به رسم اکثر قریب به اتفاق شرکت‌های خودروسازی، پورشه هم نسخه بروزرسانی شده از تایکان را با تغییرات ظاهری همراه کرده است. اما بهبود عملکرد فنی هم برای این خودروساز آلمانی بسیار مهم بوده، چرا که براساس اعلام پورشه، نسخه بروزرسانی شده از تایکان در طی بیش از 3.2 میلیون کیلومتر در مسیرهای گوناگون مورد بررسی قرار گرفته است.

آقای Kevin Giek که به عنوان سرپرست محصول تایکان در شرکت پورشه شناخته می­‌شود، اعتقاد دارد که تایکان جدید در تمام زمینه­‌ها نسبت به مدل قبل، بهبود یافته است به نحوی که می‌­توان این مدل را نسل جدید تایکان محسوب کرد.

این اظهار نظر چندان غیرواقعی نیست، چراکه کلیه نسخه‌­های تایکان شامل سدان، کراس توریسمو و اسپرت توریسمو، در مسیری به طول 3.6 میلیون کیلومتر مورد بررسی قرار گرفته است. تایکان جدید در این بررسی، گرمای دره مرگ تا سرمای قطب شمال در فنلاند را تجربه کرده است.

یکی از مهمترین نتایج این آزمایش‌های پر زحمت، افزایش شتاب پورشه تایکان بوده است، به نحوی این خودروی آلمانی اکنون می­‌تواند پیست نوربورگ رینگ را در مدت 7 دقیقه و 7.55 ثانیه طی کند، یعنی تایکان فیس‌لیفت، 26 ثانیه زودتر از سریع‌ترین نسخه فعلی به خط پایان می‌­رسد.

اگر اعتقاد دارید که سرعت بیشتر برای مشتریان خودروهای برقی در درجه اول اهمیت نیست، بهتر است بدانید که در نتیجه بهبود اعمال شده بر پورشه تایکان جدید، سرعت شارژ این خودرو نیز بسیار بهتر از قبل خواهد بود.

بنابر اظهار Florian Stahl که سرپرستی تیم آزمایش پورشه تایکان را برعهده دارد، این خودرو در 17 کشور مختلف و در بازه دمایی منفی 42 تا 127 درجه سانتی‌گراد مورد بررسی قرار گرفته است.

بنابر اعلام پورشه، تست و بررسی تایکان فیس‌­لیفت در آینده نزدیک به پایان می­‌رسد. بنابراین می­‌توان انتظار داشت که این خودروی برقی بروزرسانی شده در بهار 2024 در اروپا و با فاصله‌­ای اندک در آمریکای شمالی عرضه شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط khodrocamp