جک T8 جدیدترین محصول خودروساز چینی است که توسط کرمان موتور وارد بازار ایران می‌شود. با توجه به حضور نه چندان پررنگ پیکاپ‌های صفر کیلومتر در این رده قیمتی، احتمالا جک T8 کار سختی برای ثبت آمار فروش مطلوب نخواهد داشت، اما به هر حال جک T8 در وضعیت ناپایدار و آشفته بازار خودرو کشور رقابت خود را آغاز می‌کند که می‌تواند بر روی شرایط پیش روی آن تاثیرگذار باشد.

طراحی خارجی جک T8 به رسم دیگر محصولات کمپانی سازنده، تلفیقی از طراحی محصولات موفق خودروسازان مطرح دنیا است و مشخصا در چهره‌ی این پیکاپ چینی نیز رگه‌هایی از سبک طراحی تویوتا تاکوما، تویوتا توندرا و حتی تویوتا هایلوکس قابل مشاهده هستند. این شباهت طراحی جک T8 با پیکاپ‌های ژاپنی در نمای جلو و بخش‌هایی مانند جلوپنجره و چراغ‌ها کاملا مشهود است. روی کاپوت، درب‌ها و گلگیر عقب جک T8 نیز از خطوط طراحی تیز و برجسته‌ای استفاده شده که ظاهر یک پیکاپ تنومند و جذاب را به آن داده‌اند.

اما کابین جک T8 طراحی نسبتا ساده‌ای دارد و بیش‌تر بر روی ویژگی‌های کاربردی آن تمرکز شده است؛ با این حال در مجموع نمره‌ی قابل قبولی می‌گیرد و در عوض سادگی، ویژگی‌های خوبی نظیر نمایشگر دیجیتالی سیستم اطلاعات سرگرمی، صندلی‌های چرمی، فرمان هیدرولیکی چرمی، پاور ویندو (Power Window) و سیستم صوتی با قابلیت اتصال از طریق USB و بلوتوث برای آن در نظر گرفته شده است. علاوه بر این‌ها، سیستم ورود بدون کلید، سنسور نور، استارت دکمه‌ای، چراغ روشنایی روز (دیلایت)، چراغ‌های زنون جلو (با قابلیت تنظیم ارتفاع) و LED عقب، کامپیوتر سفری، صندلی‌های راننده و سرنشین جلو با قابلیت تنظیم در ۶ و ۴ جهت، رکاب‌های جانبی و محافظ قسمت بار از جمله دیگر ویژگی‌های جک T8 هستند.

کیفیت مواد به کار رفته در کابین نیز مطابق انتظار پایین است، اما مونتاژ آن‌ها در کنار یکدیگر خوب به نظر می‌رسد. تجهیزاتی از جمله  کیسه‌های هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز مجهز به سیستم‌های ABS و EBD، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل دینامیکی خودرو، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل باد لاستیک‌ها، دوربین دنده عقب و سنسور پارک عقب نیز برای افزایش ایمنی جک T8 ارائه خواهند شد. یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو و ۱۶ سوپاپ که قوانایی تولید حداکثر ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد، تامین کننده قوای محرکه جک T8 خواهد بود. این پیشرانه توان خروجی خود را به کمک یک گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ‌های جک T8 می‌رساند.

توانایی این پیشرانه کاملا کافی به نظر می‌رسد و به لطف عملکرد هماهنگ و خوب گیربکس ۶ سرعته متصل به آن، تجربه رانندگی با مجموعه پیشرانه جک T8 خوب خواهد بود. سیستم تعلیق جک T8 نسبتا خشک است و کوبش‌هایی در جاده دارد، اما در عوض این خشکی نسبی باعث شده که پایداری پیکاپ چینی با توجه به شاسی مستقل بودن آن، در سطح خوب و قابل قبولی باشد. به علاوه این سیستم تعلیق در شرایط آفرودی نیز کشش و چسبندگی بسیار خوبی به چرخ‌های جک T8 می‌دهد؛ برآیند این اتفاق در کنار ویژگی قفل دیفرانسیل برقی تعبیه شده برای جک T8، نمره‌ی خوبی برای پیکاپ چینی در این بخش حاصل می‌کند.

source

توسط khodrocamp.ir