لندرور دیفندر اکتا با توانایی حرکت درعمق 1 متری آب / قوی ترین دیفدر با شتاب 3.8 ثانیه

لندرور دیفندر اکتا (Defender Octa) به عنوان قدرتمندترین نسخه سری دیفندر معرفی شده است.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، زیر کاپوت این خودرو یک موتور V8 4.4 لیتری هیبریدی خفیف با توربوشارژر دوقلو وجود دارد که ۶۲۶ اسب بخار قدرت و حداکثر ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد، اما این خودروی شاسیبلند چیزی بیش از افزایش سرعت به علاقهمندان ارائه میدهد. لندرور سیستم تعلیق این خودرو را اصلاح و طراحی آن را بهینه کرده است تا بتوان از قابلیتهای آفرود بهبودیافته خودرو نهایت استفاده را برد.
اکتا دارای شاسی دینامیک شش بعدی لندرور است، که ارتعاشات را حذف میکند و در عین حال، اتصالات سیستم تعلیق را برای بهترین عملکرد آفرود به حداکثر میرساند.
شاسی این خودرو ۱.۱ اینچ بلندتر از هر دیفندر دیگر و ۲.۷ اینچ عریضتر است و بازوهای متقاطع بلندتر و قویتر و کمکفنرهای فعال منحصر به فردی دارد.
قدرت ترمزگیری آن از ترمزهای ۱۵.۷ اینچی جلو با کالیپرهای شش پیستونه برمبو حاصل میشود و این خودروی شاسیبلند سریع ترین نسبت فرمان را در بین دیفندرها تاکنون دارد. گیربکس این خودرو، هشت سرعته اتوماتیک است و موتور خودرو معمولاً ۷۵۰ نیوتون متر گشتاور نیرو را در حالت استاندارد خود ارائه میدهد.
اگر آن را در حالت اکتا قرار دهید میتوانید به ۸۰۰ نیوتون متر کامل دست پیدا کنید. لندرور ادعا میکند اکتا قادر است در ۳.۸ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) برسد و در حالی که از رینگ های آلیاژ سبک ۲۲ اینچی و تایرهای مناسب تمام فصول استفاده میکند، به حداکثر سرعت ۱۵۵ مایل بر ساعت (۲۵۰ کیلومتر بر ساعت) میرسد. همچنین این خودرو میتواند در جریان آب با عمق یک متر به حرکت خود ادامه دهد.
لاستیک های ۳۳ اینچی Goodyear Advance All-Terrain به طور خاص برای اکتا ساخته شدهاند. سپرهای بازطراحی شده زوایای بالا رفتن و پایین آمدن دیفندر را بهبود میبخشند و طراحی جدید جلوپنجره جریان هوا را در زیر کاپوت افزایش میدهد. لولههای اگزوز چهارگانه نیز با سیستم بیرون دمیدن اکتیو در عقب خودرو قرار دارند.

در داخل خودرو، دیفندر اکتا دارای صندلیهای پرفورمنس جدید با امکانات بیشتر و تکیهگاههای سر یکپارچه است و این شرکت فناوری صوتی Body and Soul Seat خود را برای اولین بار در دیفندر ارائه میکند. در اتاق نسخه استاندارد چرم نیمه آنیلین Burnt Sienna با پارچه آبنوس به کار رفته است. مدل Edition One این خودرو نیز دارای روکش صندلی خاکی و آبنوس دوگانه است.


اکتا دارای یک جلوه دایرهای الماسی جدید و سقف و درِ عقب، مشکی نارویک با رنگبندی متضاد است که به مشتریان دو رنگ بیرونی جدید را ارائه میدهد؛ رنگهای مسی پترایی و سبز فارویی. این ها در کنار خاکستری کارپاتی و خاکستری شارنتی جزو گزینهها هستند، اما لندرور فقط رنگ سبز را در مدل Edition One ارائه میدهد.
نسخه ویژه که تنها در سال اول تولید اکتا در دسترس است، دارای جزییات فیبرکربنی برای نوشتههای روی کاپوت، محیط ورودی هوا، تکیهگاه صندلیهای جلو و تزیینات کنسول وسط است. همچنین با رینگ های آلیاژی ۲۰ اینچی و تایرهای Advanced All-Terrain عرضه میشود.
دیفندر اکتا که نام خود را از شکل هشت وجهی الماس گرفته است، اولین نمایش عمومی خود را هفته آینده در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۲۴ از ۱۱ تا ۱۴ جولای برگزار خواهد کرد. خرده فروشان لندرور در حال حاضر مشغول ثبت سفارش این شاسیبلند هستند که قیمت اولیه آن ۱۵۲۰۰۰ دلار خواهد بود. همچنین مدل Edition One قیمت ۱۶۷۸۰۰ دلار خواهد داشت.
دیفندر اکتا لندرور دیفندر اکتا
source