بائوجون در ابتدا به عنوان یک برند اقتصادی از سرمایهگذاری مشترک SAIC GM Wuling، که به سادگی با نام وولینگ شناخته میشود، آغاز به کار کرد. چنین برندهایی از سرمایهگذاریهای مشترک خارجی معمولاً مدلهای قدیمی را به ارث میبردند. در ابتدا، خودروهای تولید شده توسط بائوجون طراحیهای جدیدی بودند، حتی اگر از قطعات موجود در انبار جنرال موتورز ساخته شده بودند. اخیراً، مانند برند مادر وولینگ، بائوجون به سمت خودروهای برقی روی آورده است. اکنون به لطف اطلاعات منتشر شده توسط یک وزارتخانه دولتی، از بزرگترین خودروی این برند تاکنون، یعنی بائوجون یونگوانگ، مطلع شدهایم.
این خودروی جدید در دو نسخه تمام برقی و هیبریدی پلاگ-این عرضه میشود. یونگوانگ یک سدان بزرگ با خطوط گرد است. در جلوی خودرو، تفاوت قابل توجهی بین دو نسخه وجود دارد. نسخه تمام برقی دارای نمای جلویی کاملاً بسته با انحنای بیشتر و خطوطی تقریباً شبیه به تسلا است. از سوی دیگر، نسخه هیبریدی پلاگ-این دارای یک نوار چراغ پیوسته در سرتاسر جلوی خودرو و یک شبکه باریک در زیر آن است. هر دو نسخه دارای یک ورودی هوا در پایین سپر هستند، اما در نسخه هیبریدی پلاگ-این این ورودی هم ضخیمتر و هم برجستهتر است.
به نظر میرسد گزینههای بسیار کمی برای بائوجون یونگوانگ وجود دارد. نسخه هیبریدی پلاگ-این دارای دو طرح چرخ متفاوت است، در حالی که نسخه برقی یک طرح سوم را نیز ارائه میدهد. هر دو نسخه امکان انتخاب بین چرخهای 18 یا 19 اینچی را فراهم میکنند. در کنارهها، خودرو دارای دستگیرههای مخفی درب و تزئینات کرومی اطراف پنجرههاست. با وجود یک پنجره کوچک بین ستونهای C و D، این خودروها باید دید نسبتاً خوبی داشته باشند. درگاه شارژ در سمت چپ خودرو قرار دارد و برای نسخه هیبریدی پلاگ-این، باک سوخت در سمت راست تعبیه شده است. هر دو خودرو دارای عقب یکسانی هستند و یک چراغ سرتاسری دارند که تنها توسط نشان بائوجون، که یک اسب سبکشده است، شکسته میشود. انتهای صندوق عقب دارای یک طراحی مشخص دم اردکی است.
نسخههای با امکانات بیشتر احتمالاً با سقف پانوراما عرضه خواهند شد که وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) آن را به عنوان یک گزینه در فهرستها ذکر کرده است. این تصویر به وضوح نشان میدهد که خودرو هم دارای یک پنل نمایشگر LCD و هم یک واحد اطلاعات و سرگرمی مرکزی بزرگ است که واحد اطلاعات و سرگرمی جلوتر نصب شده است.
هر دو نسخه برقی و هیبریدی پلاگ-این دارای طول و عرض یکسان 5005 و 1900 میلیمتر و همچنین فاصله محوری 2900 میلیمتر هستند. با این حال، نسخه هیبریدی پلاگ-این کمی بلندتر است و 1505 میلیمتر ارتفاع دارد، در حالی که نسخه برقی 1490 میلیمتر ارتفاع دارد. این خودرو از پلتفرم جدید Tianyu D استفاده میکند که اوایل امسال در فرم کوچکتری با خودروی Baojun Yep Plus معرفی شد. وزن نسخه هیبریدی پلاگ-این 1840 کیلوگرم است، در حالی که نسخه برقی کمی سنگینتر و 1870 کیلوگرم وزن دارد.
نسخه هیبریدی پلاگ-این از یک موتور 1.5 لیتری LBT با حداکثر قدرت 105 کیلووات استفاده میکند که توسط شرکت توسعه فناوری Liuzhou Saike تأمین شده است. این نسخه دارای حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت است و در حال حاضر اطلاعاتی در مورد موتور الکتریکی آن وجود ندارد. نسخه تمام برقی از یک موتور الکتریکی TZ210XS2J6 با قدرت 186 کیلووات استفاده میکند و به خودرو حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت میدهد. هر دو نسخه از باتریهای لیتیوم آهن فسفات استفاده میکنند که برای نسخه هیبریدی پلاگ-این از شرکت Gotion و برای نسخه برقی از شرکت Zenergy تأمین شدهاند. هنوز اطلاعاتی در مورد ظرفیت بستههای باتری منتشر نشده است.
source