تحویل اولین سری شاین مکس به مشتریان

اسفند 1402: نخستین سری محصول وارداتی «شاین‌مکس» از سوی گروه صنعتی ایران‌خودرو به مشتریان تحویل داده شد.

علیرضا اسکویی، مدیر بازاریابی شرکت ایران‌خودرو، در مراسم تحویل این محصول به مشتریان توضیح داد شاین‌مکس در دو مدل هیبریدی و بنزینی در برنامه واردات ایران‌خودرو قرار داشته که عرضه نسخه بنزینی آن آغاز شده و نسخه هیبریدی نیز در روزهای آینده عرضه خواهد شد. این خودرو از به‌روزترین امکانات و فناوری‌های روز دنیا برخوردار است و با وجود بهره‌گیری از موتور پرقدرت و همچنین اتاق بزرگ و جادار در کلاس D، از خودروهای کم‌مصرف محسوب می‌شود؛ شاین‌مکس توسط یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده خودرو در کشور چین به تولید می‌رسد.

وی افزود ماموریت اصلی ایران‌خودرو به عنوان خودروساز، توسعه و تولید محصولات از طریق طراحی و به‌کارگیری فناوری روز دنیا و توسعه نهضت داخلی‌سازی است و نهایتا واردات خودروهای روز دنیا باید منجر به تحقق توسعه داخلی شود؛ در همین راستا و بر اساس سیاست وزارت صمت، ایران‌خودرو برای تامین نیاز بازار، افزایش رقابت‌پذیری و ارتقای سطح فناوری محصولات تولید داخل، نسبت به واردات خودرو نو اقدام کرده است. عملکرد ایران‌خودرو در تمامی ادوار، انتخاب محصول به‌روز و باکیفیت بوده و در شاین‌مکس نیز انتخاب بر اساس نیاز بازار در کلاس خودرویی سدان از بهترین و به‌روزترین محصولات موجود صورت پذیرفته است.

مدیر بازاریابی ایران‌خودرو با تشریح امتیازات این محصول، مزیت ایران‌خودرو برای واردات آن را ارائه خدمات پس از فروش مناسب می‌داند و همچنین افزود با توجه به گستره نمایندگی‌های ایران‌خودرو در سطح کشور، خدمات پس از فروش به‌موقع به این خودرو ارائه خواهد شد. در حوزه تامین قطعات، این اطمینان را به مشتریان می‌دهیم که قبل از ورود خودرو به بازار، تامین قطعات و همچنین آموزش نیروهای خدمات پس از فروش صورت گرفته است تا خودرو با بالاترین استاندارد به مشتریان تحویل شود.

پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت ایساکو کیش، واردکننده این خودروها بوده و در این باره توضیح داد «شاین‌مکس» برای آزمایش سازگاری با شرایط آب و هوایی کشور، در فصول مختلف مورد پیمایش قرار گرفته و با ارزیابی نهایی و دریافت مجوز شماره‌گذاری و استاندارد، در حال تحویل به مشتریان است. شاین‌مکس توسط یکی از بهترین شرکت‌های خودروسازی چین طراحی و تولید شده که دارای تجهیزات، آپشن‌ها و امکانات خوبی برای راحتی سرنشینان است و در سامانه یکپارچه مورد استقبال و توجه مشتریان در مقایسه با دیگر برندهای خودروسازی قرار گرفته است. در مرحله اول و تا پایان فروردین سال آینده، شرایط برای تحویل هزار دستگاه شاین‌مکس بنزینی فراهم است و در موعد مقرر به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

قیمت شاین مکس بنزینی در زمستان 1402

دی 1402: شرکت ایران خودرو در تاریخ 18 دی‌ماه 1402، قیمت نهایی شاین مکس بنزینی را اعلام کرد:

قیمتگذاری شاین مکس بنزینی – دی 1402
قیمت گمرکی 1,286,900
قیمت نهایی 1,550,000

*قیمت برحسب تومان است.

فروش شاین مکس در سامانه یکپارچه

مهر 1402: دومین مرحله فروش خودروهای وارداتی، قرار است در پاییز 1402 و از طریق سامانه ثبت نام خودرو وارداتی انجام شود. طبق آخرین اطلاعات موجود، در این مرحله شاهد نخستین عرضه شاین مکس وارداتی نیز خواهیم بود و به همین دلیل نیز شرکت ایران خودرو، اطلاعات رسمی این محصول را منتشر کرده است:

کاتالوگ شاین مکس وارداتی (PDF)

رونمایی شاین مکس در نمایشگاه مشهد

شهریور 1402: شرکت ایران‌ خودرو برای دومین‌بار، از سدان شاین مکس وارداتی رونمایی کرد. این رونمایی در جریان نمایشگاه خودرو مشهد 1402 انجام شد. این سدان متعلق به شرکت دانگ‌ فنگ بوده و بزودی به طور گسترده وارد کشورمان می‌شود.

دانگ فنگ جدید ایران خودرو از زیرمجموعه آئولوس (AELOS) است و مدل آن نیز در بازار چین، ایشوان مکس (YIXUAN MAX) نام دارد ولی در بازار کشورمان، با نام SHINE MAX به فروش می‌رسد.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در سال 1402 ایران‌ خودرو می‌خواهد 4500 دستگاه از این خودروی دانگ فنگ را وارد بازار کشورمان کند که 4000 دستگاه از نسخه بنزینی و 500 دستگاه دیگر نیز از نسخه هیبریدی این سدان هستند.

گفتنی است مدیرعامل ایران‌ خودرو در رونمایی تیرماه 1402 اظهار کرده بود که ثبت سفارش واردات این محصول انجام شده است و خودروها ابتدا به صورت CBU وارد شده و سپس طبق برنامه، به تولید CKD منتهی خواهد شد.

رونمایی دانگ‌ فنگ جدید ایران خودرو

تیر 1402: شرکت ایران خودرو در مراسمی، خودرو شاین مکس (shine max) را در دو نسخه بنزینی و هیبریدی معرفی و رونمایی کرد. مدیرعامل ایساکو، در این مراسم اشاره کرد که خودرو  شاین مکس از شرکت دانگ فنگ بوده و دو نسخه هیبریدی و بنزینی دارد.

شاین مکس بنزینی به موتور ۱۵۰۰ سی سی تورربوشارژ با گشتاور ۳۰۰ نیومن متر مجهز شده که مصرف سوخت ۶.۲ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. مصرف سوخت شاین مکس هیبریدی ۴.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

رونمایی دانگ فنگ شاین مکس (اسب بخار)

مدیرعامل ایساکو گفت حجم صندوق محصول شاین مکس ۴۲۰ لیتر است و آپشن های این خودرو عبارتند از سنسور نور، شیفتر الکترونیکی دنده هوشمند، سنسور باران، سیستم ترمز اضطراری هوشمند با قابلیت تشخیص عابر پیاده و خودرو، گرم کن صندلی و … .


مشخصات فنی شاین مکس

آئولوس ایشوان مکس بنزینی، موتور 1.5 لیتری TGDi با کد اختصاری TP1 دارد که حدود 187 اسب بخار و 300 نیوتن متر تحویل‌تان می‌دهد. اما نسخه هیبریدی آئولوس ایشوان مکس، دقیقا همین موتور را در سینه داشته ولی با این تفاوت که از نوع GDI نیست؛ به همین دلیل نیز دانگ‌فنگ، نام پیشرانه آنرا به TE1 تغییر داده است. در جدول زیر، مشخصات پیشرانه TP1 شاین مکس بنزینی را مشاهده می‌کنید:

مدل شاین مکس بنزینی
کد موتور DFM-C15TP1
نوع موتور 1.5 لیتری توربو
حداکثر قدرت 190 اسب بخار
حداکثر گشتاور 300 نیوتن متر
حداکثر سرعت 180 کیلومتربرساعت
گیربکس 7 دنده دوکلاچه تر
وزن تقریبی 1486 کیلوگرم
مصرف ترکیبی 6.8 لیتر

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

امکانات دانگ فنگ شاین مکس

براساس اطلاعات رسمی ایران خودرو، شاین مکس وارداتی این شرکت، با امکانات زیر تحویل خریداران می‌گردد:

. ترمزهای ABS و EBD
. ترمز اتوهلد
. نیروی کمکی ترمز (BAS)
. ترمز اضطراری (AEB)
. ترمز پارک برقی (EPB)
. سیستم کنترل پایداری (ESP)
. سیستم کنترل کشش (TCS)
. سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HHC)
. شش ایربگ
. سنسورهای جلو و عقب
. سنسور باد تایر (TPMS)
. سنسور برخورد درب‌ها هنگام بازشدن (DOW)
. سنسور نور و باران
. دوربین عقب + دوربین 360 درجه
. رادار تغییر لاین
. رادار ماندن در لاین (LKA)
. رادار تصادف جلو (FCW)
. رادار نقطه کور (BSD)
. ایروفیکس صندلی‌ها
. رینگ 17 اینچ آلومینیومی
. مانیتور 10.2 اینچی
. بلوتوث و پورت USB
. سیستم صوتی با 11 اسپیکر
. تنظیم هوشمند بلندی صدا با سرعت خودرو
. سیستم کنترل فرمان صوتی
. سیستم تهویه اتوماتیک
. سانروف پانوراما|
. استارت دکمه‌ای
. پاور ویندوز
. شیشه بالابر آنتی ترپ
. صندلی 6 حالته برقی راننده با سردکن + گرمکن + مموری + ماساژور
. صندلی 4 حالته برقی شاگرد
. فرمان برقی
. آینه تاشو برقی
. چراغ دی لایت
. چراغ مه شکن جلو و عقب
. تنظیم ارتفاع نور از داخل کابین
شارژر وایرلس
 

رقیبان دانگ فنگ شاین مکس

با توجه به قطعی‌شدن واردات خودروهای 10 تا 20 هزاردلاری در سال 1402، ایشوان مکس ایران خودرو، دو رقیب قدرتمند وارداتی دارد که یکی از آنها، هیوندای النترای 2023 است که توسط شرکت کرمان موتور به ایران آمده و دیگری نیز کیا K5 یا همان نیو اپتیماست که شرکت کوشا خودرو آنرا به کشورمان می‌آورد.

البته علاوه بر دو رقیب کره‌ای، ایشوان مکس ایران خودرو، چندین حریف چینی هم دارد که مهم‌ترین‌شان KMC J7 از شرکت کرمان موتور و آریزو6 پرو از شرکت مدیران خودروست. همچنین خودرو ریسپکت پرایم نیز می‌تواند گزینه ارزان‌تری نسبت به ایشوان مکس ایران خودرو باشد.


اخبار دانگ فنگ در ایران

برای آشنایی با انواع محصولات دانگ فنگ و همچنین جهت مشاهده جدول اطلاعات فنی، آپشن‌ها و تجهیزات خودروهای دانگ‌فنگ در ایران، مقالات زیر را مطالعه کنید:

شرایط فروش ایران خودرو

برای اطلاع از آخرین اخبار فروش شرکت ایران خودرو و جهت مشاهده جدیدترین طرح پیش فروش ایران خودرو، طرح فروش نقدی ایران خودرو، طرح فروش فوق العاده ایران خودرو و طرح فروش اقساطی ایران خودرو، مجموعه مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

source

توسط khodrocamp