اگر به دنبال پیشرفت و ارتقا سطح دانش یا مهارت خود هستید، شرکت در همایش‌های بین‌المللی، شیوه موثری محسوب می‌شود. البته توجه کنید که بعد از فرایند ثبت نام لازم است که هزینه حضور در این همایش‌ها پرداخت شود. آیا تا به حال جهت شرکت در سمینارهای خارجی ثبت نام نموده‌اید؟ آیا از نحوه پرداخت هزینه کنفرانس خارجی اطلاع دارید؟ اگر قصد دارید در آینده چنین کاری انجام دهید بهتر است در این زمینه مطلع شوید.

همچنین بخوانید :

آیا شما هم می‌خواهید هم سطح با همکاران و هم رده‌های خود در سایر نقاط دنیا پیش بروید و رشد چشمگیری داشته باشید؟ امروزه در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی و تجاری، همایشها، سمینارها و کنفرانس‌های بین‌المللی زیادی برگزار می‌شود. از طریق شرکت در آن‌ها می‌توانید پا به پای دنیا جلو بروید. در اغلب موارد، برای شرکت در همایش های بین المللی باید هزینه ای را بپردازید. به احتمال زیاد شما هم با شنیدن این جمله با پرسش پرداخت هزینه کنفرانس خارجی به چه صورتی انجام می‌شود مواجه شوید. به همین ترتیب تصمیم گرفته ایم در این مطلب از پلازا، به صورت کامل و جامع نحوه پرداخت هزینه های ثبت نام و شرکت در کنفرانس های خارجی را توضیح دهیم.

فهرست مطالب

چرا باید در همایش‌ها یا کنفرانس های خارجی شرکت کنیم؟

مهم نیست در چه حرفه‌ای مشغول به فعالیت یا کسب دانش هستید، امروزه انواع نمایشگاه‌ و همایش‌های بین‌المللی جهت ارتقا سطح دانش، مهارت و تخصص افراد برگزار می‌شود. این کنفرانس‌ها محدود به دانشجویان، اساتید و پژوهشگران نیست و تنها جنبه علمی ندارند، بلکه در حوزه‌های مختلف دیگری اعم از تجارت نیز ورود پیدا کرده است.

یک فرصت بی‌نظیر که در آن افراد با همدیگر اطلاعات رد و بدل می‌کنند و در راستای حل مسائل پیش رو یا قدیمی گام موثری برداشته می‌شود. جالب توجه است که حضور در همایش‌های بین‌المللی منجر به پیشرفت میشود و مزایای بی‌شماری را به همراه دارد. بنابراین با در نظر گرفتن این فواید متعدد، پرداخت هزینه کنفرانس خارجی صرفه اقتصادی به همراه دارد. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی می‌توان به موارد عدیده زیر اشاره کرد:

شرکت در کنفرانس خارجی
شرکت در کنفرانس خارجی

ضمن رشد و پیشرفت حرفه‌ای فرد، چشم اندازهای روشن‌تری نیز پیش روی او قرار می‌گیرد تا بتواند به خوبی مسیر پیشرفت را طی کند. برقراری ارتباط افراد متخصص و حرفه‌ای در حرفه‌ یا صنعت مربوط به خود، موجب تقویت انگیزه می‌شود.

علاوه بر این موارد، مهارت‌های ارتباطی فرد در عرصه بین‌المللی تقویت پیدا می‌کند و در نتیجه فرد می‌تواند رزومه قوی‌تری برای خود داشته باشد. به نمایش درآوردن کارهای خود و بهره‌گیری از نظرات دیگران در زمینه بهبود آن تخصص اثر بخش است و در کنار آن کمک‌های فنی و حرفه‌ای زیادی نیز دریافت می‌شود. البته توجه کنید که در اغلب موارد شرکت در آن‌ها مستلزم پرداخت هزینه و ثبت نام خواهد بود.

شرکت در همایش‌ها و کنفرانس‌های خارجی

هر ساله همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی متعددی در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. رویدادهای خارجی متنوعی که از طریق وب‌سایت‌های زیادی جهت حضور شرکت‌کنندگان نیز اطلاع‌رسانی خواهند شد. اگر می‌خواهید در این رویدادهای خارجی شرکت کنید، لازم است که در زمینه حرفه و تخصص خود اقدام به جستجوی سمینار نمایید تا از کنفرانس‌ها و همایش‌های مرتبط و هم‌چنین تاریخ برگزاری آن‌ها اطلاع پیدا نمایید.

در میان تمام وب‌سایت‌های اطلاع‌رسان و مراکز ارائه اطلاعات درباره انواع کنفرانس، وب‌سایت allconferences جایگاه ارزنده‌ای را به خود اختصاص می‌دهد و عمومیت بیشتری دارد. این مرکز جهانی جزو معروف‌ترین درگاه‌های بین‌المللی می‌باشد. در نهایت از طریق این سایت و سایر سایت‌های مشابه می‌توانید با انواع کنفرانس معتبر در حوزه بین‌الملل آشنا شوید و اطلاعات زیادی درباره آنان کسب نمایید. البته بایستی اشاره شود که استفاده از خدمات سایت نامبرده رایگان است و جهت جستجوی کنفرانس مورد نظر لازم به پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای نیست.

در این وب‌سایت به طرق مختلف می‌توان کنفرانس‌های خارجی را جستجو نمود. کافیست بر حسب دلخواه و شرایط خود موضوعات مختلف را دنبال نمایید. به راحتی می‌توانید بر اساس تاریخ برگزاری همایش، نام کشور برگزار کننده و موضوع کنفرانس اقدام به جستجو در میان همایش‌های متعدد بین‌المللی کنید تا در نهایت بتوانید آن‌چه را که با حرفه و شرایط کاری شما منطبق است را بیابید و در آن ثبت‌نام کنید.

پرداخت هزینه کنفرانس خارجی
پرداخت هزینه کنفرانس خارجی

هزینه شرکت در همایش‌ها و کنفرانس‌های خارجی

در بیشتر مواقع، شرکت‌کنندگان جهت حضور در انواع همایش، نمایشگاه و حتی کنفرانس‌های بین‌المللی باید هزینه مربوطه به آن را پرداخت نمایند. آیا می‌دانید پرداخت هزینه کنفرانس خارجی به چه دلیل انجام می‌شود؟ در واقع این هزینه در چه جهتی صرف خواهد شد و هدف از دریافت آن چیست؟ باید اشاره شود که برگزاری انواع کنفرانس‌های علمی، آموزشی و تجاری هزینه‌های اختصاصی زیادی را در بر می‌گیرد. مجریان برگزار‌کننده این گروه از مراسمات، برای تامین هزینه‌های مربوطه اقدامات گوناگونی انجام می‌دهند.

بخشی از هزینه توسط اسپانسر تامین شده و بخشی دیگر از هزینه مورد نیاز از شرکت‌کنندگان طلب می‌شود. هزینه‌ای که شرکت‌کنندگان پرداخت می‌کنند معمولا در دو قالب پرداخت می‌شود. پرداخت هزینه مجوز لازم جهت حضور فرد را صادر خواهد نمود.

نوع دیگری از هزینه تحت عنوان Registration Free جهت پذیرش مقاله و یا چاپ آن از فرد اخذ می‌گردد. علاوه بر این دو نوع هزینه اصلی، در برخی از کنفرانس‌های بین‌المللی، بسته به سطح کنفرانس اجرایی و نوع آن هزینه‌ای در قالب رزرو هتل و یا صدور بلیط هواپیما نیز ممکن است بر شرکت‌کننده تحمیل گردد. البته پرداخت هزینه کنفرانس خارجی به همین موارد ختم نمی‌شود و حتی ممکن است هزینه مجموعه برگزاری مراسم نیز اخذ گردد.

ثبت نام در کنفرانس‌های خارج از کشور

برای ثبت نام در کنفرانس‌های خارج از کشور لازم است که به سایت‌های اختصاصی در این زمینه مراجعه گردد. بعد از ورود به هر کدام از این وب‌سایت‌ها بر حسب حرفه یا تخصص به دنبال موضوع مرتبط با شرایط خود نیز باشید. شایان ذکر است که نحوه ثبت‌نام و میزان هزینه لازم، با توجه به سایت‌ها و کنفرانس‌ها تفاوت دارد.

هزینه کنفرانس بین‌المللی
هزینه کنفرانس بین‌المللی

به طور حتم همایش‌های گوناگونی پیش روی شما قرار می‌گیرد. نوع همایش، موضوع اصلی و یا تمرکز کنفرانس در کنار تاریخ برگزاری به خوبی مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرد. با بررسی موارد مختلف و جزئیات مربوطه، بالاخره یک همایش انتخاب خواهد شد. در ادامه با انتخاب گزینه conference Web Site به سایت اختصاصی و رسمی کنفرانس مربوطه وارد خواهید شد. در این‌جا نیز اطلاعات مربوط به هر سمینار یا همایش به طور دقیق مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت تصمیم به حضور در آن، اقدام به وارد کردن اطلاعات شخصی خواهید نمود.

ویژگی ها و مزایای مربوط به ثبت نام در کنفرانس های بین المللی

ثبت اطلاعات شخصی از طریق سایت سمینار صورت می‌گیرد. برخی از افراد که می‌خواهند اقدام به چاپ مقاله و یا پوستر کردن آن بکنند، چکیده مقاله خود را در این مرحله ارسال خواهند نمود. اگر نیازی به پرداخت هزینه کنفرانس خارجی نیز باشد، در این مرحله باید آن را پرداخت نمود. علاوه بر این در صورت پذیرش مقاله، هزینه مربوطه به آن نیز طلب خواهد شد.

در پایان نیز لازم است قوانین و مقررات سایت و سمینار برگزار شده را نیز مورد پذیرش قرار داد. بعد از ثبت‌نام در کنفرانس، مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش، پرداخت هزینه آن است. اقدامی که ممکن است برای ایرانیان پیچیده‌تر از سایر کاربران باشد. به این دلیل مهم که به حساب‌های بین‌المللی دسترسی ندارند. با این تفاسیر چگونه هزینه کنفرانس‌های خارجی را پرداخت نماییم؟

نحوه پرداخت هزینه کنفرانس خارجی

برای پرداخت هزینه‌های مربوط به انواع کنفرانس‌ها و همایش‌های خارجی معمولا از ارزهای مهم و معتبر دنیا تحت عناوین پوند، یورو و دلار استفاده می‌شود. البته در برخی از موارد از ارزهای محلی نیز کمک گرفته می‌شود اما این عملکرد چندان مرسوم نیست. آن‌چه که در این‌جا مهم جلوه می‌کند این است که پرداخت ارزی و تبادلات مالی در سطح جهان توسط ایرانیان با تحریم روبرو شده است. از این رو در مرحله پرداخت هزینه کنفرانس خارجی، یک کاربر ایرانی با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

اما روش‌های جدید به نحوی توانسته تا حدی تحریم‌ها را کنار بزند و شرایط را برای پرداخت ارزی و پرداخت هزینه کنفرانس خارجی مهیا نماید. البته در این بین شرکت‌های واسطه معتبر نیز وارد عمل شده‌اند و به طور غیر مستقیم کاربر را به مراکز پرداخت ارز متصل می‌نمایند. به همین سادگی مشکل حل شده است. روش‌های مختلفی برای پرداخت هزینه مربوط به انواع کنفرانس یا همایش بین‌المللی وجود دارد، اما در بین این روش‌ها سه شیوه اصلی و پرکاربرد همواره به چشم می‌خورد و معمولا افراد به سمت استفاده از آن‌ها متمایل می‌شوند:

پرداخت برای کنفرانس خارجی
راهنمای کامل چگونگی پرداخت هزینه کنفرانس های بین المللی

پرداخت هزینه کنفرانس خارجی از طریق مسترکارت یا ویزاکارت

امروزه کارت‌های اعتباری مجازی تحت عناوین ویزاکارت و مسترکارت انواع پرداخت ارزی را در مسیر ساده‌ای به حرکت درآورده‌اند. شایان ذکر خواهد بود که کارت‌ها هم به صورت فیزیکی و هم به صورت آنلاین صادر می‌شوند. این دو نوع کارت اعتباری به شبکه مالی جهان متصل می‌شوند و انواع تراکنش‌های مالی را مورد حمایت قرار خواهند داد. از این رو، کارت‌های اعتباری نامبرده، یکی از شیوه‌های کارآمد در راستای پرداخت هزینه کنفرانس خارجی محسوب می‌شود. هر دو نوع کارت ویزا و مستر از نظر امنیت و سرعت تراکنش مشابه یکدیگر بوده و تنها نقطه غیر مشترک آن ها کارمزد است. هم‌چنین قابل توجه است که این دو کارت توسط اغلب فروشگاه‌های مجازی دنیا به رسمیت شناخته می‌شوند و می‌توان از طریق آن‌ها در جهت انواع پرداخت ارز و تراکنش‌های مالی آنلاين وارد عمل شد.

همچنین بخوانید :

پرداخت هزینه کنفرانس خارجی از طریق پی‌پال

یکی دیگر از عمومی‌ترین روش‌های پرداخت هزینه کنفرانس خارجی استفاده از شیوه پرداخت الکترونیکی در قالب حساب پی‌پال است. شیوه‌ای که جهت نقل و انتقال وجه و انجام انواع تراکنش مالی در بستر اینترنت تدارک دیده شده است و اين روند را تسهیل می‌نماید. استفاده از حساب پی‌پال به عنوان بهترین جایگزین برای اغلب روش‌های سنتی و قدیمی مانند صدور چک، انقلاب بزرگی در حوزه بین‌الملل و اینترنت محسوب می‌شود. از طریق حساب پی‌پال و وب‌سایت اختصاصی آن یا PayPal98 به راحتی می‌توان هرگونه هزینه را جهت شرکت در همایش‌های خارجی پرداخت نمود. روشی مدرن و پرطرفدار که کاربران ایرانی نیز مجاز به استفاده از آن خواهند بود.

پرداخت هزینه کنفرانس خارجی از طریق حواله بانکی

امروزه حواله‌های بانکی همانند وسترن یونیون و سوئیفت در راستای به انجام رساندن انواع نقل و انتقالات مالی، عملکرد فوق العاده‌ای دارد. حواله درون بانکی سوئیفت امنیت بالا و سرعت مطلوبی دارد، اما مقدمه چینی سخت‌تری دارد و باید اطلاعات زیادی را تکمیل کرد. در حالی که حواله ارزی وسترن یونیون به دلیل عدم وابستگی به بانک‌ها و داشتن شعب اختصاصی، ضمن امنیت بالا، سرعت بیشتری نیز دارد و نیازی به درج اطلاعات گوناگون نخواهد بود. بنابراین به نظر می‌رسد که مقدمه چینی دریافت این حواله بانکی بسیار ساده‌تر از حواله بانکی سوئیفت است. با این حال هر دو نوع حواله بانکی در کنار سایر انواع حواله، در جهت پرداخت هزینه‌های مربوط به حضور در انواع همایش‌ بین‌المللی به کار گرفته می‌شوند.

شرکت در کنفرانس های بین المللی
شرکت در کنفرانس های بین المللی

سوالات متداول

به چه روشی می‌توان پرداخت هزینه کنفرانس خارجی را به انجام رساند؟

برای پرداخت هزینه مربوط به کنفرانس‌های خارجی می‌توان از کارت‌های اعتباری مانند مستر کارت یا ویزا کارت، انواع حواله‌های بانکی و هم‌چنین حساب پی‌پال بهره گرفت. روش‌های معرفی شده برای کاربران ایرانی نیز قابل استفاده خواهند بود.

هزینه ثبت نام در کنفرانس خارجی چقدر است؟

معیار دقیق و مشخصی برای محاسبه هزینه ثبت‌نام در انواع کنفرانس خارجی وجود ندارد. بلکه بسته به نوع کنفرانس مورد نظر هزینه ثبت‌نام فرق می‌کند. علاوه بر این، هزینه مربوط به پذیرش مقالات، تحت تاثیر تعداد تصاویر، نوع تصاویر که رنگی یا ساده باشد، تعداد صفحات و فاکتورهای دیگر نیز بالا و پایین می‌شود. این هزینه معمولا از حداقل 10 دلار شروع شده و تا بیش از 1000 دلار نیز می‌رسد.

چگونه در کنفرانس‌های خارجی ثبت‌نام کنیم؟

برای ثبت‌نام در انواع کنفرانس بین‌المللی کافیست در سایت رسمی آن اطلاعات خود را وارد نمود و سپس هزینه لازم را پرداخت کرد. با این دو اقدام ساده مجوز شرکت در کنفرانس مورد نظر را پیدا خواهید کرد.

جمع‌بندی

در نهایت می‌توان گفت که نه تنها ثبت‌نام جهت حضور در همایش‌های بین‌المللی کار ساده‌ای است و مزیت‌های فراوانی را به دنبال دارد، بلکه پرداخت هزینه کنفرانس خارجی در ایران نیز امکان‌پذیر خواهد بود. علاوه بر نحوه ثبت‌نام با شیوه پرداخت هزینه اختصاصی جهت شرکت در همایش‌های بین‌المللی آشنا شدید.

source

توسط