عکسهایی که مشاهده میکنید، مربوط به خودرو TAC-6 است. درواقع این محصول، نسخهای آفرودیتر و افراطی از لندکروزر سری ۷۹ است، که به دست شرکت Armormax Defence، در آفریقای جنوبی ساخته شده. میتوان ادعا کرد این قویترین و تواناترین لندکروزر سری ۷۹ در جهان است، که استفادههای نظامی و غیرنظامی دارد.
ابتدا نیروهای ویژه فرانسه با این شرکت تماس گرفتند و اعلام کردند که به دنبال یک وسیله برای کنترل محیطهای سرسخت با شرایط دشوار هستند که در عین حال، کار کردن با آن دشوار نباشد و آموزش خاصی نخواهد. اکنون TAC_6 همان چیزی است که درخواست شده بود. این وسیله توانایی پیمودن هر مسیر سرسختی را دارد و هرکسی میتواند آن را براند.
شرکت Armormax ادعا کرده که این وسیله شش چرخ، در هیچکدام از تستهای انجام شده، مشکل مکانیکی نداشته است.
پایه اصلی این وسیله، یک لندکروزر سری۷۹ معمولی با پیشرانه ۴.۲ لیتری V6 و یا ۴.۵ لیتری V8 است. شاسی خودرو برای اضافه شدن محور سوم، طولانیتر و کشیدهتر شده است. همچنین جعبه انتقال دوم اضافه شده تا گشتاور به محور سوم نیز منتقل شود. شفتهای سهتکه سفارشی با قطعات سنگین Dana اضافه شده است. تعلیق فنربرگی استاندارد روی خودرو حفظ شده، اما میتوان آن را با کیت بالابر ۴ اینچی ارتقا داد.
یکی دیگر از اجزای مهم و کلیدی TAC-6، گیربکس آن است. شرکت آرمورمکس ابتدا گیربکس دستی را برای آن درنظر گرفته بود، اما تقریبا یک سال پیش عرضه آن را به تعویق انداخت و گیربکس را به نوع اتوماتیک تغییر داد. این گیربکس، یک گیربکس اتوماتیک معمولی نیست؛ زیرا توسط شرکت ZF در آفریقای جنوبی و مخصوص TAC-6 توسعه یافته است.
این محصول برای سختترین شرایط قابل تصور طراحی شده و تا ۱۰۰۰ نیوتنمتر گشتاور را کنترل کند. برای گیربکس هشت سرعته آن، از یک سیستم خنککننده سفارشی استفاده شده است، تا در آب و هوای گرم و هنگام رانندگی زیر بار سنگین و ماسه نیز درست عمل کند.
مشتریان میتوانند کابین این خودرو را تا سطح B6 زرهی کنند. با این ویژگی، در برابر گلوله در امان هستند. همچنین میتوان ویژگیهایی مانند تانکهای آب، سیستم اطفای حریق، دو چرخ زاپاس و … در دسترس است. این وسیله میتواند تا ۲۸ نفر را حمل کند. این وسیله چرخهایی با قفل مهرهای و ترمزهای ارتقا یافته دارد. با توجه به تغییرات ایجاد شده، وزن آن بسیار بیشتر از یک سری ۷۹ معمولی است.
برای این لندکروزر ۶ چرخ، دو مخزن سوخت درنظر گرفته شده که ظرفیت آنها به ترتیب ۲۱۰ و ۹۰ لیتر است. بنابراین با هر بار سوختگیری کامل، میتواند تا ۲۰۰۰ کیلومتر طی کند. ظرفیت مخزن سوخت را میتوان ارتقا داد؛ این ظرفیت برای نسخه دوکابین به ۵۶۰ لیتر و برای نسخه تک کابین به ۶۱۰ لیتر میرسد.
سایر مشخصات TAC-6 به شرح زیر است:
- طول/عرض/ ارتفاع: ۵۹۹۵/۱۸۷۰/۲۰۱۵ میلیمتر
- فاصله دیفرانسیل تا زمین: ۲۶۵ میلیمتر
- فاصله شاسی تا زمین: ۳۵۰ میلیمتر
- زاویه ورود: ۴۰ درجه
- زاویه خروج: ۳۸ درجه
- زاویه شکست: ۱۵ درجه
- وزن ناخالص: ۷۰۰۰ کیلوگرم
- وزن خالص بدون بار (تککابین): ۲۹۵۰ کیلوگرم
- وزن خالص (دوکاببن): ۳۰۸۰ کیلوگرم
- ظرفیت بار (تککابین): ۴۰۵۰ کیلوگرم
- ظرفیت بار (دوکابین): ۳۹۲۰ کیلوگرم
- حداکثر سرعت: ۱۶۰ کیلومتر برساعت
- موتور: پیشرانه V8 توربودیزل تویوتا با حجم ۴.۵ لیتر
- توان (گیربکس ۵سرعته دستی): ۱۵۱ کیلووات
- توان (گیربکس ۸سرعته اتوماتیک): ۱۹۲ کیلووات
این شرکت اظهار کرده که حرکت و توان و قابلیتهای TAC-6 از هر تراک ۴ تنی موجود در بازار بهتر است. آزمایشهای مختلفی در سراسر اروپا و آفریقا روی آن انجام شده و اکنون مظهر تحرک است.
واضح است که قیمت این تراک ارزان نخواهد بود. قیمت یک لندکروزر سری ۷۹ استاندارد در آفریقای جنوبی، از ۸۱,۵۰۰ دلار آغاز میشود. تغییرات آرمورمکس نیز میتواند تا ۶۷,۸۵۰ دلار به قیمت خودرو بیافزاید.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source