شرکت شایان دیزل ضمن حضور در نمایشگاه خودرو شیراز از کامیونت ۵.۵ تن دافران رونمایی کرد؛ این محصول از شرکت کینگ لینگ چین است که سابقه همکاری طولانی با ایسوزو ژاپن را دارد.

حتی قطعاتی همچون گیربکس، اکسل و شاسی هم تماما از ایسوزو قرض گرفته شده اند. در بحث ایمنی، کامیونت جدید شایان دیزل از سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم کنترل پایداری، رادار هشدار برخورد از جلو و رادار خط خوان بهره می برد. گیربکس کامیونت دافران از آرایش 6 دنده جلو و 1 دنده عقب برخوردار است. مخزن سوخت این کامیونت هم در حدود 100 لیتر گنجایش دارد.

کامیونت ۵.۵ تن دافران

پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۳ لیتری این کامیونت جدید با استاندار آلایندگی یورو ۶ و حداکثر قدرت ۱۱۸ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتون متر است؛ این موتور توربو شارژ و سیستم تزریق پرفشار محصول شرکت DENSO و مجهز به گرم کن الکتریکی هوای ورودی به موتور در فصول سرد و سیستم کنترل آلایندگی SCR است.

ظرفیت ناخالص فنی در کامیونت ۵.۵ تن دافران ۶۵۰۰ کیلوگرم، وزن مجاز وارده بر مجموع محورهای عقب و جلو ۵۵۰۰ کیلوگرم، ظرفیت مجاز محور جلو ۲۵۰۰ کیلوگرم و ظرفیت مجاز محور عقب ۴۸۰۰ کیلوگرم می باشد. وزن خالص خودرو ۱۹۹۵ کیلوگرم است.

طول، عرض و ارتفاع این کامیونت به ترتیب ۴۷۸۵، ۱۸۸۰ و ۲۲۰۰ میلی متر می باشد و فاصله محوری در این خودرو ۲۴۹۰ میلی متر است.

جعبه دنده کامیونت ۵.۵ تن دافران ساخت ایسوزو و تعداد دنده ها ۶ دنده جلو و یک دنده عقب و نسبت دنده دیفرانسیل ۵.۲۸۵ است؛ محور جلو ساحت ایسوزو و از نوع فورچ شده با مقطع I شکل و در عقب از نوع یکپارچه است.

سیستم ترمز این خودرو روغنی، ترمزهای جلو دیسکی و ترمزهای عقب کاسه ای و مجهز به ترمز ضد قفل ای بی اس، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، سیستم هوشمند ترمز اضطراری پیشرفته AEBS است.

فرمان این خودرو ساخت Yubei با قابلیت تنظیم دستی و تجهیزات استاندارد شامل گرم کن سوخت، کروز کنترل، اتولایت، سنسور باران، دی لایت، پاور ویندو، مه شکن جلو و عقب، رادار خط خوان، هشدار دهنده انحراف از مسیر و … است.

source

توسط khodrocamp.ir