پس از معرفی نسل جدید گلف در ژانویه 2024، اکنون با تصاویری از نمونه اولیه گلف R مواجه هستیم، که مراحل بررسی‌­های قبل از عرضه را سپری می­‌کند.

از زمان عرضه و قیمت فولکس واگن گلف R مدل 2025 اطلاعی در دسترس نیست اما می­‌دانیم که این خودرو از اواخر سال جاری در ایالات متحده عرضه خواهد شد.

مشخصات ظاهری و امکانات فولکس واگن گلف R

هرچند بدنه این خودرو با روکش استتاری پوشانده شده است، اما می­‌توان مواردی شامل بازطراحی سپرها و جزئیات چراغ‌های LED، چراغ‌های IQ.Light برگرفته از مدل‌های برقی در عقب و طرح جدید رینگ‌های 18 و 19 اینچی با نشان R را تشخیص داد.

فضای کابین گلف R مدل 2025، مواردی شامل صفحه پشت آمپر 10.2 اینچی و نمایشگر لمسی 12.9 اینچ با گرافیک اختصاصی R، زمان‌سنج پیست همراه با GPS و G Meter برای ثبت شتاب صفر تا صد را به همراه دارد. متاسفانه دکمه‌­های لمسی برجای خود باقی مانده، اما اکنون به نور پس‌زمینه مجهز شده است. نمایشگر هداپ (نمایشگر مجازی روی شیشه) را نیز می­‌توان سفارش داد.

مشخصات فنی گلف R

نسل Mk8.5 از گلف R، قدرتمندترین نمونه در کل دوران عرضه این خودرو به شمار می‌­آید. پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ این خودرو با 14 و 20 واحد افزایش در نیرو و گشتاور نسبت به مدل قبلی، 329 اسب­‌بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. گلف R مدل 2025 می­‌تواند ظرف 4.8 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. با سفارش پکیج پرفورمنس، این رقم به 4.6 ثانیه کاهش می‌­یابد. حداکثر سرعت نیز در دو نسخه مذکور به ترتیب 250 و 268 کیلومتر برساعت خواهد بود.

هرچند این ارقام قابل توجه به نظر می‌­رسد، اما بنابر برخی شایعات، فولکس واگن قصد دارد نسخه نیرومندتری از این خودرو یعنی گلف R کلاب اسپرت را نیز عرضه کند.

همچون مدل قبل، حالت رانندگی دریفت با قابلیت ارسال تمام قدرت پیشرانه به محور عقب و سامانه چهار چرخ محرک با امکان تقسیم گشتاور در پیچ‌ها همچنان در این خودرو نصب می‌شود، اما همچون گلف GTI، گلف R مدل 2025 نیز از جعبه‌دنده دستی محروم شده است و باید به گیربکس 7 سرعته DSG خودکار اکتفا کند.

سیستم تعلیق گلف R مدل 2025 به صورت مک‌فرسون در جلو و چهار-اتصالی در عقب طراحی شده است. کاهش 2.5 سانتی‌متری ارتفاع نسبت به نسل قبل و کنترل پویایی شاسی (DCC) با قابلیت تنظیم فرمان، سیستم تعلیق و پدال گاز، از دیگر ویژگی‌های فنی این خودرو به شمار می‌­آید.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط khodrocamp.ir