تاکنون شرکت های متعددی برای عرضه خودرو برقی به بازار کشور اقدام کرده اند. طبق تصاویر به دست آمده، معین خودرو نیز به تازگی موفق به ترخیص نخستین محموله هوندا ENS1 از گمرک شده است. بدین ترتیب، ENS1 اولین هوندا برقی به حساب می‌آید که به صورت وارداتی روانه بازار ایران می‌شود.

شرکت معین خودرو ایرانیان به عنوان یکی از عرضه‌کنندگان رسمی محصولات برند تویوتا و هوندا در کشور، تاکنون مدل های وارداتی همچون هوندا وزل بنزینی و تویوتا کرولا را در دسترس مشتریان ایرانی قرار داده است. جدیدترین محصول وارداتی این شرکت، یعنی ENS1 یک کراس اوور جذاب با جثه‌ای جمع‌وجور است که به زودی به در معرض فروش گذاشته می‌شود.

هوندا ENS1

هوندا ENS1 بدنه مشترک با کراس اوور HR-V داشته و بر اساس پلتفرم جدید e:N Architecture F ساخته شده است. پیشرانه الکتریکی این خودرو می‌تواند ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. قوای محرکه به چرخ‌های جلو وارد شده و به ماشین اجازه می‌دهد تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. شتاب صفر تا صد هوندا ENS1 در مدت زمان ۷.۶ ثانیه اتفاق می‌افتد. از دیگر مشخصات فنی کراس اوور برقی معین خودرو می توان به تعلیق جلو مک فرسون و تعلیق عقب مولتی لینک اشاره کرد.

باتری ۶۸.۸ کیلووات ساعتی به‌کاررفته در ENS1 امکان پیمودن مسافتی حدود ۵۱۰ کیلومتر را فراهم می‌آورد، البته اگر کاملا شارژ شده باشد. این باتری در صورت استفاده از شارژر عادی به ۹ ساعت زمان جهت شارژ شدن احتیاج دارد. در صورت استفاده از شارژر سریع، باتری در عرض ۴۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

هوندا ENS1 به عنوان یک خودرو الکتریکی از سطح مطلوب امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی برخوردار است. حال که اولین محموله از گمرک ترخیص شده، به زودی شاهد ورود این مدل در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی خواهیم بود.

source

توسط khodrocamp.ir