وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) تصاویری از مینی اِیس من را منتشر کرده است. این خودرو به عنوان دومین محصول از شرکت مشترک ب ام و و گریت وال یعنی اسپات‌لایت (Spotlight)، در نمایشگاه پکن 2024 رونمایی خواهد شد.

طراحی مینی اِیس من

بنابر اسناد MIIT، مینی اِیس من در دو تریم با طول 4.076 یا 4.094 تولید می‌شود. ظاهرا این اختلاف به علت طراحی متفاوت سپرهای جلو و عقب حاصل شده است. ابعاد سایر بخش‌ها یعنی عرض، ارتفاع و فاصله محورها به ترتیب 1.754، 1.515 و 2.606 متر اعلام شده، که برای هر دو مدل یکسان است.

مینی اِیس من به عنوان محصولی در جایگاه میان کوپر و کانتری‌من، کاملا از زبان طراحی برند مینی پیروی می­‌کند. هواکش باریک در پایین سپر جلو، زیرسپری نقره‌­ای، تزئین سقف و ستون‌ها با رنگ مشکی، باله سقفی، گرافیک Union Jack در چراغ‌های عقب و رینگ‌های 17، 18 یا 19 اینچی، از مهمترین ویژگی‌های ظاهری این مدل به شمار می‌­آید.

مینی ایس من Aceman

مشخصات فنی مینی اِیس من

مینی اِیس من که براساس پلتفرم مشترک با نسل پنجم کوپر شکل گرفته، موتور 135 کیلووات (181 اسب‌­بخار) و مجموعه باتری 40 کیلووات ساعت را به همراه دارد. برد حرکتی و حداکثر سرعت این خودرو هم 300 کیلومتر و 160 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

اما مینی اِیس من اس، 215 اسب‌­بخار قدرت و مجموعه باتری 54.2 کیلووات ساعت را در اختیار دارد. برد حرکتی و حداکثر سرعت برای این مدل به 400 کیلومتر و 170 کیلومتر برساعت افزایش می­‌یابد. مجموعه باتری هر دو مدل توسط زیرمجموعه گریت وال یعنی Svolt تولید می­‌شود.

در آینده نزدیک، نسخه JCW از مینی اِیس من هم معرفی خواهد شد. مینی کوپر در هر دو نسخه برقی و درون‌سوز تولید می‌­شود، اما در مینی اِیس من از پیشرانه درون‌سوز خبری نیست.

برنامه تولید مینی اِیس من

اسپات لایت در سال 2019 با سرمایه گذاری 232.7 میلیون دلار و با هدف تولید محصولات برقی مینی تاسیس شده است. پس از بریلیانس، گریت وال به عنوان دومین شریک چینی گروه ب ام و شناخته می­‌شود.

گروه ب ام و انتظار دارد که مینی اِیس من به پرفروش‌ترین محصول برند بریتانیایی تبدیل شود. از سال 2026، مینی اِیس من به همراه مینی کوپر برقی، در بریتانیا هم تولید خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط khodrocamp