واردات میتسوبیشی اوتلندر به ایران
خرداد 1403: سال 2018 آخرین سالی بود که شاهد عرضه اوتلندرهای وارداتی در بازار کشورمان بودیم. حالا پس از گذشت شش سال از آن تاریخ، شرکت آرین موتور خبر داده که بزودی نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر را به کشورمان خواهد آورد؛ خودرویی که هم در مدلهای 5 نفره و 7 نفره عرضه میشود، هم نمونههای تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل دارد و هم به لحاظ سطح آپشنها، در چندین تیپ مختلف بدست مشتریان ایرانی میرسد.
معرفی چهارمین نسل اوتلندر
نسل چهارم میتسوبیشی اوتلندر، ابتدا با مدل 2022 به بازار جهانی معرفی شد. این خودرو نخستین محصول خودروساز ژاپنی است که از شراکت این شرکت با نیسان بهرهمند شده چراکه حتی برخی قطعات داخل کابین آن هم با نیسان ایکس-تریل مشترک است. نسل جدید این خودرو، همچنان دارای به ردیف سوم صندلیها بصورت سفارشی است که میتواند باعث افزایش جذابیت میتسوبیشی اوتلندر برای بسیاری از مشتریان شود.
با توجه به موارد زیاد اشتراک میان میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس-تریل، این پرسش مطرح میشود که خریداران با چه انگیزهای باید از محصول نیسان که امتحان خود را پس داده بگذرند و اوتلندر را انتخاب نمایند. خب مواردی همچون سطح آپشنها و طراحی خشن ظاهری میتواند نظر برخی را به سوی محصول جدید میتسوبیشی جلب نماید.
طراحی متفاوت میتسوبیشی اوتلندر 2024
در نمای جلو شاهد طرح جدید جلوپنجره به همراه چراغهای باریک LED در نقش دیلایت و چراغ راهنما هستیم که از کانسپت انگلبرگ تاثیر گرفته و نمایی تازه و البته قدرتمند به این خودرو هدیه کرده است. وظیفه نوردهی اصلی به چراغهای سه گانه روی سپر جلو محول شده که مهشکن را هم شامل میشوند.
بنابر اظهار شرکت سازنده، نوار کرومی C شکل در دو طرف جلوپنجره برای یادآوری گارد نصب شده روی میتسوبیشی پاجرو در سالهای گذشته طراحی شده درحالیکه بازشوهای بخش پایینی سپر جلو هم یادآور میتسوبیشی لنسر اوولوشن X خواهد بود.
در نمای جانبی هم تاثیر طراحی از کانسپت Engelberg Tourer کاملاً مشهود است و رینگهای 20 اینچی و برآمدگیها، طرح اسپرت اوتلندر را تشدید میکند. علاوهبراین فرم شیشههای جانبی به همراه ستون D از فراهم شدن نور و دید جانبی برای سرنشینان ردیف سوم خبر میدهند.
در نمای عقب هم فرم جدید چراغها جلب نظر میکند که در هماهنگی با چراغهای باریک جلو طراحی شده ضمن اینکه بنابر اظهار میتسوبیشی، فرورفتگی روی در صندوق عقب هم یادآور محل نصب چرخ زاپاس روی شاسیبلندهای قدیمی میتسوبیشی خواهد بود.
کابین و امکانات میتسوبیشی اوتلندر 2024
طراحی فضای کابین میتسوبیشی اوتلندر جدید کاملاً متحول شده ولی در عین حال تاثیرات طراحی کابین نیسان ایکس-تریل کاملاً مشهود است.
نمایشگر لمسی روی داشبورد به صورت استاندارد 8 اینچی است ولی میتوان نمونه 9 اینچی را نیز سفارش داد. اما صرف نظر از اندازه، نکته مهم این است که بالاخره نمایشگر مرکزی این خودرو توانسته از شر سیستم اطلاعات سرگرمی قدیمی میتسوبیشی خلاص شود.
علاوهبر نمایشگر مرکزی، کنترلهای سامانه تهویه، صفحه پشت آمپر دیجیتال 12.3 اینچی، نمایشگر هداپ دیسپلی و اهرم تعویض دنده هم مستقیماً از ایکس-تریل به عاریت گرفته شده تا رد پای محصول خوشفروش نیسان در میتسوبیشی اوتلندر جدید کاملاً واضح باشد.
طراحی داشبورد با خطوط مستقیم افقی، تریم آلومینیومی، پوشش چرم نیمه-آنیلین و فرمان چهار شاخه با طرحی شبیه به محصولات قدیمی میتسوبیشی، همگی باعث شده حال و هوای کابین نسل جدید اوتلندر متفاوت با قبل باشد.
فاصله محورهای این خودرو 2.7 متر است که نسبت به نسل قبلی 3.5 سانتیمتر افزایش یافته و باعث فراهم شدن فضای بیشتر برای سرنشینان خواهد شد.
صندلیهای ردیف سوم را میتوان به صورت 50/50 جمعآوری کرد اما صندلیهای ردیف دوم با نسبت 40/20/40 جمع میشود. با جمعآوری هر دو ردیف دوم و سوم، قضایی تخت به طول 2 متر حاصل خواهد شد که 40 سانتیمتر بیشتر از فضای موجود در نسل فعلی است.
میتسوبیشی اوتلندر جدید به دستیار MI Pilot مجهز شده که درواقع متعلق به نیسان است ولی برای استفاده در محصول میتسوبیشی تغییر نام داده.
کروزکنترل تطبیقپذیر، دستیار حفظ حرکت بین خطوط، کاهش خودکار سرعت در پیچها با هماهنگی مسیریاب، دستیار حرکت در ترافیک به همراه فشردن خودکار پدال گاز درصورت توقف کمتر از 30 ثانیه، دستیار تابلوخوان، نوربالای خودکار، پیشگیری از برخورد در جلو، ترمز خودکار اضطراری، هشدار پایش نقطه کور و جلوگیری از خروج ناگهانی راننده از پارک، بخشی از انبوه سامانههای دستیار راننده است که در میتسوبیشی اوتلندر جدید نصب شده که البته برخی استاندارد و بعضی به صورت سفارشی خواهند بود.
مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر 2024
در زیر کاپوت میتسوبیشی اوتلندر نسل چهارم، پیشرانه چهار سیلندر 2.5 لیتری مشترک با نیسان ایکس-تریل نصب شده که 181 اسببخار قدرت و 245 نیوتنمتر گشتاور را از طریق جعبهدنده CVT به چرخهای جلو یا تمام چرخها منتقل میکند. هرچند این پیشرانه از عهده انجام وظایف خود در رانندگی روزمره برمیآید ولی میتوان انتظار داشت که در هنگام استفاده از ظرفیت کامل سرنشین و بار، کمی ضعیف باشد.
به هرحال میتسوبیشی اعلام کرده خریداران این خودرو میتوانند مطمئن باشند که مصرف سوخت اوتلندر جدید نسبت به نسل قبلی، کاهش یافته و برای دو نسخه تک-دیفرانسیل و چهار چرخ محرک به صورت ترکیبی به ترتیب برابر با 8.4 و 8.7 لیتر در هر صد کیلومتر باشد.
سامانه چهار چرخ محرک این خودرو با نام Super All-Wheel Control شناخته شده و به کلاچ هیدرولیکی مرکزی مجهز شده که گشتاور دریافتی از پیشرانه را بین محورهای جلو و عقب تقسیم میکند. در صورت شناسایی لغزش در هریک از چرخها، سامانه اقدام به توقف آن چرخ نموده و قدرت را به سایرین ارسال میکند. برای تامین پایداری بیشتر در پیچها، میتسوبیشی اوتلندر قادر است در هریک از چرخها اقدام به ترمزگیری کند.
شرایط فروش میتسوبیشی
برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت آرین موتور و همچنین جهت اطلاع از نحوه فروش خودروهای وارداتی این شرکت شامل فروش و پیش فروش محصولات Mitsubishi در ایران، مقاله شرایط فروش آرین موتور را مطالعه کنید.
source