نیسان سیلویا پس از دو دهه به خط تولید بازمی گردد؟
شرکت نیسان قصد دارد بار دیگر مدل سیلویا را پس از دو دهه توقف تولید به خط بازگرداند.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، با توقف تولید مدلهای جیتی-آر تا زمانی که مدل آر۳۶ آن تولید شود، تنها خودروی اسپرت در خط تولید نیسان، مدل Z است، اما ممکن است یک خودروی جدید با عملکرد بالا نیز در کنار این دو قرار گیرد. پس از مرگ مدل اس۱۵ آن در سال ۲۰۰۲، سیلویا ممکن است روزی بازگردد. این فقط شایعات رایج و داغ مجلات ژاپنی نیست، بلکه یک بیانیه واقعی از سوی یک مقام این شرکت است.
معاون استراتژی محصول جهانی نیسان، در صحبت با Top Gear، اذعان داشت که احتمال دارد یک مدل جدید سیلویا ساخته شود. ایوان اسپینوزا گفت: «این خودرو قدرت خوبی با قیمت مناسب خواهد داشت که مشتریان آن را جذاب میدانند.»
او وارد جزییات نشد، اما میتوانیم حدس بزنیم که قیمت آن بیش از ۴۳۰۰۰ دلار Z باشد، در حالی که، کمتر از قیمت جیتی-آر منقرض شده ۱۲۱۰۰۰ دلاری است. همچنین این خودرو قدرتی بیشتر از ۴۰۰ اسب بخار خواهد داشت که در حال حاضر توسط موتور ۳ لیتری V6 تویین توربو در مدل Z ارائه میشود، اما کمتر از قدرت ۵۶۵ اسب بخاری ۳.۸ لیتری V6 تویین توربو در جیتی-آر خواهد بود. مشکلی که خودروهای اسپرت با آن روبهرو میشوند این است که به یک بخش خاص تعلق دارند و ایجاد یک مدل تجاری با امکان موفقیت را با پایگاه مشتری محدود دشوار میکند.
اسپینوزا گفت که سیلویا جدید تنها زمانی میتواند ساخته شود که به یک محصول جهانی تبدیل شود که بتواند سرمایهگذاریهای شرکت را پوشش دهد. وی به همکاری احتمالی با خودروسازهای دیگر برای تقسیم هزینهها اشاره نکرد؛ مانند کاری که تویوتا و بامو با سوپرا و Z4 انجام دادند. حتا اگر سیلویا بازگردد، ما چندان مطمئن نیستیم که موتور احتراق داخلی داشته باشد. اوایل امسال، نیسان فاش کرد که دیگر برای موتورهای احتراق داخلی پول خرج نمیکند. رقبای داخلی تویوتا، یعنی مزدا و سوبارو، با ابراز تعهد بلندمدت خود به موتورهای گازی، که با سوختهای کربن خنثا نیز کار خواهند کرد، کارها را متفاوت انجام میدهند.
واقعیت این است که نیسان در بهروزرسانی خودروهای اسپرت خود کند بوده است، زیرا میداند که آن گاه بازگرداندن سرمایهاش دشوار خواهد بود. خودروی ۳۷۰Z به مدت ۱۳ سال قبل از ورود Z به فروش رفت و مدل قدرتمند گودزیلا (اسم مستعار جیتی-آر) ۱۷ سال ماندگار شد. قابل درک است که چرا این شرکت برای اضافه کردن نام سوم به خط تولید خودروهای اسپرت مردد است.
اسپینوزا احیای سیلویا را در حال حاضر «ایده ای دور از ذهن» می نامد، اما او تلاش خواهد کرد تا آن را محقق کند. عرضه یک کراساوور دیگر تقریباً همیشه یک گزینه امنتر است، که اغلب به ضرر یک خودروی هیجانانگیز تمام میشود که علاقهمندان آن را هدف قرار میدهند. بیایید امیدوار باشیم که نیسان نشان سیلویا را به یک شاسیبلند نزند. این چنین مواردی پیشتر انجام شدهاند؛ فورد موستانگ Mach-E، فورد پوما، میتسوبیشی اکلیپس و فورد کاپری که اخیراً تولید شده است.
به طور غیرمستقیم، نیسان قبلاً به نوعی یک شاسیبلند با نشان Z ساخته است. فیرلیدی ایکس ترکیبی از Z و مورانو بود که توسط دانشجویان نیسان گاکوئن (کالج فنی خودروی نیسان) ساخته شد و خوشبختانه هرگز وارد خط تولید نشد. همچنین باید به نیسان اسکایلاین کراساوور اشاره کرد، یک اینفینیتی ئیایکس تغییریافته که در سال ۲۰۰۹ معرفی و عرضه شد.
در حالی که یک مدل جدید سیلویا عالی به نظر میرسد، شاید منطقیتر باشد که یک خودروی اسپرت ارزانتر زیرمجموعه Z عرضه شود. آن گاه با قیمت پایینتر، شانس بیش تری برای جذب خریداران جوانتری خواهد داشت که توانایی پرداخت بیش از ۴۰ هزار دلار را ندارند. اگر یک مدل اختصاصی از هر مارک ژاپنی امکان موفقیت نداشته باشد، این برای نیسان، تویوتا، سوبارو، مزدا، میتسوبیشی و هوندا عالی است که با هم همکاری کنند و یک خودروی بازنشانی شده (عملی که در آن نشان یا علامت تجاری یک خودرو توسط یک شرکت تغییر یافته و پس از آن بازاریابی آن به عنوان یک محصول متمایز آغاز میشود) را تولید کنند. البته این فقط آرزوی ماست زیرا بهتر از هیچ است.
تولید نیسان سیلویا نیسان سیلویا
source