سه سال پس از نمایش کانسپت، اکنون نسخه نهایی هوندا e:NS2 رونمایی شده است. این خودرو در مسیر تکمیل طراحی، دچار تغییرات بسیار زیادی شده تا جایی که فقط نمای کلی آن حفظ شده است. البته باید اعتراف کرد که مدل نهایی، چهره بسیار زیباتری نسبت به کانسپت دارد.

هوندا e:NS2 به عنوان نخستین محصول براساس پلتفرم جدید e:Architecture W، به طور انحصاری برای عرضه در چین طراحی و تولید شده است. این پلتفرم قابلیت ساخت خودرو به صورت محرک-عقب یا چهار چرخ محرک با تعلیق مستقل جلو و چند اتصالی عقب را فراهم می­‌کند. همچنین فضای نسبتا بزرگی هم برای نصب مجموعه باتری پیش‌­بینی شده است. با وجود این ویژگی‌های مثبت، تاخیر در عرضه این پلتفرم باعث شد که نسخه ساده‌­تر آن یعنی e:N Architecture F، زودتر عرضه شود. این پلتفرم محرک-جلو به عنوان زیرساخت برای مدل‌های e:NS1، e:NP1، e:NS1 و e:NP1 مورد استفاده قرار گرفته است.

مشخصات ظاهری هوندا e:NS2

ابعاد بدنه هوندا e:NS2 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.788، 1.838، 1.57 و 2.735 متر اعلام شده است. بنابراین طول بدنه هوندا e:NS2 تقریبا با CR-V برابری می­‌کند.

معرفی هوندا e:NS2

بدنه هوندا e:NS2 روی رینگ‌های 18 اینچی استوار شده است.

مشخصات فنی هوندا e:NS2

فعلا هیچ تصویری از فضای کابین هوندا e:NS2 در اختیار نداریم. از مشخصات فنی این خودرو نیز حرفی به میان نیامده است اما براساس خبرهای قبلی، می­‌دانیم که یک موتور برقی با 204 اسب­‌بخار قدرت و مجموعه باتری به ظرفیت 68.8 کیلووات ساعت برای این خودرو نصب شده است. هوندا e:NS2 با وزن 1775 کیلوگرم می­‌تواند به حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

هوندا e:NS2 از تابستان 2024 و توسط اتحاد دانگ فنگ-هوندا تولید خواهد شد. به زودی نسخه دیگری از این خودرو با نام e:NP2 هم توسط شریک دیگر هوندا در چین یعنی گک (GAC) معرفی می­‌شود. برای جلوگیری از تداخل بازار، این دو خودرو از طریق شبکه فروش متفاوت و در مناطق مختلف چین به فروش می­‌رسند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط khodrocamp