نسل جدید فولکس واگن پاسات در قالب یک خودروی استیشن واگن در بازار اروپا عرضه شده است. اما در کشور چین که مشتریان هنوز به خودروهای سدان توجه نشان می­‌دهند، قرار است نسخه جدید فولکس واگن پاسات با لقب پرو و به عنوان یک سدان عرضه شود. تصاویر این خودرو توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) منتشر شده است.

نکته جالب این‌که یک سدان دیگر با نام ماگوتان هم به زودی توسط فولکس واگن در چین عرضه خواهد شد. البته چهره این مدل تاحدی با پاسات پرو متفاوت است.

انتظار می‌­رود که فولکس واگن پاسات پرو در سه ماهه سوم 2024 به بازار چین وارد شود.

طراحی فولکس واگن پاسات پرو

توجه داشته باشید که مدل فعلی فولکس واگن پاسات که از سال 2018 تاکنون در چین عرضه می­‌شود، از نظر ظاهری ارتباط چندانی به مدل اروپایی ندارد. هرچند این مدل براساس پلتفرم MQB شکل گرفته، اما با طراحی اختصاصی و البته طول 4.948 متری بدنه خودرویی متفاوت است.

فولکس واگن پاسات پرو

اما فولکس واگن پاسات پرو در طرح چراغ‌ها و سپر جلو و همچنین برخی جزئیات دیگر همچون فرم دستگیره درها و آینه­‌های جانبی، به همتای اروپایی و استیشن واگن خود شباهت دارد. البته بدیهی است، که طراحی این دو خودرو در بخش عقبی بدنه متفاوت باشد.

ابعاد بدنه فولکس واگن پاسات پرو در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.006، 1.85، 1.489 و 2.871 متر اعلام شده است. بنابراین با یک سدان بزرگ مواجه هستیم که فاصله محورهای آن نسبت به اشکودا ساپرب، 30 میلیمتر افزایش یافته است.

مشخصات فنی فولکس واگن پاسات پرو

تاکنون نصب دو پیشرانه توربوشارژ 1.5 و 2 لیتری با 160 و 220 اسب­‌بخار قدرت برای فولکس واگن پاسات پرو قطعی شده است. هنوز معلوم نیست که نسخه هیبرید این خودرو هم عرضه می­‌شود یا خیر.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط khodrocamp