جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های سازمانی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی ایمنی راه‌ها است که در یک سال گذشته و با تاکید بر اصلاح و رفع خطر از نقاط حادثه خیز، خوشبختانه موفق شدیم ۲۲ نقطه پرتصادف در جاده‌های استان را رفع خطر کنیم.

او افزود: تا به امروز از ۸۲ نقطه پر تصادف، ۳۲ نقطه طی سال ۱۴۰۱ و سال جاری رفع شده است در حالی که از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ جمعاً ۲۰ نقطه اقدام شده بود. همچنین ۱۲ نقطه دیگر در حال انجام است و برای ۱۸ نقطه دیگر پیگیر تامین اعتبار هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: در ۲۲ هزار و ۵۲۹ متر از جاده‌های استان روشنایی احداث و عملیات نگهداری از روشنایی‌های موجود در سطح استان به میزان ۸۴۵.۹۲ کیلومتر-باند اجرایی شد.

شهامت بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی نصب حفاظ در ۲۶.۹ کیلومتر از جاده‌های استان صورت گرفت و ۶ هزار و ۱۵۵ کیلومتر از راه‌ها نیز خط کشی شد. هزار و ۸۷۸ متر مربع تابلو اطلاعاتی، اخطاری و تابلو‌های مربوط به راهنمایی و رانندکی تهیه و در سطح جاده‌های استان نصب شد. ۲۱۲ دستگاه سیستم آشکارسازی دماغه دوربرگردان‌ها و تقاطع‌ها نیز صورت گرفت و در ۱۵۸ کیلومتر از راه‌های استان نوار لرزاننده طولی و عرضی اجرا کردیم. ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع هاشور در دماغه دوربرگردان‌ها و تقاطع‌ها نیز اجرایی شد.

source

توسط