شرکت گک یا جی ای سی (GAC) در 23 جولای از نسل دوم شاسی‌بلند برقی آیون V رونمایی کرد. خودروساز چینی ادعا می­‌کند که در مدت یک ساعت و 20 دقیقه، بیش از ده هزار سفارش برای این خودرو دریافت کرده است.

بنابر اعلام گک، آیون V تحت تاثیر زبان طراحی جدید تیراناسوروس رکس (Tyrannosaurus Rex) شکل گرفته، که نام یک دایناسور متعلق به دوره کرتاسه است.

نسل اول آیون V در سال ۲۰۲۰ عرضه شده بود و نسل جدید کمی از آن بزرگ‌تر است. طول نسل جدید این محصول به ۴۶۰۵ میلی‌متر می‌رسد و فاصله محوری ۲۷۷۵ میلی‌متری دارد. آیون V جدید طبق پلتفرم دیجیتال الکتریکی  AEP جدید توسعه یافته است.

جی ای سی آیون آن را «تیرانوسور تمام برقی» می‌نامد و به طور رسمی آن را به عنوان یک SUV هوشمند و سخت‌جان معرفی می‌کند.

نمای جلویی جلوپنجره بسته دیده می‌شود و چراغ‌های جلو با عنصر «پنجه اژدها» یکپارچه شده‌اند. به طور مشابه، چراغ‌های عقب LED نیز از عنصر پنجه اژدها الهام گرفته‌اند و به رنگ سیاه درآمده‌اند. لوگوی حروف AION در جلو و عقب نیز قابل مشاهده هستند.

این SUV کامپکت با ابعاد 4605/1854/1660 میلی‌متر و فاصله محوری 2775 میلی‌متر عرضه می‌شود.

داخل خودرو بر اساس طراحی متقارن سنتی شکل گرفته و دارای یک کلاستر مستطیلی با صفحه نمایش مرکزی 14.6 اینچی است. سیستم عامل خودرو از سیستم ADiGO 5.0 GAC بهره می‌برد و از CarPlay , HiCar و CarLife پشتیبانی می‌کند.

کابین آیون V از هوش مصنوعی مدل ADiGO بهره‌مند است. این هوش مصنوعی با سرنشینان در تعامل است و نیازهای آنان را برطرف می‌کند. این خودرو همچنین دارای سیستم V2L بوده که به کمک آن می‌توان سایر دستگاه‌ها را شارژ کرد‌.

نسل دوم آیون V با سیستم رانندگی هوشمند ADiGO Pilot همراه است. این سیستم حاوی چیپ Orin X، یک لیدار، رادارهای با طول موج ۵ میلی‌متر و ۱۱ دوربین است. این سیستم در مناطق شهری و بزرگراهی با دقت بالایی به راننده کمک می‌کند.

در کابین خودرو، یک ایربگ از راه دور در وسط صندلی‌های جلو برای کاهش ضربات ثانویه وجود دارد. طبق گفته جی ای سی، ایربگ‌های جانبی می‌توانند در 0.008 ثانیه فعال شوند و 6 ثانیه فشار را حفظ کنند تا هنگام چرخش کامل خودرو، محافظت مستمری را ارائه دهند.

جی‌ ای‌ سی ادعا کرده که میزان استفاده از فضای کابین را به حداکثر میزان خود رسانده و ۲۰ درصد افزایش داشته است. اکنون فضای عقب از یک خودرو ب‌ام‌و X5 بیش‌تر است‌. این فضا به لطف استفاده از یک قوای محرکه برقی یک‌پارچه جدید به وجود آمده، که به بهینه‌سازی فضای کابین جلو کمک کرده است.

صندلی‌های جلو و عقب با یک کلیک دکمه به تخت تبدیل می‌شوند. این صندلی‌ها دارای پنج حالت ماساژ، ماساژ 8 نقطه‌ای و سه حالت ماساژ هستند. صندلی‌های راننده و شاگرد هر دو تهویه و گرم‌کن دارند. سقف پانورامیک 2.14 متر مربعی نور طبیعی فراوانی را به داخل می‌آورد.

صندوق عقب دارای یک پارتیشن جداشونده است، که به سه لایه تقسیم می‌شود و حداکثر ظرفیت آن 427 لیتر است. با تا شدن صندلی‌های عقب، حجم صندوق به 987 لیتر افزایش می‌یابد. علاوه‌براین، 30 لیتر فضای ذخیره‌سازی در سراسر داخل خودرو وجود دارد.

محفظه داخلی نسل دوم آیون V از سه حالت انجماد، سرمایش و گرمایش پشتیبانی می‌کند. پایین‌ترین دما می‌تواند به منفی 15 درجه سانتی‌گراد برسد و دمای گرمایش می‌تواند 50 درجه سانتی‌گراد را داشته باشد. این یخچال دارای ظرفیت 6.6 لیتر است و روزانه 0.5 کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند.

علاوه بر این، سیستم صوتی دارای طراحی سه‌حالته با باندهای فرکانس بالا، متوسط و پایین مستقل است. این سیستم مجهز به یک ساب ووفر 8 اینچی است و می‌تواند تا 45 هرتز را پشتیبانی بکند.

source

توسط khodrocamp.ir