ثبت‌نام در صرافی‌های معتبر خارجی به یکی از اصلی‌ترین چالش‌های سرمایه‌‌گذاری برای ایرانی‌ها تبدیل شده است. بسیاری از پلتفرم‌ها اجازه ورود کاربران با آی پی کشورمان را به سایت نمی‌دهند یا در‌صورتی‌که چنین محدودیتی وضع نکرده باشند، تا زمانی که مراحل احراز هویت خود را تکمیل نکرده‌اید، امکان معامله نخواهید داشت.

بینگ ایکس جزو معدود اکسچنج‌هایی است که کاربران ایرانی می‌توانند بدون هیچگونه دغدغه‌ای در آن ثبت‌نام کرده و فعالیت خود را آغاز کنند. در این مقاله قصد داریم تاریخچه این صرافی و امکانات آن را بررسی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با یکی از قدرتمندترین پلتفرم‌های ارائه خدمات در حوزه ارزهای دیجیتال آشنا شوید.

معرفی بینگ ایکس و بررسی تاریخچه آن

صرافی که تمرکز اصلی آن بر بازار ارزهای دیجیتال است و به دلیل امکان انجام معاملات مشتقه، نظر بسیاری از تریدرها را به خود جلب کرده است. در حال حاضر، کاربران این وب سایت می‌توانند 250 ارز دیجیتال مختلف را خرید و فروش کنند و به مرور زمان بر تعداد آن‌ها نیز افزوده خواهد شد. نکته دیگری که دانستن آن خالی از لطف نیست، تعداد کاربران این پلتفرم است که در حال حاضر به 5 میلیون نفر رسیده که نشان از کیفیت بالای خدمات دارد. بیشتر افرادی که از امکانات این مجموعه استفاده می‌کنند، در کشورهایی مثل هند، روسیه، ونزوئلا و آسیای شرقی ساکن هستند و تنها 5 درصد از اعضای Bing X را ایرانیان تشکیل داده‌اند.

بررسی‌های کوین مارکت کپ نشان می‌دهد این صرافی در بین 50 پلتفرم بزرگ معاملاتی جهان در معاملات اسپات و مشتقات قرار گرفته که دستاوردی بزرگ برای موسسان آن به حساب می‌آید. بازدید روزانه کاربران از این سکو چیزی در حدود 1.6 میلیون بوده و متوسط نقدینگی آن به 480 میلیون دلار می‌رسد.

شاید برایتان عجیب باشد که بینگ ایکس تنها در کمتر از 5 سال چنین موفقیتی را به‌دست آورده است. در سال 2018 که این پلتفرم فعالیت خود را آغاز کرد، کمتر کسی با آن آشنا بود؛ اما امروزه بسیاری از تریدرها از خدمات این صرافی استفاده می‌کنند.


مزیت‌های Bing X

شاید به این نکته فکر کنید که صرافی‌های دیگری نیز وجود دارند که برای کاربران ایرانی محدودیتی ایجاد نکرده‌اند. پس چرا باید از خدمات این مجموعه استفاده کرد؟ در این بخش قصد داریم برخی از ویژگی‌هایی که موجب برتری این پلتفرم نسبت به سایر سکوهای معاملاتی شده را بررسی کنیم.

تنوع معاملاتی

در حال حاضر، روش‌های مختلفی برای کسب سود از بازار وجود دارد که بسیاری از صرافی‌ها به دلیل محدودیت منابع، امکان استفاده از آن‌ها را برای کاربران خود فراهم نکرده‌اند؛ اما در بینگ ایکس، دغدغه‌ای از این بابت نخواهید داشت. شما می‌توانید به راحتی در معاملات اسپات، مشتقه، گرید تریدینگ و … شرکت کرده و از بازار سود مناسبی کسب کنید.

به‌عنوان مثال با سیستم گرید تریدینگ این سکو که به‌صورت خودکار عمل می‌کند، این امکان برای کاربر در نظر گرفته شده که دارایی مدنظرش را در کمترین قیمت خریداری کرده و به بالاترین نرخ به فروش برساند. برای بهره بردن از این قابلیت کافی است در ربات طراحی‌شده، بالاترین و پایین‌ترین حد معامله را مشخص کنید تا سایر کارها به‌صورت خودکار انجام شود.

امکان معاملات دارایی‌های سنتی

در بسیاری از صرافی‌های بزرگ و شناخته‌شده دنیا که به‌صورت تخصصی در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، امکان انجام معامله در بازارهای سنتی مثل فارکس، کالا و سهام وجود ندارد. درصورتی‌که بینگ ایکس به دلیل داشتن زیرساخت‌های کافی این امکان را فراهم کرده و شما را از باز کردن حساب در سکوهای معاملاتی مختلف بی‌نیاز کرده است. باید بدانید که به منظور بیشتر شدن سود، شما می‌توانید از اهرم (تا 100) در معاملات استفاده کنید.

کپی تریدینگ

مهم نیست میزان تسلط شما بر تحلیل تکنیکال و بنیادی چقدر است. برخی از مواقع شما زمان کافی برای بررسی مستمر بازار را ندارید. Bing X با فراهم کردن امکان کپی تریدینگ، این امکان را در اختیار معامله‌گران قرار داده تا استراتژی افراد موفق را با استفاده از ربات‌هایی که به همین منظور طراحی شده، انتخاب کنند و بر اساس آن، خرید و فروش‌های خود را انجام دهند. هنگامی که کاربر از این روش استفاده می‌کند، 8 درصد از سود معامله به او تعلق می‌گیرد.

کارمزد مناسب

میزان کارمزد پلتفرمی که برای خرید و فروش انتخاب می‌کنید، روی سود خالص شما تاثیرگذار است. اگر ارقام دریافتی زیاد باشد، به احتمال فراوان بخش عمده‌ای از درآمد به‌دست آمده از سرمایه‌گذاری‌های مختلفی که انجام داده‌اید را از دست می‌دهید. نرخ دریافتی بینگ ایکس بابت انجام معاملات مختلف به شکل زیر است:

  • فیوچرز استاندارد 0.45 پس از بستن هر معامله
  • فیوچرز دائمی بسته به نوع حساب بین 0.05 تا 0.02
  • در اسپات بسته به نوع معاملات بین 0.05 تا 0.2


امنیت و اعتبار

همانطور که گفتیم این پلتفرم در حال حاضر بیش از 5 میلیون کاربر دارد که به نوعی نشان‌دهنده اعتبار بالای آن است. علاوه‌بر‌این، Bing X از نهادهای نظارتی معتبری مجوزهای قانونی را دریافت کرده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نهاد نظارتی اطلاعات مالی استرالیا، FinCen و MSB اشاره کرد.

لایه‌های امنیتی این صرافی به شکلی طراحی شده که احتمال حملات هکری به آن تقریبا صفر است. به‌طوری‌که در طول 5 سال فعالیت بینگ ایکس حتی یک گزارش در خصوص نقص‌های امنیتی، حملات هکری یا کلاهبرداری از سوی کاربران و موسسه معتبر Certik گزارش نشده است.

رابط کاربری جذاب

در حال حاضر شما به‌عنوان سرمایه‌گذار می‌توانید از خدمات این مجموعه روی نسخه‌های مختلف وب و اپلیکیشن‌های موبایلی استفاده کنید. کار با رابط کاربری Bing X بسیار ساده است و سرمایه‌گذار می‌تواند با داشتن دانش اولیه در مورد کار با کامپیوتر به راحتی خرید و فروش‌های خود را انجام دهد. جالب است بدانید که در بخش نمودار شما به ابزارهایی که در سایت تریدینگ ویو وجود دارد، دسترسی خواهید داشت که کار تحلیل را بسیار ساده می‌کند.

پشتیبانی فارسی

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که موجب شده کاربران ایرانی علاقه بالایی به استفاده از خدمات این پلتفرم داشته باشند، پشتیبانی فارسی است. شما می‌توانید در صورت داشتن هر گونه سوال و مشکل از ایمیل، چت باکس، تلگرام و … به‌صورت 24 ساعته در هفت روز هفته با کارشناسان در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

امکان انجام معاملات آزمایشی

اگر به تازگی تصمیم گرفته‌اید که فعالیت خود را در این بازار آغاز کنید، بینگ ایکس امکانی را برای شما در نظر گرفته که بتوانید بدون هیچ‌گونه فشار و استرسی میزان توانایی خود را بررسی کنید. برای این کار کافی است یک حساب دمو افتتاح کرده و استراتژی‌هایی که طراحی کرده‌اید را مورد ارزیابی قرار دهید و نواقص احتمالی آن را برطرف کنید.

حتی اگر جزو قدیمی‌های این بازار باشید و قصد توسعه پلن معاملاتی که از آن استفاده می‌کنید را داشته باشید، وجود نسخه دمو می‌تواند به شما کمک کند تا در معاملات واقعی با چالش کمتری مواجه شوید و زیان‌های شما به حداقل برسد.


جمع‌بندی

انتخاب یک صرافی خوب می‌تواند شانس موفقیت شما در بازارهای مالی را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. به همین دلیل است که بسیاری از بزرگانی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند، به کاربران توصیه می‌کنند با نهایت وسواس، پلتفرمی که قصد خرید و فروش در آن را دارند، انتخاب کنند. در حال حاضر، بینگ ایکس یکی از شناخته‌شده‌ترین اکسچنج‌های معتبری است که تریدرهای ایرانی می‌توانند بدون هیچگونه محدودیتی از خدمات آن استفاده کنند.

source

توسط