شرکت قطعه‌سازی کروز 43 ساله شد و مرور کارنامه این شرکت حکایت از پنج دهه تلاش و سخت کوشی برای ایجاد 14 هزار اشتغال و تولید 58 میلیون قطعه خودرو توسط این قطعه‌ساز بخش خصوصی برای استقلال و خودکفایی دارد.

تجربه کروز گواهی بر آن است که بخش خصوصی می‌تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای صنعتی کشور باشد. این شرکت فعالیت خود را پنج دهه قبل با ساخت اتصالات حساس مخابراتی آغاز می‌کند. تولید اتصالات مخابراتی به دلیل حساسیت و ظرافت بالا، پیچیدگی‌های منحصر بفردی داشت اما دانش فنی و حساسیت مدیران کروز سبب شد، اتصالات مخابراتی کروز به سرعت جایگاه اطمینان بخشی پیدا کند و از نظر نرخ خطای قطعات عملکرد بهتری نسبت به تولیدکنندگان باسابقه دنیا پیدا کند و در نهایت تلاش‌های این شرکت باعث نوآوری بومی‌سازی و دست‌یابی به آخرین فناوری‌های نوین جهان در مسیرداخلی‌سازی ساخت بیش از 3 هزارو400 قطعه برای مقابله با تحریم تقویت و استمرار تولید صنعت شد. علیرغم آنکه تداوم فعالیت در ساخت قطعات مخابراتی می‎‌توانست برای این شرکت رضایت‌بخش باشد اما روحیه داخلی‌سازی مدیران آن موجب شد، با شناسایی خلاهای صنعت، سراغ ساخت قطعات الکترونیکی خودرو بروند و پروژه استقلال کشور در قطعات الکترونیکی و برقی خودرو از بیگانگان را کلید زدند.

در نهایت پروژه ساخت قطعات خودرو علیرغم پیچیدگی‌ها و موانع متعدد فنی و سیاسی با اهتمام مدیران کروز به سرانجام رسید و اکنون این شرکت به یکی از بزرگترین قطعه‌ساز غرب آسیا تبدیل شده است و در طول سالیان گذشته تجربه صادرات قطعه به بزرگترین خودروسازی‌های جهان نظیر پژو فرانسه را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است.

قطعه‌سازی کروز در آستانه چهل‌و سومین سال فعالیت خود 14 هزار نفر را بصورت مستقیم و بیش از 20 هزار نفر را غیرمستقیم مشغول به کار کرده است. این شرکت همچنین با ساخت قطعات پیچیده الکترونیکی مانند ECU و ACU و همینطور حسگرهای مختلف در کنار 14 واحد تولیدی دیگر فعالیت خود را در قالب سه سایت عظیم با جدیت ادامه می‌دهد. ساخت قطعات مرغوب با سخت‌گیرانه‌ترین ارزیابی‌های فنی و مهندسی در شرکت کروز موجب شده اقبال بازار به این قطعات افزایش پیدا کند و این برند، منجر به ارزشمندی خودروهای تولیدی شود. 

کروز در چهارمین دهه فعالیت خود با راه‌اندازی واحد خودکفایی و حمایت از زنجیره اقتصاد صنعت خودرو، چتر حمایتی خود از فعالان خرد و متوسط این صنعت را گسترانیده است به نحوی که این شرکت از واحدهای خرد و متوسط صنعت خودرو دعوت می‌کند تا بخشی از زنجیره تولید یک قطعه را تکمیل کنند و از ارزش افزوده آن منتفع گردند.

source

توسط khodrocamp