فیلم‌های ترسناکی که ممنوع شده‌اند

طرفداران سبک ترسناک می‌دانند که هیچ حد و حدودی برای آثار ساخته شده در این سبک وجود ندارد. به همین دلیل گاهی اوقات، با فیلم‌هایی در این ژانر روبرو می‌شویم که بسیار ناهنجار هستند و خطوط قرمز را تا حد شوکه کننده‌ای زیر پا گذاشته‌اند. به این آٍار فیلم ترسناک ممنوعه می‌گویند و در آن‌ها شاهد صحنه‌هایی بسیار تنش‌زا هستیم که هضمشان برای انسان عادی واقعاً سخت است. به همین دلیل، تعدادی از فیلم‌های ترسناک در کشورهای مختلف جهان سانسور و ممنوع شده‌اند. بعضی از آن‌ها تنها کمی بعد از عرضه اولیه، از روی پرده سینما کنار رفته‌اند و تا مدت‌ها در دسته فیلم‌های «اسمشو نبر» قرار گرفته‌اند!

با این حال، چنین فیلم‌هایی برای طرفداران حرفه‌ای سبک ترسناک از جایگاهی ویژه برخوردارند و طرفداران هنوز هم ازشان به عنوان تجاربی منحصر به فرد یاد می‌کنند. در اینجا سعی می‌کنیم نگاهی داشته باشیم به تعدادی از فیلم ترسناک ممنوعه که به دلیل محتوای شوکه کننده خود ممنوع شده‌اند. این شما و این لیست فیلم های ممنوعه ترسناک تاریخ.

The Last House on the Left

فیلم‌های ترسناکی که ممنوع شده‌اند - ویجیاتو
سال انتشار 2009
کارگردان Dennis Illiadis
بازیگران Garret Dillahunt , Monica Potter , Tony Goldwyn
امتیاز IMDB 6.5

فیلم The Last House on the Left، اثری ترسناک به کارگردانی وس کریون (Wes Craven) است و در واقع اولین تجربه کاری او به حساب می‌آید. این فلیم جزو آثار متفاوت فیلم های ممنوعه ترسناک است و داستان این فیلم، ماجرای شوکه کننده گروهی از متجاوزان و قاتلان را به تصویر می‌کشد که بلاهای ناخوشایندی بر سر دو دوست به اسم مری کالینگوود (Mari Collingwood) و دوستش فیلیس، در مسیرشان به سمت شهر، می‌آورند. پس از این اتفاق، گروه راهزن‌ها نادانسته وارد خانه‌ی خانوادگی مری می‌شوند و در آنجا والدین او، از قضیه آگاه می‌شوند و انتقام فرزندان خود را می‌گیرند.

به دلیل وجود صحنه‌های آزار و اذیت، شکنجه، تجاوز و قتل وحشیانه، فیلم The Last House on the Left در بریتانیا ممنوع شد. در استرالیا نیز با وجود اینکه مدتی به روی پرده سینما رفت، اما از پخش خانگی آن جلوگیر شد.

The Human Centipede 2

فیلم‌های ترسناکی که ممنوع شده‌اند - ویجیاتو
سال انتشار 2011
کارگردان Tom Six
بازیگران Laurence R. Harvey , Ashlynn Yennie , Maddi Black
امتیاز IMDB 3.8

فیلم‌های سری The Human Centipede از جنجالی‌ترین فیلم‌های ترسناک ساخته شده در سال‌های اخیر هستند. این فرنچایز جزو فیلم های ترسناکی که ممنوع شدند بوده و نسخه دوم این سری توسط تام سیکس (Tom Six) کارگردانی شد و در سال 2011 انتشار یافت. در این نسخه داستان فردی به نام مارتین لوماکس را دنبال می‌کنیم که از نظر روانشناختی و فکری، غیر عادی است و می‌توان او را بیمار در نظر گرفت؛ مارتین پس از تماشای فیلم The Human Centipede تصمیم می‌گیرد که هزارپای مخصوص خودش را درست کند. با این پیش زمینه‌ی داستانی به دل صحنه‌های پر از خشونت جنسی و دیوانگی می‌رویم که واقعاً تحمل و هضم کردن آن‌ها کار هر کسی نیست! به دلیل صحنه‌های شوکه کننده، این فیلم در بریتانیا ممنوع شد و مسئولان اعلام کردند که هیچ میزانی از ادیت و کات کردن صحنه‌ها باعث نخواهد شد که The Human Centipede 2، تبدیل به فیلمی قابل قبول برای نمایش، تبدیل بشود (هر چند که نهایتاً برای مدتی مجوز پخش به آن داده شد). همچنین در کشور نیوزلند نیز این فیلم ممنوع است!

The Cannibal Holocaust

فیلم‌های ترسناکی که ممنوع شده‌اند - ویجیاتو
سال انتشار 1980
کارگردان Ruggero Deodato
بازیگران Robert Kerman , Francesca Ciardi , Perry Pirkanen
امتیاز IMDB 5.8

فیلم The Cannibal Holocaust، اثری ایتالیایی به کارگردانی روجرو دداتو (Ruggero Deodato) است. این فیلم روایت‌گر گم شدن خدمه یک فیلم در جنگل‌های بارانی آمازون است؛ در واقع، آن‌ها به اینجا آمده بودند تا درباره قبایل آدم‌خوار مستندی تهیه کنند اما توسط همان‌ها قربانی می‌شوند. هارولد مونرو (Harold Monroe) که یک انسان‌شناس است، برنامه‌ی نجات و پیدا کردن خدمه‌ی فیلم را برعهده می‌گیرد اما نهایتاً بجای پیدا کردن آن‌ها، تنها با قطعاتی گم‌شده از فیلم‌های ساخته شده توسط آن‌ها روبرو می‌شود. یک شبکه تلویزیونی آمریکایی تصمیم می‌گیرد که این محتوای پیدا شده را با وجود صحنه‌های خشن و ناهنجارش به نمایش دربیاورد.

شاید بتوان Cannibal Holocaust را یکی از پر مناقشه‌ترین فیلم‌های ساخته شده در تاریخ سینما دانست! این فیلم خشونتی افسار گسیخته و بسیار واقعی به نمایش می‌گذارد و در آن شاهد صحنه‌های شکنجه، سواستفاده جنسی، خشونت علیه حیوانات و قتل عام بی‌رحمانه هستیم که واقعاً هضم‌شان آسان نیست.

برای مدتی این باور وجود داشت که Cannibal Holocaust، قتل‌های کاملاً واقعی را به نمایش گذاشته است. کارگردان آن نیز به همین علت دستگیر شد و چندین پرونده‌ی قتل علیه او در دادگاه بوجود آمد؛ با این حال او نهایتاً تبرئه شد.

این فیلم در کشورهای متعددی مثل ایتالیا، استرالیا، ایالات متحده، نروژ، سنگاپور، فنلاند و… ممنوع است و هنوز هم که هنوز است این ممنوعیت در بسیاری از آن‌ها ادامه دارد.

A Serbian Film

فیلم‌های ترسناکی که ممنوع شده‌اند - ویجیاتو
سال انتشار 2010
کارگردان Srdjan Spasojevic
بازیگران Srdjan ‘Zika’ Todorovic , Sergej Trifunovic , Jelena Gavrilovic
امتیاز IMDB 5.0

فیلم A Serbian Film، محصول کشور صربستان به کارگردانی سردان اسپاسوژویچ (Srđan Spasojević) است . سبک این فیلم ترسناکِ بهره‌کشی (Exploitation horror) است و در سال 2010 به روی پرده سینما به نمایش درآمده. داستان فیلم درباره یک بازیگر نیمه-بازنشسته فیلم‌های مستهجن بوده که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند، او موافقت می‌کند که در یک فیلم هنری ایفای نقش کند اما خیلی زود متوجه می‌شود که این فیلم محتوایی شدیداً غیرعادی دارد و پر است از صحنه‌های قتل، سواستفاده جنسی علیه کودکان و حتی مرده‌ها!

A Serbian Film یکی از آزار دهنده‌ترین و بحث برانگیز‌ترین فیلم‌های ساخته شده در قرن 21 است که با در نظر گرفتن صحنه‌های خشونت‌بار و محتوای جنسی غیر عادی‌اش، جای تعجبی ندارد. این فیلم در کشورهای بسیاری مثل آلمان، برزیل، مالزی، اسپانیا و نروژ ممنوع شده است و در آن کشورهایی هم که اجازه پخش گرفته، ادیت‌های بی‌شماری محتوای خشن آن را محدود کرده است.

Salò, or the 120 Days of Sodom

فیلم‌های ترسناکی که ممنوع شده‌اند - ویجیاتو
سال انتشار 1975
کارگردان Pier Paolo Pasolini
بازیگران Paolo Bonacelli , Giorgio Cataldi , Aldo Valletti
امتیاز IMDB 5.8

فیلم Salò, or the 120 Days of Sodom، توسط کارگردان مشهور ایتالیایی یعنی پیر پائولو پازولینی ساخته شده و در سال 1975به روی پرده سینما رفته است. این فیلم که الهام گرفته از رمان The 120 Days of Sodom نوشته مارکی د ساد (Marquis de Sade) است ، به چهار قسمت تقسیم شده (با الهام از کمدی الهی دانته) و روایت‌گر داستان چهار ایتالیایی ثروتمندِ فاسد است که در جمهوری فاشیست سالو زندگی می‌کنند. آن‌ها برای لذت شخصی خود 18 نوجوان را می‌ربایند و در طی 4 ماه انواع و اقسام خشونت رادیکال، اعمال دگر-آزارانه و شکنجه روانی و جنسی را روی آن‌ها پیاده می‌کنند!

نمایش فیلم Salò, or the 120 Days of Sodom در تئاترهای ایتالیا بسیار کوتاه بود و مشخصاً دلیل آن به نمایش شکنجه، سواستفاده جنسی، قتل و خیلی چیزهای بیشتر که نمی‌توان آن‌ها را به زبان آورد، برمی‌گردد. این فیلم هنوز در بسیاری کشورها مثل کانادا، استرالیا و نیوزلند ممنوع است و جزو فیلم های ترسناکی که ممنوع شدند است.

The Poughkeepsie Tapes

فیلم‌های ترسناکی که ممنوع شده‌اند - ویجیاتو
سال انتشار 2007
کارگردان John Erick Dowdle
بازیگران Stacy Chbosky , Ben Messmer , Samantha Robson
امتیاز IMDB 6.0

فیلم The Poughkeepsie Tapes، در واقع بسیار کمتر از دیگر آثار این لیست خون‌آلود است و صحنه‌های افراطی کمتری به نمایش می‌گذارد اما چیزی که باعث منحصر به فرد شدن آن می‌شود، واقعی بودنش است. این فیلم بر اساس اعمال واقعی قاتل‌های زنجیره‌ای در طول سال‌ها ساخته شده و اتفاقات روایت شده در کلکسیونی از نوارهای پیدا شده در خانه‌ی متروکی در Poughkeepsie را به نمایش می‌گذارد. خود فیلم حاوی تصاویر واقعی نیست، اما این حقیقت که پشتِ صحنه‌های دلخراش فیلم، واقعیت وجود دارد واقعاً تکان‌دهنده و کابوس‌وار است.

فیلم The Poughkeepsie Tapes، حتی قبل از عرضه هم از تمامی تئاترها در سال 2007 حذف شد و تنها با درخواست‌های بسیار برای مدت کوتاهی در DirecTV در سال 2014 به نمایش درآمد. تا سال 2017 نیز خبری از عرضه آن به صورت دیسک نبود. فیلم آنقدرها صحنه‌های خشن ندارد اما همین که بدانیم اتفاقات روایت شده در آن واقعی هستند، کافی بود تا بینندگان شوکه شوند و خیلی زود از پخش آن ممانعت به عمل بیاید.

The Evil Dead

فیلم‌های ترسناکی که ممنوع شده‌اند - ویجیاتو
سال انتشار 1981
کارگردان Sam Raimi
بازیگران Bruce Campbell , Ellen Sandweiss , Betsy Baker
امتیاز IMDB 7.4

سم رایمی با ساختن The Evil Dead کار خود را به عنوان یک کارگردان با موفقیت آغاز کرد. این فیلم داستان گروهی از دانشجویان کالج را به نمایش می‌گذارد که با شیندن یک نوار در کلبه‌ای دورافتاده باعث احضار ارواح شیطانی می‌شوند. این فیلم پس از گذر سال‌های تبدیل به یک اثر کلاسیک و ماندگار شده است و همچنین راه را برای موفقیت سم رایمی آسان کرد. با این حال، خشونت بسیار زیادی در کنار صحنه‌های جنسی ناگوار به نمایش درآمده که باعث شد این فیلم بطور کلی در چندین کشور ممنوع بشود. فنلاند، اکراین و سنگاپور، از انتشار The Evil Dead در کشورشان خودداری کردند، چرا که معتقد بودند صحنه‌های خون‌آلودِ بسیار آن می‌تواند باعث شوکه شدن بینندگان بشود.


مطلب پیشنهادی:۱۰ اژدها قدرتمند در قاب سینما و تلویزیوناز «گودزیلا» تا «بازی تاج و تخت»
۱۰ اژدها قدرتمند در قاب سینما و تلویزیون

The Texas Chainsaw Massacre

فیلم‌های ترسناکی که ممنوع شده‌اند - ویجیاتو
سال انتشار 1974
کارگردان Tobe Hooper
بازیگران Marilyn Burns , Edwin Neal , Allan Danziger
امتیاز IMDB 7.4

فیلم The Texas Chainsaw Massacre که در سال 1974 به روی پرده سینما رفت، نمایش دهنده مردم روستایی دورافتاده است که توسط خارجی‌های آدم‌کش و اره برقی به دست، سلاخی می‌شوند! کارگردان این فیلم سعی کرده بود صحنه‌های خون آلود فیلم را محدود کند و فکر می‌کرد که فیلم می‌تواند رده‌بندی سنی PG را کسب کند، اما ناظران نتوانستند به کمتر از R قانع بشوند که مشخصاً بخاطر خشونت و ترس آمیخته شده با فیلم بود.

آنتاگونیست فیلم یعنی صورت‌چرمی (Leatherface)، ماسکی به صورت دارد که از پوست انسان‌های سلاخی شده به دست خودش ساخته شده؛ این پیش‌زمینه داستانیِ آزار دهنده و همچنین اعتراضات صورت گرفته نسبت به خشونت افراطی حاضر در The Texas Chainsaw Massacre، باعث شد که این فیلم در چندین کشور ممنوع بشود.

با این وجود نمی‌توان منکر تاثیراتی شد که این فیلم بر ژانر سلاخی در فیلم‌های ترسناک گذاشت.

The Exorcist

فیلم‌های ترسناکی که ممنوع شده‌اند - ویجیاتو
سال انتشار 1973
کارگردان William Friedkin
بازیگران Ellen Burstyn , Max von Sydow , Linda Blair
امتیاز IMDB 8.1

فیلم The Exorcist که در فرهنگ عامه با نام جن‌گیر نیز از آن یاد می‌شود یکی از آثار بدنام در سبک ترسناک است که موضوع تسخیر شدن توسط شیاطین را به تصویر می‌کشد. بسیاری از گروه‌های مذهبی با دیدن محتوای این فیلم شوکه شدند و دیدن یک دختر کوچولو که توسط اجنه تسخیر شده باشد به مزاج‌شان خوش نیامد. علاوه بر این موضوع، محتوای فیلم تابوهای دیگری را شامل می‌شود که باعث شد اعتراضاتی برای سانسور یا حتی ممنوع کردن این فیلم صورت بگیرد. فیلم جن‌گیر در کشور بریتانیا ممنوع شد. این اتفاقات برای تریلرهای فیلم نیز افتاد. با این حال، کارگردان فیلم از این موضوع چندان ناراحت نبود، چرا که در طولانی مدت باعث افزایش شهرت فیلم شد! این فیلم یکی از پرسودترین آثار سبک ترسناک است و جزو فیلم های ترسناکی که ممنوع شدند بوده که خوب سود کرده است.

I Spit on Your Grave

فیلم‌های ترسناکی که ممنوع شده‌اند - ویجیاتو
سال انتشار 2010
کارگردان Steven R. Monroe
بازیگران Sarah Butler , Jeff Branson , Andrew Howard
امتیاز IMDB 6.2

فیلم I Spit on Your Grave، اثری بسیار تنش‌زا است که پیش از دیدن آن می‌بایست هشدار داد که بیننده قرار است با محتوای آزار دهنده‌ای روبرو شود. داستان فیلم، زنی به نام جنیفر هیلز را دنبال می‌کند که به طرز بدی توسط چهار مرد مورد تجاوز قرار می‌گیرد و تقریباً تا پای مردن هم پیش می‌رود!

این فیلم به دلیل محتوای بسیار آزار دهنده‌اش در چندین کشور ممنوع شد؛ در این میان می‌توان به صحنه‌ی آزاردهنده‌ سی دقیقه‌ای اشاره کرد که بسیار طولانی و حتی بی‌هدف به نظر می‌رسد.

نهایتاً جنیفر موفق می‌شود که انتقام خود را از آن چهار مرد بگیرد اما این دست‌آورد ابداً خوشحال کننده نیست، چرا که قبل از آن بیننده مصیبت‌های جنیفر را به طور مستقیم مشاهده می‌کند و جایی برای شادمانی باقی نمی‌ماند.

با این حال، بعدها یک بازسازی و چندین ادامه بر این فیلم ساخته شد که نشان از موفقیت تجاری فیلم داشت.

Hostel: Part II

فیلم‌های ترسناکی که ممنوع شده‌اند - ویجیاتو
سال انتشار 2007
کارگردان Eli Roth
بازیگران Lauren German , Heather Matarazzo , Bijou Philips
امتیاز IMDB 5.5

فیلم Hostel: Part II، فیلمی بسیار خشن است که بی پرده صحنه‌های شکنجه جنسی را به نمایش می‌گذارد. الی راث (Eli Roth) مطمئناً قصد داشته که سطح کار را نسبت به قسمت اول ارتقا بدهد و صحنه‌ها را تا جای ممکن خون‌آلود کند که در این کار موفق هم بوده است! اگر ترس مسافرت به کشورهای نو را دارید، بهتر است به سراغ این فیلم نروید یا بالکل به سراغ سری Hostel نروید، چرا که پیش‌فرض‌های شما را از آنچه که هست هم بیشتر بهم می‌ریزند. این فیلم‌ها گروهی از افرادی را به نمایش می‌گذارند که به مسافرت رفته‌اند اما در عین حال باید با بدترین روزهای عمرشان روبرو بشوند و سعی کنند دور از خانه زنده بمانند.

همچنین، باید ذکر کرد که Hostel II به دلیل صحنه‌های آزار دهنده و شکنجه‌های بسیار خشن، در کشورهای متعددی مثل آلمان و نیوزلند ممنوع شد!

Antichrist

فیلم‌های ترسناکی که ممنوع شده‌اند - ویجیاتو
سال انتشار 2009
کارگردان Lars von Trier
بازیگران Willem Defoe , Charlotte Gainsbourg , Storm Acheche Sahlstrøm
امتیاز IMDB 6.5

لارس فون تریه (Lars von Trier) از آن کارگردان‌هایی بوده که آثارش همواره مناقشه برانگیز بوده‌اند و از به نمایش گذاشتن صحنه‌های افراطی ابایی نداشته‌اند. کارگردانی فیلم Antichrist نیز توسط او انجام شده و ویلم دفو نیز در آن ایفای نقش کرده است.

در اکران ابتدایی این فیلم در جشنواره فیلم کن، چندین و چند نفر وسط تماشای آن به دلیل حالت تهوع از سالن خارج شدند و چندین نفر هم تا پای غش پیش رفتند! داستان فیلم ضدمسیح، روایتگر زن و مردی است که پس از مرگ تصادفی فرزندشان به یک کلبه در جنگل می‌روند و در آنجا با اتفاقات عجیبی روبرو می‌شوند که بر روحیه هر دو آن‌ها شدیداً اثر می‌گذارد.

 این فیلم هفت سال بعد از انتشار ابتدایی، پس از اینکه یک گروه مذهبی کاتولیک به نام Promouvoir به رده بندی سنی آن اعتراض کرد به دادگاه فرانسه رفت و تا زمانی که رده بندی آن به +18، تغییر نکرد از تمامی تئاترها، تلویزیون‌ها و ویدیوها حذف شد! با این وجود فیلم Antichrist مورد تحسین منتقدان و بینندگان بوده و از سوی BBC در میان بهترین فیلم‌های قرن 21 قرار گرفته است.

A Clockwork Orange

فیلم‌های ترسناکی که ممنوع شده‌اند - ویجیاتو
سال انتشار 1971
کارگردان Stanley Kubrick
بازیگران Malcolm McDowell , Patrick Magee , Michael Bates
امتیاز IMDB 8.3

فیلم A Clockwork Orange، به کارگردانی استنلی کوبریک یکی از آثار فاخر هالیوود در دهه هفتاد میلادی به حساب می‌آید و از رمانی با همین نام اقتباس شده است. یکی از سختی‌های خوانش رمان، نامفهوم بودن بسیاری از دیالوگ‌ها و پیچیدگی آن بود، در فیلم بسیاری از این پیچیدگی‌ها برطرف شد، اما میزان آزار دهندگی آن بسیار بالاتر رفته بود. تماشای جرم‌های انجام گرفته توسط شخصیت اصلی داستان و گروه دوستانش نیازمند قدرت هضم بالایی است !

A Clockwork Orange هیچ‌گاه از محبوبیت نیافتاد و امروزه نیز توسط عده زیادی دوباره دیده می‌شود، اما نمی‌توان منکر خشونت افسار گسیخته آن شد. در ابتدای انتشار آن، گروه‌های نوجوان و جوان در کشورهای مختلف دست به خرابکاری و تخریب اموال عمومی می‌زدند که الهام گرفته از فیلم پرتقال کوکی بود و محرک‌های هنری در آن دخیل بود. این فیلم در کشورهای بسیاری ممنوع شد، در ایالات متحده نیز چندین صحنه خشونت جنسی از آن حذف شد.

The Bunny Game

فیلم‌های ترسناکی که ممنوع شده‌اند - ویجیاتو
سال انتشار 2011
کارگردان Adam Rehmeier
بازیگران Rodleen Getsic , Jeff F. Renfro , Drettie Page
امتیاز IMDB 3.4

فیلم The Bunny Game، به کارگردانی آدام رمایر (Adam Rehmeier) اثری آوانگارد و ترسناک است که در سال 2010 به روی پرده سینما رفت. این فیلم، داستان یک کارگر جنسی‌ به نام بانی را روایت می‌کند که توسط یک راننده وانت رباییده می‌شود. پس از رباییده شدن، بانی مجبور می‌شود که انواع و اقسام شکنجه‌ها و سو استفاده‌های جنسی را در قالب «بازی» تحمل کند. صحنه‌های آزار دهنده‌ی بسیار زیاد باعث شد که فیلم The Bunny Game در انگلیس ممنوع بشود؛ هیئت دسته‌بندی فیلم بریتانیا آن را «غیر قابل قبول برای عموم» در نظر گرفت.

البته باید یادآور شد که فیلم The Bunny Game توانست چندین جایزه در جشنواره فیلم PollyGrind برنده بشود.

Saw 3D

فیلم‌های ترسناکی که ممنوع شده‌اند - ویجیاتو
سال انتشار 2010
کارگردان Kevin Greutert
بازیگران Tobin Bell , Costas Mandylor , Betsy Russell
امتیاز IMDB 5.5

فیلم‌های سری Saw همواره به خاطر خشونت‌شان از آن‌ها یاد می‌شود و پر از صحنه‌های شکنجه هستند. بینندگان هر بار که به تماشای یک فیلم از این سری می‌نشینند، لحظاتی سخت را پشت سر می‌گذارند! Saw 3D، دقیقاً مثل دیگر نسخه‌های این سری حال بهم زن است و در آن صحنه‌های افراطی زیادی خواهید دید.

داستان در این نسخه مردی به نام مارک هافمن را دنبال می‌کند که مدعی است از بازی‌های جیگساو جان سالم به در برده تا به شهرت دست پیدا کند، اما خیلی زود خودش را در یک بازی واقعی می‌بینید که باید جان همسرش را نجات دهد.

پخش این فیلم به دلیل به نمایش گذاشتن صحنه‌های افراطی در چندین کشور مثل آلمان برای چندین ماه ممنوع بود.

جمع‌بندی

فیلم‌هایی هستند که با زیاده‌روی در نمایش خشونت یا صحنه‌های جنسی خارج از عرف، مرزهای آداب اجتماعی را حتی در قالب یک سرگرمی زیر پا می‌گذارند و به همین دلیل توسط مسئولان کنترل‌کننده یا سانسور می‌شوند یا به طور کلی از پخش آن‌ها جلوگیری می‌شود.

در فهرستی که خواندید تعدادی از این فیلم‌های خاص را معرفی کردیم که پیشنهاد می‌کنیم در دیدن آن‌ها احتیاط کنید چرا که از افراط در به نمایش گذاشتن خشونت، خون و تعرضات جنسی، هیچ ابایی ندارند.

فیلم‌های ترسناک ممنوعه کدام‌اند؟

A Serbian Film , Saw 3D , The Bunny Game , Antichrist , The Exorcist

چه دلایلی باعث ممنوع شدن فیلم‌های ترسناک می‌شود؟

خشونت افسار گسیخته، صحنه‌های سواستفاده جنسی، خون آلود بودن، سکانس‌های ناهنجار

source

توسط