تفاوت نیسان سیلفی های وارداتی

نیسان سیلفی مکس ادیشن نامی خودرو
نیسان سیلفی

سیلفی از جمله تولیدات محبوب نیسان است که در دور جدید واردات خودرو توانسته مجوز ها را اخذ کرده و وارد کشور شود. این محصول ژاپنی را شرکت های مختلفی وارد کشور کرده که در این محتوا به بررسی تفاوت های آنها پرداخته‌ایم. 


تیگو 7 پلاگین هیبرید


تیگو 7 پلاگین هیبرید

نیسان سیلفی سدانی کلاس C است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ توسط این بزند بزرگ ژاپنی رونمایی شد. سیلفی تاکنون ۴ نسل را تجربه کرده و طی مدت بیش از دو دهه توانسته در بازارهای هدف نیسان تبدیل به محصولی خوش فروش و محبوب شود. رقبای نیسان سیلفی در بیشتر بازارها خودروهایی نظیر هیوندای النترا، کیا سراتو، مزدا ۳ و تویوتا کرولا هستند. 

سیلفی تا قبل از دور جدید واردات خودرو هیچگاه شانس حضور در ایران را نداشت و به همین خاطر چندان خودروی نام آشنایی برای ایرانیان نیست. پس از اینکه دوباره وزارت صمت مجوز واردات خودرو را البته با شرایطی خاص صادر کرد رفته رفته شاهد حضور چهارمین و در واقع آخرین نسل سیلفی در ایران هستیم که البته نسخه های مختلفی از آن با شرکت های متعدد در کشور معرفی شده و آماده ورود به بازار هستند. تاکنون شرکت هایی که نیسان سیلفی را در ایران رونمایی کرده و نسبت به واردات آن اعلام آمادگی کرده اند به عدد ۳ رسیده و حتی ممکن است در آینده این عدد افزایش پیدا کند! 

نامی خودرو، آمیتیس خودرو و حالا پارس خودرو، ۳ برندی هستند که سیلفی را به ایران وارد کرده و هر کدام با تیپ های مختلف قصد فروش آن را دارند. اینکه چند شرکت برای عرضه یک محصول اقدام می کنند ممکن است جنبه های مثبت زیادی را بوجود آورد، مانند از بین رفتن انحصار برای محصول مورد نظر و رقابت میان شرکت ها برای ارائه بهترین خدمات پس از فروش. البته همانطور که اشاره کردیم میان تیپ های وارد شده به کشور تفاوت هایی هم وجود دارد. 

طراحی ظاهری 

سیلفی در بخش ظاهری خودروی جذاب و بروزی است و با سبک طراحی خشن خود توانسته نگاه های بسیاری را مجذوب خود کند. نکته قابل توجه این است که تمامی سیلفی های وارد شده به کشور آخرین فیس لیفت این سدان ژاپنی در نسل چهارم خود بوده و این یعنی خودرویی بروز و زیبا را پیش رو داریم. ضمن اینکه همگی این سیلفی ها هم در سایت دانگ فنگ – نیسان چین مونتاژ شده و در اصل از مبدا چین به سمت ایران آمده‌اند. 

تفاوت سیلفی آمیتیس خودرو و نامی خودرو در بخش طراحی ظاهری به عدد صفر رسیده و در اصل هر دو نسخه شرکت های فوق کاملا مشابه هم هستند. اما سیلفی پارس خودرو با توجه به نوع مصرف سوختش در بخش جلوپنجره و رینگ ها تفاوت داشته که از همین بخش ها قابل شناسایی است. این امکان وجود دارد که هر شرکت نسخه های دیگری هم از سیلفی را وارد کند اما تاکنون در بخش ظاهری، سیلفی ها این تفاوت ها را با یکدیگر دارند. 

کابین

در بخش کابین میان سیلفی های وارد شده به کشور درست همانند طراحی ظاهری تفاوت هایی اندک وجود دارد. با توجه به اینکه نیسان سیلفی نامی خودرو تیپ مکس ادیشن بوده و جزو نسخه های فول این سدان ژاپنی محسوب می شود درون کابین آن شاهد کلیدهای کروز کنترل روی فرمان بوده و همچنین دسته دنده نیز به صورت الکتریکی یا همان Shift by wire است. سیلفی آمیتیس خودرو هم نسبت به نامی خودرو امکانات کمتری داشته و با اینکه دسته دنده الکتریکی را دارد اما خبری از کلیدهای کروز کنترل و برخی امکانات نیست. 

سیلفی پارس خودرو هم نسبت به سیلفی دیگر شرکت های وارد کننده با توجه به اینکه تمام بنزینی بوده و شامل تعرفه های کم برای واردات نمی شود هیچ یک از امکانات ذکر شده دیگر سیلفی ها را ندارد. دسته دنده این خودرو معمولی بوده و کروز کنترل نیز طبق نسخه معرفی شده وجود ندارد. اما در کل کابین این سدان با کیفیت ژاپنی هم فضای جاداری داشته و هم از متریال با کیفیتی درون آن استفاده شده است. 

مشخصات فنی 

سیلفی های وارداتی در بخش فنی بیشتری تفاوت را با یکدیگر دارند. البته سیلفی آمیتیس خودرو و نامی خودرو مشابه هم بوده و سیلفی پارس خودرو متفاوت با آنهاست. سیلفی مکس ادیشن نامی خودرو و سیلفی پلاس آمیتیس خودرو در بخش قوای محرکه خودرویی هیبریدی بوده که از تکنولوژی e-power نیسان بهره مند هستند. 

این سیلفی های نیمه پاک یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتر تنفس طبیعی را دارند که وظیفه تامین شارژ باتری ها را دارد اما قوای اصلی این خودروها از طریق یک موتور الکتریکی بر روی محور جلوست که حداکثر ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارند. جعبه دنده این نسخه ها از نیسان سیلفی از نوع تک سرعته اتوماتیک بوده که مشابه CVT ها عمل می کند. 

سیلفی پارس خودرو اما همانطور که قبل تر اشاره کردیم نسخه تمام بنزینی سیلفی بوده که قلب تپنده‌اش از نوع ۴ سیلندر ۱.۶ لیتر تنفس طبیعی است و این یعنی حساس به کیفیت بنزین نیست. قدرت این سیلفی ۱۳۳ اسب بخار بوده و گشتاوری حدود ۱۵۹ نیوتن متر را دارد. همچنین جعبه دنده این سدان ژاپنی جذاب هم از نوع اتوماتیک CVT بوده که نیرو را به چرخ های جلو می فرستند. 

امکانات رفاهی و ایمنی

در میان سیلفی های وارد شده تیپ مکس ادیشن نامی خودرو تاکنون فول ترین نسخه بوده که به امکاناتی نظیر سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی ترمز، سیستم ضد لغزش، ترمز پارک برقی، ایزوفیکس، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، دی لایت، سیستم کنترل دینامیک خودرو، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم ضد سرقت، کنترل ردیابی هوشمند، رادار هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم پرو پایلوت نیسان، هشدار ترافیک عقب، روز کنترل تطبیقی هوشمند، فرمان دی کات، تریم چرم کابین، شیفتر دنده الکترونیکی، آینه الکتروکرومیک، سیستم صوتی BOSE با هشت اسپیکر، مانیتور عریض، شارژر وایرلس، هدآپ دیسپلی، سیستم هوشمند هشدار خواب آلودگی راننده، سانروف، آینه های کناری تاشوی برقی، رادار هشدار برخورد از جلو و… تجهیز شده است. 

سیلفی پلاس آمیتیس خودرو نیز به آپشن هایی چون سانروف برقی، فناوری LED چراغ ها، ترمز پارک برقی، اتوهلد، فرمان کمکی برقی، صندلی برقی راننده، تهویه اتوماتیک دوکاناله، شارژر بیسیم تلفن همراه، تریم داخلی چرم، دوربین ثبت وقایع، بازیافت انرژی هوشمند، دوربین عقب، استارت دکمه ای، شش کیسه هوا و … مجهز شده است. 

سیلفی پارس خودرو نیز تقریبا مشابه تیپ پلاس به امکاناتی نظیر فرمان برقی، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترل صوتی، سیستم پایش فشار باد تایرها، رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه مطبوع اتومات، دریچه تهویه ردیف عقب، پورت USB با قابلیت شارژ موبایل، تریم چرم داخلی، ایزوفیکس، رادار بین خطوط، کیسه هوای جلو و کناری، رادار نقطه کور، پاور ویندوز، مانیتور ۱۲.۳ اینچی، دوربین عقب، دوربین ثبت وقایع، دی لایت، سانروف، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار هشدار خروج از خط، سیستم کنترل پایداری و کشش، ترمز ضد قفل و نمایشگر تعویض دنده مجهز شده است. 

۴ امتیاز از ۴ رای

source

توسط khodrocamp.ir