طبق عکس‌هایی که از گمرک ایران به دست ما رسیده، تعدادی خودروی تویوتا یاریس 2023 به گمرک رسیده که به نظر می‌رسد مربوط به یکی از شرکت‌های واردکننده خودرو است و بزودی در سامانه خودروهای وارداتی عرضه خواهد شد.

تویوتا یاریس که در تصاویر می‌بینید، در حقیقت همان تویوتا Vios یا Ativ است که در بعضی از بازارها مثل بازار حاشیه خلیج فارس به آن یاریس هم می‌گویند. جالب است بدانید که این تویوتا روی خط تولید این شرکت در تایلند و یا مالزی تولید می‌شود و در ژاپن و یا چین تولید نمی‌شود! نسل چهارم تویوتا Vios روی پلتفرم DNGA-B پیاده‌سازی شده که خودروهای دیگری همچون تویوتا آوانزا، تویوتا یاریس کراس و ولوز نیز روی همین پلتفرم هستند. این خودرو در سپتامبر 2022 به بازار امارات نیز وارد شد و خودروهای حاضر در این بازار از تایلند به امارات وارد شده‌اند. در سال 2023 تویوتا موفق شده بیش از 280 هزار دستگاه از یاریس سدان را در بازارهای مختلف جهانی بفروشد که عدد فوق‌العاده‌ای برای یک خودرو محسوب می‌شود.

تویوتا یاریس 2023

تویوتا یاریس سدانی که هم‌اکنون در گمرک ایران حضور دارد و خود را برای عرضه در بازار ایران آماده می‌کند، به موتور 1.5 لیتری اتمسفریک با توان 105 اسب‌بخار در دور 6000 و 136 نیوتن‌متر در دور 4200 مجهز است. گیربکس نصب شده روی این خودرو CVT است و نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. آنطورکه خود تویوتا اعلام کرده، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو کمتر از 5 لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی است.

تویوتا یاریس 2023 وارداتی

آنطورکه از عکس‌ها مشخص است، در این خودروها خبری از رینگ آلومینیومی، تهویه مطبوع دوگانه و یا سانروف و کروز کنترل و پشت آمپر دیجیتالی نیست و به صورت استاندارد وارد شده‌اند.

هنوز اطلاعاتی از شرکت عرضه‌کننده و یا زمان عرضه تویوتا یاریس به بازار ایران اعلام نشده و باید ببینیم چه زمانی شاهد حضور این خودروی جدید به بازار خودرو خواهیم بود.

پایگاه خبری خودروبانک از طریق این تریبون آمادگی خود را جهت تماس با شرکت عرضه‌کننده برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع‌رسانی به مخاطبین اعلام می‌کند.

source

توسط khodrocamp.ir