رنو سنیک ئی-تِک یکی از مهم ترین محصولات کمپانی رنو و از فامیل های مگان محبوب بازار ایران است. رنو سنیک از 1996 تا 2022 روی خط تولید رنو قرار داشت و با معرفی مدل 2024 در قامت کراس اوور به میدان رقابت باز گشته و البته چه بازگشت باشکوهی زیرا این محصول عنوان خودرو سال 2024 را در اختیار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از عصرایران؛ همزمان با آغاز نمایشگاه بین المللی ژنو، رنو سنیک عنوان برترین خودرو 2024 را به دست آورده که برای این موفقیت رقبای سرسختی مانند ب ام و سری5 و پژو 3008 را پشت سر گذاشته است.

رنو سنیک ئی-تک مدل 2024 در واقع جدیدترین رویداد مرتبط با برند سنیک از سال 2019 تا کنون محسوب می شود.

رنو سنیک در رقابت نزدیک با ب ام و سری 5 امتیاز 329 را به دست آورد، در حالی که رقیب آلمانی 308 امتیاز داشت. پژو 3008 نیز با 197 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفته است. هر امتیاز در واقع نماینده یک رای مثبت است.

اما نگاهی به رتبه چهارم تا هفتم هم داشته باشیم که به ترتیب در اختیار کیا ئی وی9 با 190 امتیاز، ولوو ئی اکس30 با 168 امتیاز، بی وای دی سیل با 131 امتیاز و تویوتا سی اچ-آر با 127 امتیاز قرار دارد.

رنو سنیک ئی-تک 2024 از منظر طراحی وابستگی مشهودی به المان های حاضر در رنو رافال و کپچر دارد. این خودرو از منظر ابعاد برابر با 4470 میلیمتر در طول، 1864 میلیمتر در عرض و 1571 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. ظرفیت قسمت صندوق 545 لیتر است. وزن خودرو نیز با باتری 87 کیلووات ساعت برابر با 1842 کیلوگرم است.

باتری مورد استفاده در رنو سنیک توسط کمپانی ال جی و در کلاس نیکل-منگنز-کبالت تویلد شده است.

نسخه استاندارد سنیک در بخش پیشرانه از تک موتور الکتریکی مرتبط با محور جلو استفاده می کند که 168 اسب بخار خروجی و 280 نیوتن متر گشتاور دارد. تریم پایه مجهز به باتری 60 کیلووات ساعت است که برد حرکتی 420 کیلومتر را در اختیار خودرو قرار می دهد.

باتری از شارژر 130 کیلوواتی دی سی سریع پشتیبانی می کند. شاخص صفر تا صد تریم پایه برابر با 9.3 ثانیه است و بیشینه سرعت آن نیز 150 کیلومتر برساعت است.

رنو سنیک در تریم پرچمدار از موتور قدرتمندتر با 215 اسب بخار خروجی و گشتاور 300 نیوتن متر استفاده می کند. بسته باتری نیز 87 کیلووات ساعت ظرفیت دارد که برد حرکتی را به 620 کیلومتر افزایش می دهد. باتری از شارژر سریع 150 کیلوواتی پشتیبانی می کند. شاخص صفر تا 100 کیلومتر 8.4 ثانیه است و بیشینه سرعت نیز به 170 کیلومتر برساعت افزایش یافته است.

هر دو تریم در حالت شارژ AC با سرعت 22 کیلووات باتری را تجدید نیرو می کنند.

رنو از ساختار ماژولار سلولی با امکان تعویض یا تعمیر هریک از سلول‌ها در این مجموعه باتری خبر داده است. همچنین در هیچ ‌کدام از بخش‌های سنیک ئی-تک شامل پیشرانه، باتری و اجزای الکترونیکی از عناصر معدنی کمیاب استفاده نشده است.

source

توسط khodrocamp.ir