سئو سایت
در 10 یا 20 سال آینده، آینده اینترنت بسیار متفاوت از آنچه در حال حاضر است به نظر می رسد. همانطور که بلاک چین شروع به پذیرش گسترده تری در بین مصرف کنندگان و شرکت ها می کند، رویای ریچارد هندریکس در مورد اینترنت واقعا غیرمتمرکز ممکن است روزی به واقعیت تبدیل شود.
زمانی که تقریباً 20 سال پیش برای اولین بار وارد عرصه تجارت الکترونیک شدم، ابهامات زیادی در مورد اینکه خرید آنلاین واقعاً چقدر عملی خواهد شد وجود داشت. آیا این وضعیت امروز بلاک چین را به شما یادآوری نمی کند؟
از آن زمان، من رشد یک شرکت بازاریابی وابسته و همچنین شرکت بازاریابی دیجیتال فعلی خود را برای موفقیت در مقیاس بزرگ تسهیل کرده ام. از تجربه‌ام به‌عنوان مشاور استارت‌آپ‌های مبتنی بر بلاک چین، به پتانسیل این فناوری برای ایجاد اختلال در بازار و ارائه راه‌حل‌های نوآورانه پی بردم.
حتی در تکرار فعلی خود، بلاک چین فرصت‌های جدیدی را برای شرکت‌های بازاریابی دیجیتال ایجاد کرده است، مانند بازاریابی راه‌اندازی پیشنهادات اولیه سکه (ICO) و پیاده‌سازی فناوری بلاک چین در معماری‌های وب‌سایت موجود. حتی جامعه طرحواره نشانه گذاری برای گواهی های بلاک چین ایجاد کرده است.
در این مقاله، من می‌خواهم بیشتر روی تأثیری که بلاک چین بر کل صنعت خواهد داشت تمرکز کنم – از تولیدکنندگان محتوا گرفته تا تبلیغ‌کنندگان. علیرغم سردرگمی پیرامون فناوری آن، من معتقدم که برنامه های کاربردی جدید بلاک چین، آشکارترین مشکلاتی را که امروزه در بازاریابی دیجیتال وجود دارد، بهبود خواهند بخشید. اما رسیدن به آن نقطه ممکن است سال ها طول بکشد.
حذف واسطه
به همان اندازه که بازاریابی دیجیتال رقابت را در فضای تجارت الکترونیک افزایش داده است، ترافیک را به چند سایت و شبکه تبلیغاتی منتخب نیز متمرکز کرده است.
تحت یک شبکه مبتنی بر بلاک چین، آربیتراژ از یک واسطه مستقر به خود کاربران تغییر می کند. کاربران برای دریافت تبلیغات هدفمند مستقیماً با تبلیغ‌کنندگان قراردادهای هوشمند می‌بندند. در مقابل، موتورهای جستجوی سنتی تصمیم می‌گیرند که چه تبلیغاتی برای کاربران مناسب‌تر است و آنها را با تبلیغات پاپ‌آپ و نمایشی برخلاف اجازه آنها بمباران می‌کنند.
برای تنظیم یک قرارداد هوشمند، کاربران باید در مورد میزان اطلاعات شخصی که مایل به اشتراک گذاری هستند توافق کنند. هرچه بیشتر با یک موتور جستجوی غیرمتمرکز تعامل داشته باشند، اگر کاربر اجازه اشتراک گذاری داشته باشد، شخصیت خریدار آنها قوی تر می شود.
تحت این مدل، نیاز به تبلیغات در شبکه نمایش گوگل بیهوده خواهد شد. در عوض، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند هزینه‌های بی‌وقفه و قراردادهای آربیتراژ شبکه‌هایی مانند فیس‌بوک و گوگل را دور بزنند.
از نظر تئوری، این به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد که مستقیماً به کاربران برای دسترسی به اطلاعات شخصی و تأیید برای ارائه تبلیغات به آنها پول پرداخت کنند. برخی از استارت‌آپ‌های مبتنی بر بلاک چین حتی در حال آزمایش این ایده هستند که به کاربرانی که از شبکه استفاده می‌کنند با توکن‌هایی که می‌توانند در خرده‌فروش‌های منتخب پذیرفته شوند، پاداش دهند.
افزایش شفافیت
برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، دفتر کل بلاک چین در واقع بسیار شفاف‌تر از تبلیغات سنتی و شبکه‌های موتور جستجو است. همه تراکنش‌هایی که در دفتر کل اتفاق می‌افتند (خواه کلیک‌ها یا خریدهای تجارت الکترونیکی) برای مشاهده عموم در دفتر کل در دسترس هستند و پاک کردن آنها تقریباً غیرممکن است.
به این فکر کنید که بازاریابان دیجیتال واقعاً در مورد کلیک ها و تعامل با یک تبلیغ به چه اطلاعات کمی دسترسی دارند. من معتقدم مدل‌های انتساب داده‌ها معیوب هستند و الگوریتم‌های باطنی Google پیوندهای ردیابی و رتبه صفحه در ابزارهای شخص ثالث را کم و بیش فقط حدس می‌زنند. با شفافیت بیشتر با استفاده از دفتر کل دیجیتال، بازاریابان می توانند اطلاعات کاربری مرتبط تری را دریافت کنند که به آنها در مدیریت کمپین کمک می کند.
البته، این به رضایت کاربر مربوط می شود که آچار بزرگی را به سمت تبلیغ کنندگان پرتاب می کند که همیشه نمی تواند به مشتریان مورد نیاز آنها برسد.
ارائه داده های بهتر
در نظر بگیرید که چگونه SERP های ارگانیک پویا شده اند. بین محاسبه دستگاه‌های مختلف، جستجوی محلی در مقابل جستجوی ملی و تغییرات مکرر الگوریتم، ردیابی مسیر تغییرات کلیدواژه و همچنین نوع جستجوهایی که صفحات وب شما برای آنها رتبه‌بندی می‌شوند، دشوار است.
یک ردیاب مبتنی بر بلاک چین می تواند برای ردیابی موقعیت کلمات کلیدی در همه دستگاه هایی که موافق استفاده از این سرویس هستند استفاده شود. این فناوری می‌تواند توسط همه افراد، از تبلیغ‌کنندگان گرفته تا سازندگان محتوا، استفاده شود و به داده‌های کمپین دقیق‌تری منجر شود که به آزمایش کمک می‌کند.
بهبود امنیت سایبری
با این گفته، امنیت سایبری همچنان یک مشکل بزرگ برای هر صنعت بزرگ یا کوچک خواهد بود. یکی از مزایایی که شبکه بلاک چین ارائه می کند، ایده ذخیره سازی اطلاعات شخصی شما در خارج از شبکه است. گذشته از این، هکرها به معنای واقعی کلمه باید تمام دستگاه های کاربر در شبکه را برای ایجاد تغییرات در دفتر کل یا سرقت اطلاعات هک کنند.
بهبود حریم خصوصی
همانطور که قبلاً گفته شد، بلاک چین در واقع به کاهش بسیاری از نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی که در حال حاضر در فیس‌بوک و سایر پلتفرم‌های تبلیغاتی مطرح می‌شود، کمک می‌کند.
شاید شنیده باشید که مردم از بلاک چین به عنوان «شبکه ای از مردم، توسط مردم و برای مردم» یاد می کنند. خوب، با حذف شرکت‌های رسانه‌ای بزرگ از نقش واسطه، کاربران اکنون کنترل بیشتری بر روی داده‌های شخصی که می‌خواهند برای تبلیغ‌کنندگان و ناشران منتشر کنند، خواهند داشت.
حتی زمانی که دفتر کل هویت کاربران و تراکنش‌های میزبان را تأیید می‌کند، همه داده‌های شخصی که کاربران با اشتراک‌گذاری آن موافقت نمی‌کنند در شبکه پنهان می‌مانند. هک کردن بلاک چین تقریبا غیرممکن است، می تواند از حریم خصوصی کاربر محافظت کند.
بهبود اعتماد
در نهایت، همه اینها باعث بهبود قابل توجه اعتماد بین کاربران و برندها می شود. با توجه به فشارسنج اعتماد Edelman 2018، برندها طی سال گذشته شاهد کاهش قابل توجهی در اعتماد مصرف کننده بوده اند و بهبود این رابطه زمانی که صنعت مملو از نگرانی های تقلب و حفظ حریم خصوصی باشد دشوار است.
با افزایش شفافیت، بهبود امنیت سایبری و حذف نقش شرکت هایی مانند گوگل و فیس بوک، دلایل زیادی وجود دارد که باور کنیم فناوری بلاک چین می تواند رابطه بین برندها و مصرف کنندگان را بهبود بخشد.
حکم
آیا بلاک چین دروازه بانان رسانه های آنلاین و تبلیغات را حذف می کند؟ پتانسیل آن بی نهایت و در کنار سایر فناوری ها است و من معتقدم که همه چیز را از مبادلات ارزی گرفته تا خود حکومت را متحول خواهد کرد. اما هنوز آن را یک گلوله نقره ای صدا نکنید.
شورای آژانس فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران در روابط عمومی موفق، استراتژی رسانه، آژانس های خلاق و تبلیغاتی است. آیا واجد شرایط هستم؟ کارآفرین سریالی نویسنده پرفروش (بیش از 100000 کتاب فروخته شده). مشخصات اجرایی کامل کریستوفر جونز را اینجا بخوانید.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط khodrocamp