ماه گذشته، تولید نسخه تمام الکتریکی چانگان نوو E07 آغاز شد. به لطف اطلاعات منتشر شده توسط تنظیم‌کننده دولتی، اکنون می‌دانیم که به زودی یک نسخه با برد گسترده (EREV) نیز به این مدل اضافه خواهد شد. اطلاعات تکمیلی نشان می‌دهد که این نسخه مجهز به یک بسته باتری 39.05 کیلووات ساعتی خواهد بود که برد تمام الکتریکی تا 200 کیلومتر را فراهم می‌کند.

از نظر ظاهری، نسخه EREV تقریباً مشابه خودروی تمام الکتریکی است. تنها تفاوت قابل توجه این است که EREV دارای طراحی دریچه هوای سنتی است، در حالی که نسخه الکتریکی دارای شبکه ورودی هوای فعال است. در جلو، نوو E07 دارای طراحی چراغ سرتاسری متمایزی است و ظاهر جلوی آن بیشتر شبیه یک شاسی‌بلند است تا یک وانت. در کناره‌ها، خودرو دارای دستگیره‌های مخفی درب، روکش مشکی در اطراف قسمت پایین و قوس چرخ‌ها است. درب‌ها در قسمت پایین دارای فرورفتگی قابل توجهی هستند و نوو E07 مجهز به ریل‌های باربند سقفی است.

این یک خودروی منحصر به فرد و چندمنظوره است که می‌تواند بین حالت شاسی‌بلند و وانت تغییر کند و بر روی پلتفرم SDA چانگان ساخته شده است. درب عقب مانند یک وانت تا می‌شود و ظرفیت بار آن 300 کیلوگرم گزارش شده است. ابعاد آن مشابه نسخه الکتریکی با طول 5045 میلی‌متر، عرض 1996 میلی‌متر و ارتفاع به طور عجیبی در سه سطح مختلف 1640، 1665 و 1695 میلی‌متر ذکر شده است، در حالی که فاصله بین محورها 3210 میلی‌متر است. وزن خالص برای نسخه تک موتوره 2325 کیلوگرم و برای نسخه دو موتوره 2395 کیلوگرم است.

افزایش برد برای چانگان نوو E07 توسط موتور JL469ZQ1 1.5T با حداکثر قدرت 110 کیلووات تأمین می‌شود. نیروی محرکه چرخ‌ها توسط یک موتور الکتریکی ATDM02 231 کیلوواتی نصب شده روی محور عقب برای نسخه تک موتوره تأمین می‌شود. برای نسخه دو موتوره، این با یک موتور الکتریکی AYDM01 131 کیلوواتی روی محور جلو تکمیل می‌شود. این موتورها کم قدرت‌تر از موتورهای الکتریکی 188 و 252 کیلوواتی در نسخه تمام الکتریکی هستند. حداکثر سرعت EREV 190 کیلومتر بر ساعت است.

شاسی‌بلند وانت چانگان نوو E07 نسخه EREV

در حالی که نسخه الکتریکی از باتری‌های لیتیومی سه‌تایی استفاده می‌کند، در تلاش برای کاهش هزینه‌ها در EREV، تغییری به سمت باتری‌های لیتیوم آهن فسفات تأمین شده توسط CATL صورت گرفته است. ظرفیت باتری 39.05 کیلووات ساعتی به نسخه تک موتوره برد تمام الکتریکی 200 کیلومتر می‌دهد، و نسخه دو موتوره دارای برد 180 کیلومتر است. ارقام اعلام شده مصرف سوخت به ترتیب 5.8 و 6.1 لیتر در 100 کیلومتر است.

لازم به ذکر است که نوو E07 در چین به عنوان چیوان E07 شناخته می‌شود و بر اساس مفهوم CD701 ساخته شده است. این خودرو مجهز به سیستم تعلیق جلو دوبل ویشبون و در عقب سیستم تعلیق مستقل H-arm تمام آلومینیومی است. ارتفاع آب‌روی آن 600 میلی‌متر است و زاویه ورود و خروج به ترتیب 21 و 23 درجه است. نوو E07 مجهز به کمک فنرهای CDC به علاوه فنرهای بادی است و خریداران می‌توانند بین چرخ‌های 20 یا 21 اینچی انتخاب کنند.

در جلو، این خودرو، مانند نسخه الکتریکی، باید صندلی‌های دوگانه با حالت بی‌وزنی ارائه دهد. اگرچه پنل ابزار وجود ندارد، اما خودرو دارای نمایشگر سر بالا با واقعیت افزوده و یک صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی 15.4 اینچی است. تصاویر داخلی همچنین نمایشگرهایی را نشان داده‌اند که در پشت صندلی‌های جلو برای سرنشینان عقب نصب شده‌اند.

مانند نسخه الکتریکی، اطلاعات فهرست شده توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات نشان می‌دهد که EREV مجهز به لیدار خواهد بود. با استفاده از 11 دوربین، پنج رادار موج میلی‌متری، 12 رادار فراصوت و دو لیدار، نوو E07 باید قابلیت رانندگی کمکی بالایی داشته باشد.

انتظار می‌رود عرضه نسخه الکتریکی در حال حاضر حدود اکتبر امسال باشد، اما نسخه EREV احتمالاً چند ماه بعد خواهد آمد. برای نسخه الکتریکی انتظار می‌رود قیمت‌ها از حدود 300,000 یوان (41,800 دلار آمریکا) شروع شود، که احتمالاً به این معنی است که قیمت‌های EREV از حدود 270,000 یوان (37,600 دلار آمریکا) شروع خواهد شد.

source

توسط khodrocamp.ir