هاوال H6 هیبرید، خودرو وارداتی گروه بهمن در نمایشگاه خودرو شیراز معرفی و در صورت رفع مشکلات تخصیص ارز، هاوال نیز دوباره به سبد محصولات بهمن موتور اضافه خواهد شد.

در جریان نمایشگاه خودرو شیراز نشست خبری که گروه بهمن با حضور مهدی حاجی باقری، معاونت فروش و بازاریابی، جلیل هاشمی، مدیرعامل شرکت آسنا، محسن رضا باواخانی معاون مهندسی بهمن موتور و مزدک زرین بخش، مدیر مرکز خشنودی و رضایت مشتریان گروه بهمن برگزار شد.

نشست خبری گروه بهمن

در این نشست خبری به مشکلات تخصیص ارز به خودروسازان اشاره و اعلام شد که در سال گذشته در مقطعی تخصیص ارز متوقف شده بود تا اینکه اواخر سال مشکل برطرف شد؛ در سال جاری نیز در دوماه ابتدایی نسبت به دوماه ابتدایی سال گذشته تخصیص ارز بسیار کاهش یافته است.

محصولات باکیفیت گریت ‌وال و هاوال پس از اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌های واردات نتوانستند به بازار ایران بیایند؛ اکنون و پس از آزادسازی مجدد واردات خودرو به کشور، گروه بهمن تصمیم گرفته است تا هاوال H6 هیبرید را به بازار ایران بیاورد. باید اشاره کنیم که گروه بهمن در سال‌های پایانی دهه 1390 نیز هاوال H2 را به‌صورت مونتاژی در بازار عرضه کرده بود.

هاوال H6 هیبرید

حال معاونت فروش و بازاریابی گروه بهمن می‌گوید در صورت تخصیص ارز ضمانت می دهیم که هاوال ۱۰۰ درصد به ایران می‌آید. در مرحله اول به صورت سی کی دی و اس کی دی هاوال به ایران خواهد آمد البته وزارت صمت نیز باید بپذیرد که ما با سبد بالاتری تولید را انجام خواهیم داد.

جدیدترین نسل هاوال H6 برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ به ‌صورت جهانی رونمایی شد؛ این خودرو را می توان یک کراس اوور میان سایز هایبرید با سبک طراحی مدرن دانست که با توجه به استفاده از قطعات دکوراتیو رنگی در بدنه، طراحان کمپانی هاوال سعی داشته اند این خودرو را تا حد ممکن اسپرت جلوه دهند. جلوپنجره مشبک فریم لس، چراغ های کشیده جلو و چراغ های به هم پیوسته عقب را می توان از جمله ویژگی های ظاهری برجسته در این خودرو به شمار آورد.

 

مشخصات فنی هاوال H6 هیبریدی

 

هاوال H6 هیبریدی یک کراس‌اوور متوسط است و رقیب خودروهایی همچون لاماری ایما هیبرید یا تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید خواهد بود. پیشرانه این خودرو ترکیبی از موتور 1.5 لیتری توربوشارژر و موتور الکتریکی است. موتور بنزینی 147.5 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. پیشرانه الکتریکی نیز ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. گیربکس دو حالته DHT (مخصوص خودروهای هیبرید) نیز وظیفه انتقال قدرت را در هاوال H6 هیبرید برعهده دارد.

هاوال H6 هیبریدی

از مهم ترین امکانات و آپشن های این خودرو می توان به سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، ترمز پارک برقی و اتوهلد، شیب سنج، ۶ ایربگ، رادار نقطه کور، رادار DOW، رادار بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، هشدار تصادف از جلو و عقب، سیستم پایش خستگی راننده، اصلاح هوشمند لاین حرکتی خودرو پس از سبقت از خودرو طویل، ترمز اضطراری برای عابر پیاده و دوچرخه، رادار کمکی در ترافیک، صندلی برقی راننده و سرنشین، گرم کن و سرد کن صندلی راننده و سرنشین جلو، دوربین ۳۶۰، شارژر وایرلس، اتوپارک، کیک سنسور و صندوق برقی و هدآپ اشاره کرد.

source

توسط khodrocamp.ir