یک هفته پیش بود که تصویری تبلیغاتی از جیپ واگونیر S منتشر شد. اما اکنون فرصتی پیش آمده که علاقمندان بتوانند به صورت کامل با چهره این خودرو آشنا شوند.

ظاهرا شخصی که حساب کاربری جیپ در شبکه‌­های اجتماعی را مدیریت می‌­کند، چند تصویر از نمونه نهایی این خودرو را به صورت ناخواسته بارگزاری کرده است. البته ایشان متوجه اشتباه خود شده و تصاویر را حذف کرده است اما ظاهرا فرد دیگری با سرعت، این تصاویر را ذخیره نموده و در اختیار Mopar Insiders قرار داده است.

به نظر می­‌ر‌سد که فرم بدنه جیپ واگونیر S تاحد زیادی تحت تاثیر خودروی کانسپتی که در سال 2022 معرفی شد، قرار دارد. البته شباهت با رنجرور ولار را نیز نمی­‌توان انکار نمود.

جیپ قصد دارد این کراس­‌اور برقی را از اواخر سال 2024 در ایالات متحده به فروش برساند. البته نسل پنجم واگونیر به برخی کشورهای دیگر نیز صادر خواهد شد.

مشتریان آمریکایی همچنان می­‌توانند مدل‌های درونسوز واگونیر و گرند واگونیر را نیز در دو نسخه عادی و بدنه-بلند، خریداری کنند.

مشخصات فنی جیپ واگونیر S

جیپ واگونیر S مدل 2025 به دو موتور برقی و در نتیجه سامانه چهار چرخ محرک، مجهز گردیده است. براساس اطلاعاتی که فعلا در اختیار داریم، این خودرو با مجموع قدرت 600 اسب­‌بخار، می­‌تواند ظرف 3.5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

چند روز پیش بود که گروه استلانتیس به عنوان مالک برند جیپ، مشخصات پلتفرم جدید STLA Large را اعلام کرد. منطق حکم می­کند که جیپ از این پلتفرم جدید برای ساخت واگونیر S استفاده کرده باشد، مخصوصا که خودروساز آمریکایی از عرضه محصولات این پلتفرم جدید در سال 2024 خبر داده است. انتظار می‌­رود که تا سال 2026 ، 8 خودروی برقی که براساس این پلتفرم شکل گرفته، تحت 5 برند مختلف از اعضای گروه استلانتیس عرضه شود.

پلتفرم جدید STLA Large در دو ساختار 400 و 800 ولتی طراحی شده و با مجموعه باتری به ظرفیت 85 تا 118 کیلووات ساعت، هماهنگ شده است. برد حرکتی خودروهای سدان این پلتفرم به 800 کیلومتر می­‌رسد در حالی که این رقم برای خودروهای کراس­‌اور از جمله واگونیر S که طبیعتا وزن بیشتری دارند، کاهش می­‌یابد.

هرچند جیپ واگونیر S فقط به صورت برقی تولید خواهد شد اما برخی محصولات رده D و E این پلتفرم با سامانه هیبرید همراه می­‌شوند.

در نهایت انتظار داریم که این جیپ برقی، به جدیدترین نسخه از نرم‌­افزارها و البته قابلیت دریافت به روز رسانی­‌های بعدی، مجهز باشد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط khodrocamp