کی‌ ام سی T9  که در بازار چین با نام جک هانتر نیز شناخته می شود، یک پیکاپ فول سایز ساخت کمپانی JAC کشور چین است که برای نخستین بار در سال 2021 به بازار این کشور معرفی شد.

 

 

 

با توجه به بازار رو به رشد پیکاپ های دو دیفرانسیل در ایران (ناشی از نبود SUV های واقعی و افزایش علاقمندان به طبیعت گردی) و موفقیت خیره کننده جک T8 در بازار، کرمان موتور عرضه جک هانتر به بازار ایران را در دستور کار خود قرار داده است. این خودرو همانند برادر کوچکتر خود، KMC T8، در خط تولید کرمان موتور مونتاژ خواهد شد و نام آن برای بازار ایران، کی ام سی T9 انتخاب شده است.

 

16.webp

 

کرمان موتور نخستین بار در بهمن ماه 1402 در خلال برگزاری نمایشگاه اتو اکسپو تهران از پیکاپ KMC T9 رونمایی کرد تا کی ام سی T9 رسما نخستین پیکاپ اتوماتیک این شرکت در بازار ایران نام بگیرد.

 

مشخصات فنی کی ام سی T9

پیکاپ کی ام سی T9 از یک موتور 2 لیتری توربو استفاده می کند که مشترک با جک T8 است، البته با مقداری بهبود. این پیشرانه توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد و توان تولیدی خود را از طریق یک گیربکس 8 دنده اتوماتیک AT ساخت کمپانی ZF به چرخ های عقب منتقل می شود. البته، می توان با استفاده از سیستم Part-Time 4WD موجود در این خودرو، توان تولیدی موتور را با کمک سبک و سنگین به هر چهارچرخ آن نیز منتقل کرد. همچنین این پیکاپ به سیستم قفل دیفرانسیل الکترونیکی نیز مجهز است. هرچند دف‌لاک الکترونیکی کارایی نسخه های مکانیکی را ندارد، اما گزینه ای مفید برای عبور از مسیرهای آفرودی است.

 

18.webp

 

 پیکاپ T9 کرمان موتور در محور جلو از سیستم تعلیق دو جناغی و در محور عقب از سیستم تعلیق صلب با فنر شمش بهره می برد. ترمز های این خودرو نیز در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب کاسه ای هستند.

KMC T9 به طور 9.5 لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی بنزین مصرف می کند که البته این عدد در عمل بسیار بیشتر خواهد شد. همچنین این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 6 نیز پیروی می کند.

 

ایمنی کی ام سی T9

متاسفانه جک T9 در تست های تصادف موسسه C-NCAP شرکت نکرده و اطلاعاتی از ایمنی دقیق این خودرو در دسترس نیست. با این حال این خودرو با 6 ایربگ به بازار عرضه می شود و نسبت به برادر کوچک تر خود، ایربگ های بیشتری دارد.

همچنین این خودرو از سیستم های کمک رانندگی و ایمنی مختلفی نیز بهره می‌برد؛ سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمک حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور و سیستم حرکت بین خطوط.

 

11.webp

 

امکانات رفاهی کی ام سی T9

کی ام سی T9 در زمینه امکانات رفاهی نیز آپشن های خوبی به خریداران خود ارائه می کند؛ مواردی نظیر شیشه بالابرهای برقی اتوماتیک، آینه های جانبی تاشونده برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، صندلی های جلو برقی گرمکن دار، سیستم مولتی مدیا، دوربین 360 درجه، سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور و سنسور باران لیست امکانات پیکاپ جدید کرمان موتور را تشکیل می دهند.

 

05.webp

 

طراحی ظاهری کی ام سی T9

KMC T9 طراحی مدرن و کاملا تهاجمی ای دارد که در اولین نگاه توجه ها را به خود جلب می کند.

مورد جالب توجه در مورد این خودرو، استفاده از جلو پنجره ای است که توسط کرمان موتور طراحی و توسعه داده شده است تا KMC T9 بازار ایران تفاوت ظاهری کاملی با خودروی عرضه شده در دیگر بازار ها داشته باشد.

 

19.webp

 

در نمای جلو طراحان خودرو از یک جلوپنجره بسیار بزرگ استفاده کرده اند که هیبت خوبی به این پیکاپ چینی بخشیده است. چراغ ها نیز از نوع دو تکه طراحی شده اند؛ یک دیلایت باریک در بالا و چراغ های اصلی روی سپر. یک دیفیوزر در پایین نیز نمای جلوی این خودرو را تکمیل کرده است.

نمای بغل این خودرو شباهت زیادی به پیکاپ T8 دارد و بسیار ساده است. البته وجود رینگ های بزرگ با طراحی  شلوغ، به جذابیت این نما افزوده است.

در نمای عقب نیز تقریبا نکته خاصی وجود ندارد و پیکاپ T9 از این زاویه بسیار شبیه به تمام پیکاپ های موجود در بازار ایران است!

 

17.webp

 

کابین و فضای داخلی کی ام سی T9

با ورود به کابین کی‌ام‌سی T9، متوجه شباهت عجیب آن به پیکاپ G9 بهمن موتور می‌شویم. کابین خودرو بسیار بزرگ و جادار است و برخلاف T8، طراحی نسبتا لوکسی دارد. یک صفحه نمایش بزرگ به صورت عمودی در قسمت میانی داشبورد قرار گرفته که اکثر امکانات خودرو در آن تجمیع شده اند. غربیلک فرمان از نوع D-Cut دوشاخه است و صفحه کیلومتر نیز اکنون دیجیتالی شده. در کنسول میانی نیز شاهد حضور یک دسته دنده الکترونیکی و اهرم تنظیم حالت های رانندگی هستیم. وجود چرم دوزی لوزی شکل روی صندلی ها نیز به حس لوکس بودن کابین افزوده است.

 

کی ام سی T9 در بازار؛ قیمت و رقبا

پیکاپ T9 با ورود به بازار ایران وارد رقابت با بهمن G9 و فوتون اتوماتیک ایران خودرو دیزل می شود. در یک مقایسه اجمالی باید گفت که نماینده بهمن موتور، پیشرانه قوی تری دارد و در محور عقب از نیز سیستم تعلیق صلب با فنر لول استفاده می کند که هردو برتری های قابل توجهی نسبت به T9 کرمان موتور به حساب می آیند. سایر مشخصات این دو خودرو از جمله گیربکس و امکانات رفاهی بسیار شبیه به یکدیگر است.

با این حال، شرایط فروش بسیار آسان و بی دردسری که معمولا کرمان موتور برای محصولات خود در نظر می گیرد احتمالا باعث موفقیت بیشتر این خودرو در بازار نسبت به محصول بهمن موتور خواهد شد.

source

توسط khodrocamp