براساس اعلام یک منبع آگاه، اپل به‌طور کامل نحوه اتصال بندها به اپل واچ را تغییر خواهد داد و دیگر نمی‌توان از بندهای موجود روی اپل واچ جدید استفاده کرد. پیش از این شایعه‌های زیادی منتشر شده بود که ساعت‌های هوشمند اپل در سال 2024، به مناسبت دهمین سالگرد عرضه این گجت، از طراحی کاملاً جدیدی برخوردار خواهند بود. همچنین این احتمال وجود دارد که اپل واچ 2024 «سری 10» یا «سری X» نام بگیرد.

براساس پست KosutamiSan در ایکس، به نظر می‌آید اپل واچ X کاملاً با طراحی جدید عرضه خواهد شد. حتی احتمال دارد که رابط بندهای این ساعت نیز تغییر کند و دیگر نتوان از بندهای ساعت‌های قبلی این برند استفاده کرد. در ماه آگوست (مرداد 1402) «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ گفته بود که اپل واچ X احتمالاً از روشی متفاوت برای اتصال بندها به بدنه استفاده خواهد کرد.

تغییر رابط بند در اپل واچ سری X

سیستم اتصال بند اپل‌ واچ‌های فعلی فضای زیادی را اشغال می‌کند؛ می‌توان از این فضا برای باتری‌های بزرگ‌تر یا سایر اجزای داخلی استفاده کرد. به این ترتیب، ظاهراً اپل درحال بررسی یک سیستم اتصال بند مغناطیسی است، اما درحال‌حاضر مشخص نیست که آیا این روش خاص در اپل واچ X به‌کار می‌رود یا خیر.

مکانیسم اتصال بندها به بدنه اپل واچ از زمان معرفی این گجت در سال 2014 تغییری نکرده است. اپل واچ دارای شکافی در امتداد لبه‌های بالا و پایین است که به بند اجازه می‌دهد به داخل وارد شود و در جای خود قرار گیرد.

این سیستم در تمام نسل‌های اپل واچ تا به امروز یکسان باقی مانده است و کاربران را قادر می‌سازد تا آزادانه بندها را بدون توجه به مدلی که دارند تعویض کنند؛ البته باید بدنه ساعت دارای عرض یکسانی باشد. باتوجه به اینکه با بازطراحی این رابط دیگر هیچ کدام از بندهای قبلی قابل استفاده نخواهد بود، این تصمیم اپل می‌تواند بحث‌برانگیز باشد.


source

توسط