منتشر شده در 09 دی 1402 ساعت 13:34



عکاس
علیرضا پاداش


ویدئو
رضا چوکامی

شاسی بلند Star یا همان ونوسیا استار محصول جدید و وارداتی مکث موتور است که به سامانه عرضه آمده و به زودی به بازار ایران خواهد آمد.

احتمالا نشان ونوسیا (ونوچیا) برای شما آشنا باشد. برند Venucia یکی از زیرمجموعه های گروه دانگ فنگ است که در سال ۲۰۱۰ با همکاری نیسان شکل گرفت. این یعنی در خودروهایی که تحت این نشان تولید می شود می توان رد پای مهندسی های نیسان را دید و از این نظر محصولات ونوسیا برای بازار ایران جذاب خواهد بود. قرار است محصولات نشان ونوسیا به صورت گسترده توسط مکث موتور به بازار ایران بیایند و ما در این نوشتار به بررسی اجمالی شاسی بلند Star می پردازیم.

نگاهی به شاسی بلند Star ؛ کراس اوور وارداتی مکث موتور

طراحی شاسی بلند Star

سبک طراحی به کار رفته در این خودرو تا حد زیادی متفاوت و مدرن است. شاسی بلند Star طراحی خاصی دارد که زبان طراحی ونوسیا را در آن می بینیم. این طبان طراحی اصلا شباهتی به محصولات نیسان ندارد و کاملا با دیگر چینی ها هم متفاوت است. البته شاید از نگاه کسانی که طراحی سنتی را بپسندند، این طراحی چندان جذاب نباشد اما در مجموع می توان گفت Star طراحی قابل قبولی دارد. مهم ترین نکته در مورد طراحی این خودرو این است که در قسمت های مختلف بدنه و حتی کابین المان های V شکلی دیده می شود که این امضای طراحی ونوسیا در طراحی این خودرو بوده است.

نگاهی به شاسی بلند Star ؛ کراس اوور وارداتی مکث موتور

مشخصات فنی

زیر کاپوت شاسی بلند Star یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربو TGDI قرار دارد که که توان تولید حداکثر قدرت ۱۸۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را دارد. قدرت تولیدی از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو می رسد و مصرف ترکیبی ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای این کراس اوور متوسط ثبت می شود. شتاب گیری در این کراس اوور در ۹.۹ ثانیه رقم می خورد و در مجموع مشخصات فنی این خودرو مشابه دیگر چینی های هم رده ای است که در بازار ایران می بینیم.

نگاهی به شاسی بلند Star ؛ کراس اوور وارداتی مکث موتور

کابین و امکانات شاسی بلند Star

کابین این خودرو طراحی مدرن و جذابی دارد. اولین المانی که توجه شما را جلب می کند صفحه نمایش بزرگ مالتی مدیای مرکزی است که به سبک تسلا طراحی شده و امکانات و تهویه این خودرو از طریق آن قابل تنظیم هستند. کلاستر هم از نوع دیجیتالی است و رنگ مشکی را در قطعات مختلف کابین می بینیم. نکته جالب دیگر در مورد این خودرو تنظیمات زیاد صندلی شاگرد نسبت به راننده است. در این کراس اوور صندلی شاگرد علاوه بر داشتن تنظیمات برقی بیشتر، خسته گیر زانو و ماساژور هم دارد که این موارد در خودروی همرده ای دیده نمی شود. در مجموع طراحی کابین ساده و در عین حال مدرن بنظر می رسد و از این منظر کراس اوور استار جذاب بنظر می رسد.

نگاهی به شاسی بلند Star ؛ کراس اوور وارداتی مکث موتور

در شاسی بلند Star امکاناتی نظیر ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، فناوری LED چراغ ها، سامانه پایش میزان فشار باد تایرها (TPMS)، سنسور باران، سانروف پانورامیک، سیستم ورود بدون کلید، تنظیمات ۶ حالته صندلی راننده، تنظیمات ۱۰ حالته صندلی شاگرد، ماساژور صندلی شاگرد، تهویه اتوماتیک دو کاناله، شارژر وایرلس و… دیده می شود. با این امکانات می توان گفت که استار یک کراس اوور نسبتا پر آپشن در بازار ایران به حساب می آید.

source

توسط