فولکس واگن در جریان نمایشگاه CES 2024 تصاویری از نمایشگر مرکزی گلف GTI مدل 2025 را نمایش داد، تا مخاطبان را با یکی از فناوری‌های جدید این خودرو آشنا کند. البته این امر باعث شده است، که تصاویری نسبتا واضح از بدنه گلف GTI مدل 2025 هم در معرض دید قرار بگیرد.

طراحی فولکس‌ واگن گلف 2025

چراغ‌های باریک جلو با نوار و لوگوی نورانی، تریم قرمز، تغییراتی در طراحی سپر جلو مثل افزایش ابعاد ورودی هوا، طراحی جدید رینگ‌ها با فرم مشابه اشکودا اوکتاویا RS و تغییر گرافیک چراغ‌های عقب، تمام تغییرات قابل تشخیص در مدل جدید گلف GTI است. از این تحولات جزئی نباید تعجب کرد، چراکه با بروزرسانی میان­‌دوره­‌ای مواجه هستیم.

کابین و امکانات فولکس‌ واگن گلف 2025

در تصویر کابین گلف GTI مدل 2025، می­‌توان طراحی جدید فرمان با دکمه‌های روی آن را تشخیص داد. نمایشگر جدید که از مدل برقی ID.7 به عاریت گرفته شده، در گلف 2025 با دستیار صوتی هوشمند چت جی‌پی‌تی همراه شده است.

تمامی محصولات فولکس واگن که براساس پلتفرم‌های MEB و MQB evo شکل گرفته، به دستیار صوتی هوش مصنوعی مجهز خواهند شد. این قابلیت که در همکاری با متخصص طراحی دستیار صوتی خودروها یعنی شرکت آمریکایی Cerence طراحی شده، علاوه بر گلف مدل 2025 در نسل جدید پاسات و تیگوان و همچنین مدل‌های برقی ID.3 ،ID.4 و ID.7 نیز نصب خواهد شد.

دستیار صوتی IDA علاوه بر قابلیت‌های معمول همچون کنترل سیستم صوتی، مسیریاب و تهویه، می­‌تواند وظایف پیچیده همچون تهیه اطلاعات تکمیلی همچون یافتن پمپ بنزین یا تعامل با راننده را نیز انجام دهد. در واقع هنگامی که IDA از انجام عملی ناتوان باشد، از چت جی‌تی‌پی یاری می‌­گیرد. به لطف همکاری مستقیم صاحب  امتیاز این هوش مصنوعی یعنی Cerence، کامل‌ترین نسخه از این قابلیت در اختیار کاربران محصولات فولکس واگن قرار می‌­گیرد.

مشخصات فنی فولکس‌ واگن گلف 2025

هرچند هواداران گلف هنوز به ادامه نصب گیربکس دستی در این خودرو امیدوار هستند، اما طبق اعلام سازنده، گلف GTI و R از این ویژگی محروم خواهند بود.

فولکس واگن گلف در بازار جهانی در نسخه‌­های گوناگون با انواع قوای فنی از پیشرانه‌های سه سیلندر یک لیتری و چهار سیلندر 1.5 لیتری گرفته، تا مدل دیزل GTD و پلاگین-هیبرید GTE، به فروش می­‌رسد.

برنامه عرضه فولکس‌ واگن گلف 2025

فروش فولکس واگن گلف 2025 تا قبل از پایان سال 2024 آغاز می­‌شود، درحالی‌که دستیار صوتی چت جی‌پی‌تی از سه ماهه دوم 2024 به محصولات این برند اضافه خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط khodrocamp