فیس لیفت جدید دنا پلاس بر مبنای ری را

روز گذشته در حاشیه مراسم معرفی و تست درایو ری را، مسئولان ایران خودرو اشاره به فیس لیفت قریب الوقوع دنا پلاس کردند.
دنا پلاس را می توان در حال حاضر یکی از موفق ترین و پرتیراژ ترین محصولات داخلی دانست که در تیپ ها و تریم های مختلف نظیر دنده ای، توربوشارژ، اتومات و… به بازار عرضه شده و به زودی نسخه جوانان آن نیز به فروش خواهد رسید، اما آنچه این روزها از گوشه و کنار شرکت به گوش می رسد، فیس لیفت قریب الوقوع دنا پلاس با زبانی جدید خواهد بود که در ادامه به آن می پردازیم.
فیس جدید دنا پلاس
طبق آن چه روز گذشته مسئولان شرکت و مرکز تحقیقات ایران خودرو در حاشیه مراسم تست درایو ری را بیان کردند، به زودی دنا پلاس با زبانی جدید و برگرفته از ری را، فیس لیفت خواهد شد. در واقع، ایران خودرویی ها بر این نکته تأکید داشتند که به دنبال ایجاد یک امضای مشترک برای محصولات آتی خود هستند و از بنچ مارک های ری را در محصولات جدید استفاده خواهند کرد. از جمله بنچ مارک های ظاهری ری را می توان به پکیج چراغ های دو قسمتی، جلوپنجره عریض، و جانمایی چراغ های عقب در یک قاب یکدست اشاره کرد. همچنین ری را در بخش داخلی نیز نوآوری هایی همچون کلاستر و مانیتور یکپارچه را با خود به همراه دارد که پیش بینی می شود در سایر محصولات ایران خودرو نیز رفته رفته از این مورد استفاده شود.
دنا پلاس فیس لیفت چه مشخصاتی خواهد داشت؟
احتمالاً برای دنا پلاس در نسخه های جدید و فیس لیفت شاهد مشخصاتی مشترک با دنا جوانان و ری را باشیم. به این ترتیب، این خودرو در بخش فنی می تواند به پیشرانه EF7P TC، که نسخه ارتقایافته TC7 محسوب می شود، مجهز باشد. در این نسخه، پیشرانه به زمان بندی متغیر سوپاپ های ورودی و خروجی مجهز شده و توان خروجی آن به ۱۶۱ اسب بخار با گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر رسیده است. حداکثر گشتاور این پیشرانه از دور موتور ۱۷۵۰ در اختیار راننده قرار می گیرد. سرسیلندر، میل لنگ، سوپاپ ها، یاتاقان ها، سیستم خنک کاری، میل سوپاپ ها و… با نسخه قبلی متفاوت است. گیربکس این خودرو نیز از نوع ۶ سرعته خودکار است که نسبت به CVT حس و حال بهتری را برای راننده به ارمغان می آورد.
در گیربکس اتوماتیک AT6 نسل هفتم این خودرو، نسبت دندهها بهبود یافته و همچنین از امکان خلاصی خودکار (Auto Neutral) برخوردار است. در این حالت، مدت معینی پس از توقف خودرو در وضعیت D و در صورت فراموشی راننده برای تغییر وضعیت به حالت خلاص، گیربکس از حالت رانندگی (D) خارج و به حالت خلاص (N) تغییر وضعیت پیدا میکند و به محض رها کردن ترمز، جعبهدنده به طور خودکار به حالت رانندگی منتقل میشود.
در پایان لازم به ذکر است که تصویر این مطلب صرفاً یک رندر بر مبنای گفته های مسئولان شرکت ایران خودرو بوده و توسط علیرضا کریمی طراحی شده است.
ایران خودرو دنا پلاس فیس لیفت دنا پلاس
source