بائو BJ212 با عمری نزدیک به 60 سال، یکی از قدیمی‌­ترین خودروهای در حال تولید جهان است. شباهت زیاد این خودرو به یواز 469، احتمال طراحی مشترک این دو خودرو را مطرح می‌­کند هرچند که محصول بائو، 6 سال زودتر از همتای روسی یعنی در 1965 وارد خط تولید شد.

بائو BJ212 ابتدا در ناوگان ارتش خدمت می­‌کرد، اما از سال 2008 نسخه شخصی آن به مشتریان عادی فروخته می‌­شود. از آنجا که شرکت سازنده کهنه‌سرباز چینی یعنی بائو (BAW) یکی از زیرمجموعه‌های بایک بود، BJ212 در سال 2018 به پیشرانه توربو مجهز شد. معرفی نسل جدید این خودرو به علت تغییر مالکیت بائو به تاخیر افتاد، تا اکنون که 212 با برخی ویژگی‌های جدید، معرفی شده است.

طراحی بائو 212

ابعاد بدنه 212 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.705، 1.895، 1.936 و 2.86 متر اعلام شده است.

بازگشت بائو 212

طراحی کلاسیک بدنه تغییر چندانی نداشته و حتی طراحی دستگیره درها و چراغ روی کاپوت نیز بدون تغییر باقیمانده است، اما طراحی متفاوت سپرها، نصب رکاب جانبی و حذف نشان 212 از جلوپنجره، این محصول را کمی متفاوت از مدل قبلی نشان می­‌دهد، هرچند که قدمت آن قابل تشخیص است. چراغ‌های جلو را هم می­‌توان از نوع LED سفارش داد.

کابین و امکانات بائو 212

فضای کابین بائو 212 با دو نمایشگر دیجیتال، تریم فلزی و دکمه­‌های مربوط به جعبه انتقال، قفل دیفرانسیل و ترمز پارک برقی، نسبت به بدنه کاملا مدرن­‌تر به نظر می­­‌رسد.

بازگشت بائو 212

مشخصات فنی بائو 212

بائو 212 به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ مشترک با بایک BJ40 مجهز شده است، که 252 اسب­‌بخار قدرت را از طریق گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سامانه چهارچرخ محرک غیردائم و قفل دیفرانسیل جلو و عقب به چرخ‌ها انتقال می­‌دهد. نکته جالب این‌که گشتاور این پیشرانه اعلام نشده است، اما با توجه به موارد قبلی، وجود حالت رانندگی آفرود و زوایای حمله و خروج به ترتیب 40 و 36 درجه، به نظر می‌­رسد که 212 بتواند از پس بیراهه‌نوردی بربیاید.

برنامه تولید و قیمت بائو 212

زمان آغاز فروش 212 معلوم نیست، ولی بنابر گمانه‌­زنی رسانه‌­های چینی، این خودرو با قیمت 14 تا 20 هزار دلار عرضه خواهد شد، تا بتواند با هاوال H5 و بایک BJ40 روبرو شود.

بائو قصد دارد 212 را به عنوان یک برند مجزا وارد بازار کند. ظاهرا چند محصول دیگر از جمله شاسی‌بلند سه در و همچنین یک پیکاپ دوکابین براساس 212 هم در آینده نزدیک عرضه خواهند شد.

بازگشت بائو 212

بدیهی است که بائو در دوره جدید فعالیت خود، برای جلب نظر مشتریان حتی در بازار چین هم کار آسانی در پیش نداشته باشد، بنابراین احتمال صادرات محصولات این برند، فعلا کمی بعید به نظر می‌­رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط khodrocamp.ir