نسل سوم لانچیا اپسیلون از سال 2011 تاکنون روی خط تولید قرار دارد. اما برند ایتالیایی قصد دارد با عرضه نسل چهارم این خودرو، فصل تازه‌­ای از زندگی پرفراز و نشیب خود را آغاز کند. این شرکت به عنوان عضوی از گروه استلانتیس، حتی قصد دارد اسامی خاطره‌­انگیز شامل آئورلیا و دلتا را نیز به حیات بازگرداند.

پس از انتشار چند تصویر غیررسمی از محصول جدید لانچیا، بالاخره تصاویر رسمی از نسخه ویژه Cassina از این هاچ‌بک برقی هم توسط شرکت سازنده منتشر شد. این نسخه در تیراژ 1906 دستگاه تولید خواهد شد، عددی که سال تاسیس لانچیا را یادآوری می‌­کند.

طراحی لانچیا اپسیلون

طراحی بدنه لانچیا اپسیلون تحت تاثیر کانسپت Pu+Ra HPE شکل گرفته است، که آوریل 2023 به نمایش درآمد.

لانچیا اپسیلون Lancia Ypsilon

در نمای جلو با نوار نورانی و دو چراغ گرد مواجه هستیم، که تاحدی لانچیا استراتوس را به یاد می‌­آورد. در چراغ‌های گرد عقب هم می‌­توان حرف اول نام اپسیلون (Ypsilon) یعنی Y را مشاهده کرد. در نمای جلو و عقب، یک پنل مشکی نصب شده که نام LANCIA روی آن نقش بسته است.

کابین و امکانات لانچیا اپسیلون

در کابین نسل جدید لانچیا اپسیلون، دو نمایشگر دیجیتال در کنار یکدیگر قرار گرفته است. در نمایشگر لمسی می‌­توان جزئیاتی از رابط کاربری انحصاری لانچیا یعنی S.A.L.A را مشاهده کرد. تعدادی دکمه فیزیکی، دریچه باریک تهویه و همچنین بخش دایره-شکل کنسول میانی که به میز شباهت دارد، از دیگر ویژگی‌های این فضا به‌شمار می­‌آید. در نسخه Cassina، فضای کابین با رنگ آبی تیره تزئین شده است.

لانچیا اپسیلون Lancia Ypsilon

مشخصات فنی لانچیا اپسیلون

نسل جدید لانچیا اپسیلون براساس پلتفرم CMP شکل گرفته، که در ساخت پژو 208 و اوپل کورسا نیز به کار گرفته شده است. بنابراین می­‌توان انتظار داشت که مشخصات فنی اپسیلون جدید هم به خودروهای مذکور شباهت داشته باشد. فعلا از جزئیات مشخصات فنی اطلاعی در دسترس نیست، ولی براساس اعلام لانچیا، اپسیلون Cassina می­‌تواند 403 کیلومتر مسافت (برمبنای WLTP) را با یک بار شارژ طی کند.

لانچیا از تولید اپسیلون در هر دو نسخه کاملا برقی و هیبرید خبر داده است. خودروساز ایتالیایی قصد دارد محصول جدید خود را در تاریخ چهارده فوریه در میلان رونمایی کند. ثبت سفارش برای مدل تیراژ-محدود Cassina از همان روز آغاز خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط khodrocamp