌تر باز می‎‌کند. این یک افزونه اختیاری در تریم‌های سطح بالای Outer Banks و Badlands برای سال ۲۰۲۵ است و دارای ویژگی‌هایی مانند واحد محرک عقب دوکلاچه، دیفرانسیل عقب قفل‌شونده، محافظ فولادی زیر بدنه، کمک‌فنرهای عقب Bilstein و تایرهای همه‌کاره ۲۹ اینچ است.

این ارتقا به برانکو اسپرت ساسکواچ ۸.۳ اینچ (۲۱ سانتی‌متر) تعلیق رو به بالا در جلو و ۹ اینچ (۲۳ سانتی‌متر) در عقب و قابلیت ۲۳.۶ اینچ (۶۰ سانتی‌متر) رانندگی در آب را می‌دهد. این در مقایسه با حداکثر عمق ۳۳.۵ اینچی (۸۵ سانتی‌متر) برانکوی بزرگ بسیار خوب است.

فورد اعلام نکرده است که پکیج ساسکواچ برای برانکو اسپرت چه‌قدر هزینه دارد و یا خود برانکو اسپرت ۲۰۲۵ چه‌قدر قیمت خواهد داشت، اما در سال ۲۰۲۴، برانکو اسپرت Outer Banks با قیمت پایه ۳۵۵۰۰ دلار، برانکو اسپرت Badlands ۴۰ هزار دلار و در برانکوی بزرگ Badlands، بسته ساسکواچ حداقل ۵۰۰۰ دلار قیمت دارد.

برانکو اسپرت ساسکواچ تا اوایل سال آینده در دسترس نخواهد بود، اما فورد ما را به ۱۵ دقیقه رانندگی در مسیر جدید آفرود خود در مریویل تنسی آورد. برانکو اسپرت ساسکواچ دارای هفت حالت رانندگی است: نرمال، اکو، اسپرت، لغزنده، آفرود، رالی، و راک کرال (Rock Crawl). ما فقط از سه مورد آن‌ها استفاده کردیم؛ عمدتاً آفرود، سپس راک کرال و رالی به طور مختصر.

حالت راک کرال دیفرانسیل را قفل می‌کند. واحد محرک عقب دوکلاچه دارای دو بسته کلاچ است که هر چرخ عقب را به طور مستقل کنترل می‌کند و به یکی اجازه می‌دهد در صورت نیاز خودرو را به پیش راند و همچنین می‌تواند به عنوان دیفرانسیل قفل‌شونده عمل کند. قفل دیفرانسیل در آفرودها رایج است، که به جای چرخاندن چرخی که کم‌ترین مقاومت را دارد، مانند دیفرانسیل باز، چرخ‌ها را به صورت قفل حرکت می‌دهد. حالت اختصاصی آفرود ساسکواچ دارای واکنش سریع موتور برای حرکت در زمین‌های ناهموار است، در حالی که حالت رالی باعث می‌شود پدال گاز برای رانندگی سریع‌تر واکنش نشان دهد. مانند هر خودروی آفرود مدرن خوب، سیستم تعلیق ساسکواچ در حالت آفرود هنگام بالا رفتن، ضربه‌ها را جذب می‌کند. من زمین ناهموار را در پاهایم احساس می‌کردم، اما این باعث نمی‌شد سرم تکان بخورد.
این خودرو همچنین دارای کنترل تریل (مانند کروز کنترل اما برای آفرود) و رانندگی با یک پدال است، که هر دو به منظور کاهش فشار رانندگی آفرود با از بین بردن نیاز به فشار دادن هر دو پدال طراحی شده‌اند. کنترل تریل به طرز عجیبی با سرعت ۱ مایل در ساعت شروع می‌شود و رانندگی با یک پدال فقط شامل استفاده از پدال گاز برای افزایش و کاهش سرعت خودروست.

به محض این‌که پای خود را بردارید، خودرو ترمزها را اعمال می‌کند و در این مدل‌های اولیه، ترمز خودکار مانند یک پایکوب احساس می‌شد. برای‌ام مهم نبود که چه‌قدر قوی است، اما وقتی پرسیدم، فورد نگفت که آیا ترمز تک پدال در تولید نهایی قوی‌تر، یکسان یا ضعیف‌تر خواهد بود.

برانکو اسپرت ساسکواچ دارای ویژگی‌های مفیدی مانند صفحات ضربه‌گیر در جلو و عقب خودرو، دوربین‌های مخصوص آفرود برای نشان دادن زمین، نقاط بازیابی در هر چهار گوشه در صورت گیر افتادن در حین آفرود و دستگیره‌های نزدیک آینه‌های کناری بود، اما قسمت مورد علاقه من داشبورد راننده بود.

برانکو اسپرت ساسکواچ یک نمایشگر در حالت آفرود دارد که زاویه خودرو را نشان می‌داد، بنابراین وقتی روی یک دست انداز یا شیب بزرگ رانندگی می‌کردم، می‌توانستم متوجه شوم که چه‌قدر کج شده‌ام. وقتی به خانه می‌روید، نمی‌توانید به دوستان خود بگویید که تنها خودروی خود را به طرفین کج کرده‌اید، بلکه باید به آن‌ها بگویید که آن را ۲۰ درجه به طرفین گرفته‌اید.

کابین برانکو اسپرت ساسکواچ
کابین برانکو اسپرت ساسکواچ

من زمان کافی در ساسکواچ نداشتم تا مشکلات رانندگی آن را پیدا کنم، و نتوانستم آن را در جاده ببرم (جایی که احتمالاً بیش‌تر وقت خود را می‌گذرانید)، اما من متوجه نقاط ضعف در داخل آن شدم. من در یک برانکو اسپرت Badlands با فضای داخلی خاکستری روشن نشستم و فقط به گل و لای آفرود فکر می‌کردم. Badlands یک سقف روشن و پارچه‌ای داشت که برای جذب لکه‌ها مستعد به نظر می‌رسید، و صندلی‌ها دارای یک بخش پارچه‌ای با رنگ روشن بودند. حتا بدون تمام ویژگی‌های آفرود برانکوی بزرگ، برانکو اسپرت ساسکواچ همچنان یک خودروی توانمند است. این خودرو می‌تواند تمام کارهایی را که یک فرد عادی می خواهد انجام دهد، و همچنین می‌تواند در مسیرهای آفرود به خوبی نمایش دهد.

برای من غم انگیزترین قسمت برانکوی بزرگ این است که تعداد زیادی از مردم آن را می‌خرند و هرگز از آن برای چیزهایی که در آن بسیار خوب است استفاده نمی‌کنند. آن‌ها این خودرو را به مدرسه یا خواروبارفروشی می‌برند و اجازه می‌دهند قابلیت‌های خارق‌العاده آن در آفرود بلااستفاده و ناشناخته باقی بماند. برانکو اسپرت ساسکواچ برای یک خریدار معمولی بسیار بیش از اندازه توانمند است و حتا ممکن است برای یک آفرودباز با تجربه نیز کافی باشد.

برانکو اسپرت همیشه به عنوان برانکوی کوچک به بازار عرضه شده، و ساسکواچ آماده است تا از این شهرت دفاع کند؛ در گل و لای، آب، یا هر جای دیگری که می‌خواهید آن را آزمایش کنید.

۳.۵ امتیاز از ۲ رای

source

توسط khodrocamp.ir