شرکت چانگان با معرفی یونی-زد، تعداد اعضای سری یونی را به چهار مدل افزایش داده است. البته با یک محصول کاملا جدید مواجه نیستیم، چراکه چانگان یونی-زد نسخه تغییریافته از محصول دیگر گروه چانگان یعنی اوشان Z6 است.

اوشان در ابتدا بر ساخت مدل‌های اقتصادی و همچنین خودروهای تجاری تمرکز داشت، اما از سال 2018 به بعد، چند مدل سطح بالا را نیز تولید کرده است. پس از دو مدل X7 پلاس و X5 پلاس، Z6 سومین محصولی از اوشان است که به نشان چانگان هم مزین می­‌شود.

طراحی چانگان یونی-زد

با تغییر جزئی در طراحی سپر جلو و البته اضافه شدن عناصر L-شکل به جلوپنجره، چانگان یونی-زد به سایر اعضای سری یونی شباهت پیدا کرده است. در نمای عقب نیز یک نوار نورانی و البته نشان چانگان بین چراغ‌ها نصب شده است.

چانگان یونی زد

از آنجا که با یک خودروی تغییر نشان­ داده شده یا ریبج مواجه هستیم، طبیعی است که طول و فاصله بین محورهای چانگان یونی-زد هم بدون تغییر و به ترتیب برابر با 4.699 و 2.795 متر باقی مانده باشد.

کابین و امکانات چانگان یونی-زد

با وجود تغییر در طراحی فرمان، پوشش داخلی درها و حتی نصب نمایشگر بزرگ لمسی، به نظر می­‌رسد چانگان در شبیه­‌سازی کابین یونی-زد به سایر اعضای این سری، چندان موفق نبوده است. در عوض نمایشگر مجازی (هداپ) که در سایر اعضای سری یونی در زیر شیشه جلو نصب شده، یک قطعه برآمده نورانی نصب شده که کاربرد آن فعلا مشخص نیست.

چانگان یونی زد

مشخصات فنی چانگان یونی-زد

بنابر خبرهای قبلی، چانگان یونی-زد به سامانه پلاگین-هیبرید شامل پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 98 اسب‌­بخار قدرت و موتور برقی، مجهز خواهد شد، اما براساس اسناد مجوز تولید، نسخه دیگری از این خودرو با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 188 اسب­‌بخار قدرت هم تولید خواهد شد. به نظر می‌رسد که این مدل به سایر کشورها صادر شود.

قیمت چانگان یونی-زد

بنابر گمانه‌­زنی رسانه­‌های چینی، چانگان یونی-زد با قیمت پایه 150 هزار یوان (21 هزار دلار) تا قبل از پایان سه ماهه نخست 2024 رونمایی خواهد شد. توجه داشته باشید که قیمت اوشان Z6 در مدل‌های هیبرید و بنزینی 1.5T به ترتیب 155,800 و 99,900 هزار یوان (21,800 و 14 هزار دلار) تعیین شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط khodrocamp