پژو ۲۰۰۸ نسل اول، آخرین بازمانده همکاری صنعت خودرو ایران با کمپانی فرانسوی است. آغاز تولید این کراس‌اوور جمع و جور شهری که سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد، به سال ۱۳۹۵ باز می‌گردد، در آن زمان پژو ۲۰۰۸ به عنوان اولین حاصل سرمایه گذاری مشترک کمپانی پژو-سیتروئن (PSA) و ایران خودرو بر روی خط تولید ایکاپ رفت. اما تحریم‌ها مجال ادامه همکاری فرانسوی‌ها با خودروساز دولتی را ندادند و تولید پژو ۲۰۰۸ در سال ۱۳۹۹ متوقف شد.‌

 

با وجود آنکه مدت زیادی از حضور پژو ۲۰۰۸ در بازار کشور نمی‌گذرد، اما محبوبیت بسیاری برای خود دست و پا کرده است. از جمله مهم‌ترین عوامل محبوبیت بالای پژو ۲۰۰۸ در بازار ایران، طراحی به‌روز و جوان پسند آن است. نسل اول پژو ۲۰۰۸ در سال ۲۰۱۶ یک فیس لیفت سبک اما بسیار موثر را تجربه کرد و با چهره‌‌ای جدید پا به جاده‌های ایران گذاشت. این تغییرات که عمدتا بر روی جلوپنجره و سپر کراس‌اوور فرانسوی اعمال شد، به میزان قابل توجهی آن را جذاب‌تر کرد.

 

با ورود به کابین، همان حس مدرن و اسپرت طراحی خارجی را دریافت خواهید کرد و کیفیت خوب ادوات مختلف در کنار دقت ساخت مطلوب آن‌ها، بازخورد مورد انتظار شما از یک خودروی اروپایی اقتصادی خواهد بود؛ خودرویی که کاملا برای رقابت پذیر بودن روانه بازار می‌شود. ارگونومی کابین پژو ۲۰۰۸ در سطح قابل قبولی ارزیابی می‌شود و لوازمی مانند نمایشگر سیستم اطلاعات‌سرگرمی و کلیدهای کنترلی مختلف، به خوبی جانمایی شده‌اند؛ با این حال برخی موارد مانند نحوه قرارگیری فرمان که بسته به تنظیمات مطلوب شما برای نشستن ممکن است دیدتان به کیلومترشمار را دچار مشکل کند، از جمله ایرادات برجسته‌ای است که باید درباره کابین پژو ۲۰۰۸ ذکر کرد.

 

اگر پژو ۲۰۰۸ را برای استفاده‌های خانوادگی خریداری می‌کنید، باید انتظارات خود از آن را نیز در حد یک کراس‌اوور جمع و جور شهری تعدیل کنید، زیرا فضای کابین محصول فرانسوی به خصوص در ردیف عقب چندان جادار نیست؛ با این حال طراحان کمپانی سعی خود را در جهت تامین حداکثر فضای ممکن برای سرنشینان به کار بسته‌اند و ابعاد کابین پژو ۲۰۰۸ در کلاس خود کاملا قابل قبول محسوب می‌شود؛ به بیانی واضح‌تر، فضای سر و زانو ردیف عقب پژو ۲۰۰۸ قابل قبول است و دو سرنشین با قد متوسط می‌توانند بدون هیچ مشکل خاصی سفر کنند.

 

اما بزرگ‌ترین نقطه ضعف پژو ۲۰۰۸ را باید سطح پایین تجهیزات رفاهی آن دانست، جایی که ایکاپ برای کاهش قیمت نهایی، بسیاری از امکانات کراس‌‌اوور فرانسوی را حذف کرده است. با این وجود با نظر می‌رسد اصلی‌ترین نقطه قوت پژو ۲۰۰۸ یعنی قوای محرکه آن، توانسته کمبود تجهیزات رفاهی را در نظر مشتریان ایرانی بسیار کم رنگ کند؛ در حقیقت پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو پژو ۲۰۰۸ که ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتون‌متر گشتاور تولیدی خود را به کمک یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو می‌رساند، عملکرد بسیار جذاب و هماهنگی را ارائه می‌دهد، به طوری که در این بخش هیچ کدام از رقیبان حتی قابل مقایسه با محصول فرانسوی نخواهند بود.

 

علاوه بر توانایی بالای پیشرانه، سواری راحت پژو ۲۰۰۸ نیز دیگر ویژگی‌ بارز برای مشتریان ایرانی است که باعث شده فروش بسیار خوبی را تجربه کند. با وجود سواری راحت، فرمان پذیری پژو ۲۰۰۸ در سطح قابل قبولی ارزیابی می‌شود و طیف وسیعی از خریداران را راضی خواهد کرد. در این بین اما باید گفت فرمان پژو ۲۰۰۸ کمکی به بهبود تجربه رانندگی در جاده‌های پر پیچ و خم نمی‌کند.

source

توسط khodrocamp