ون مسافری و باری JMC با کرمان موتور به بازار می آید
صبح امروز تصاویری به دستمان رسید که نشان می دهد شرکت کرمان موتور تحت پوشش زیرمجموعه خود یعنی کارمانیا قصد دارد یکی از ون های برند JMC چین را در دو نسخه مسافری و باری به بازار عرضه کند.
این روزها در کشورمان بازار خودروهای کار و تجاری در دو سه بخش پیکاپ ها، کامیونت ها و کشنده ها بسیار داغ است اما خلأ خودروهای ام پی وی متوسط و بزرگ یا به عبارت ساده تر همان ون ها به شدت احساس می شود. خودروهایی که بتوان از آن ها کاربری های مختلف نظیر حمل مسافر، جابهجایی وی آی پی، کمپر و حمل بار را دریافت کرد و از طرفی شبکه خدمات گسترده ای نیز داشته باشند. بر همین اساس، شرکت کرمان موتور قصد دارد یکی از ون های برند JMC را از سری تورینگ به ایران بیاورد.
اندکی درباره JMC
جیانگ لینگ موتورز که به اختصار JMC خطاب می شود، یک شرکت خودروساز چینی است که است، که از طریق مشارکت انتفاعی با شرکت خودروسازی فورد، اقدام به تولید وسایل نقلیه تجاری نظیر کامیونت ها، پیکاپ ها و ون های باری و مسافری مینماید. همچنین این شرکت در چین نیز از طریق مشارکت با شرکت چانگان، خودروهای سواری با برند لندویند را تولید میکند.
ریشههای تأسیس این شرکت به سال ۱۹۵۲ بازمیگردد، که در قالب یک تعمیرگاه اتومبیل، در شهر نانچانگ فعالیت خود را آغاز کرد. در ۱۹۸۴ مونتاژ چند نمونه از کامیونهای ایسوزو را آغاز کرد و در ۱۹۹۵ مشارکت با فورد آغاز گردید.
جی ام سی فوشان
جی ام سی فوشان را می توان یکی از محصولات جی ام سی دانست که اشتراکهای زیادی نیز با محصولات فورد آمریکا دارد. این خودرو قرار است تحت برند KMC و توسط زیرمجموعه شرکت کرمان موتور یعنی کارمانیا پا به بازار ایران بگذارد. لازم به ذکر است که کارمانیا در نمایشگاه خودرو شیراز امسال، یک کشنده از برند شک موتو را نیز برای نخستین بار و تحت برند KMC به نمایش درآورد که نشان از تعلق کامل این شرکت به بخش کار و تجاری کرمان دارد.
جی ام سی فوشان در بخش طراحی ظاهری مانند اکثریت ون های بزرگ، جای کار زیادی ندارد و صرفاً طراحان این خودرو اندکی در بخش دماغه، دستشان برای خلق تفاوت و زیبایی باز بوده است. در نمای جلوی خودرو، مجموعه چراغ ها و جلوپنجره در یک قاب بزرگ و یکپارچه قرار گرفته اند و فیزیک چراغ ها و گرافیک داخلی شان نیز کاملاً برگرفته از محصولات فورد به نظر می آیند. در نمای کناری بسته به نوع کاربری خودرو (مسافری یا باری) شاهد بهکارگیری و عدم بهکارگیری پنجره های کناری هستیم و بالاخره در بخش عقب نیز چراغ های عمودی کشیده تنها نکته جالب توجه به نظر می آیند. ضمن این که در بخش عقب نسخه باری، باز هم خبری از پنجره نیست و درها به صورت تمام فلز کار شده اند.
مشخصات فنی فوشان
جی ام سی فوشان مجهز به پیشرانه ۲.۰ لیتری توربو دیزل از سری puma است که احتمالاً برای بسیاری این اسم آشنا باشد. این پیشرانه با اتصال به گیربکس های ۶ سرعته دستی و ۸ سرعته اتوماتیک زد اف، توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. فرمان این خودرو از نوع هیدرولیکی و استاندارد آلایندگی آن یورو ۶ است. نسخه باری این خودرو توان حمل ۱۶۰۰ کیلوگرم بار را داراست که در بین هم سگمنت های خود عدد بسیار خوبی به حساب می آید. ظرفیت باک سوخت فوشان هم ۸۰ لیتر اعلام شده است.
اتاق بار این خودرو در نسخه باری، به ترتیب ۳۵۵۹ میلی متر طول، ۱۷۴۸ میلی متر عرض و ۱۸۴۳ میلی متر ارتفاع دارد.
بخش داخلی و امکانات ایمنی و رفاهی
در بخش داخلی و کابین راننده و سرنشین شاهد یک داشبورد عریض با تریم دورنگ هستیم و نحوه طراحی داشبورد و جانمایی دسته دنده و… نیز به سبک طراحی محصول فورد ترانزیت بسیار نزدیک است.
در این ون شاهد بهکارگیری امکاناتی همچون ایربگ جلو، سنسور پارک، دوربین دنده عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، قفل مرکزی، مانیتور، پورت usb، رادار خط خوان، آینه الکتروکرومیک، رادار هشدار برخورد از جلو، سیستم کنترل پایداری، دی لایت و… هستیم.
جی ام سی فوشان مجهز به پیشرانه ۲.۰ لیتری توربو دیزل از سری puma است که احتمالاً برای بسیاری این اسم آشنا باشد. این پیشرانه با اتصال به گیربکس های ۶ سرعته دستی و ۸ سرعته اتوماتیک زد اف، توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. فرمان این خودرو از نوع هیدرولیکی و استاندارد آلایندگی آن یورو ۶ است.
در این ون شاهد بهکارگیری امکاناتی همچون ایربگ جلو، سنسور پارک، دوربین دنده عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، قفل مرکزی، مانیتور، پورت usb، رادار خط خوان، آینه الکتروکرومیک، رادار هشدار برخورد از جلو، سیستم کنترل پایداری، دی لایت و… هستیم.
جی ام سی فوشان معرفی ون JMC ون JMC
source