شرکت بایدو که خود را به عنوان همتای چینی گوگل معرفی می‌­کند، اکنون 50 کمپانی مختلف را در زیر چتر خود گرفته و از مدتی پیش به صنعت خودروسازی هم علاقمند شده است. پس از تلاش برای مشارکت با ب ام و و بی ­وای­ دی، این شرکت به سراغ جیلی رفت و برندی به نام جیدو را تاسیس کرد تا به خودروسازی وارد شود. البته پس از عدم دریافت اجازه تولید، نام این برند به جییو (Jiyue) تغییر یافت. سهم جیلی از این مشارکت هم از 45 به 65 درصد رسید.

همچون شراکت هواوی با سرس، در این برند هم وظیفه تولید به جیلی و تامین نرم‌­افزار و فناوری‌های ارتباطی به بایدو محول شده است. مدتی پس از معرفی نخستین محصول این برند با نام جییو 01، اکنون مدل 07 معرفی شده است.

جییو 07 برای رقابت با شیائومی SU7، تسلا مدل 3 و بی وای دی هان، در اواسط سال 2024 وارد بازار چین خواهد شد.

07 جییو Jiyue 07

طراحی جییو 07

جییو 07 که بنابر اعلام سازنده، دو جایزه طراحی iF Design و Red Dot سال 2023 را از آن خود کرده، یک سدان میان ­سایز براساس پلتفرم SEA گروه جیلی است.

فرم بدنه جییو 07 تاحد زیادی به محصول دیگر این برند یعنی 01 شباهت دارد، با این تفاوت که 07 یک سدان لیفت‌­بک با فرم خمیده سقف است. درهای این خودرو هم به صورت برقی و با فشردن دکمه باز و بسته می‌­شود.

سقف پانوراما، باله فعال عقب، چراغ سرتاسری عقب و رینگ‌های 5 پره، از دیگر ویژگی‌های ظاهری جییو 07 به شمار می­‌آید.

07 جییو Jiyue 07

مشخصات فنی جییو 07

جییو 07 در نسخه پایه به یک موتور با 268 اسب­‌بخار قدرت و مجموعه باتری 71.4 کیلووات ساعت مجهز شده است، درحالی‌که در نسخه چهار چرخ محرک، این اعداد به 537 اسب‌­بخار قدرت و 100 کیلووات ساعت افزایش می‌­یابد.

جییو 07 به سامانه خودران مجهز شده است، که به کمک چند دوربین و رادار فعالیت می­‌کند. البته در این خودرو از حسگر لیدار خبری نیست.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط khodrocamp.ir