به گزارش صدای بورس ، مجمع عمومی فوق العاده شرکت سیمان خاش با نماد «سخاش» با حضور سهامداران و هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه برگزار شد.

بر اساس این گزارش ، مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت سیمان خاش که با نماد «سخاش» در بورس فعالیت دارد؛ این شرکت سرمایه خود را از مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به مبلغ ۵۳۰ میلیارد تومان (معادل ۲۵۵۰ درصد سرمایه فعلی) از محل مازاد تجدید ارزیابی و سود انباشته افزایش داد.

محمد حاج نایب مدیر عامل شرکت سیمان خاش در مجمع عمومی عادی سالانه به طور فوق‌العاده «سخاش» از افزایش سرمایه نقدی را زمینه‌ساز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و سود انباشته خبر داد.

وی در خصوص اهداف افزایش سرمایه این شرکت گفت: هدف از افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی ثابت(طبقه زمین) اصلاح ساختار مالی شرکت است. به نحوی که منجر به شفافیت صورت‌های مالی و باعث نزدیک شدن حقوق صاحبان سهام به ارزش واقعی شرکت و همچنین بهینه تر شدن شاخص‌های مالی از جمله نسبت بدهی به حقوق مالکانه و نسبت حقوق مالکانه به دارایی است.

مدیر عامل شرکت سیمان خاش افزود: همچنین با بهبود ساختار مالی، اطلاعات مالی جهت تصمیم گیری‌های کلان در شرکت موجب افزایش توان رقابتی، اعتبار شرکت جهت دریافت تسهیلات بانکی و افزایش سرمایه در گردش می شود. برهمین اساس با توجه به افزایش سرمایه بیش از ۲۰۰ درصدی، نماد این سهم بسته و نهایتا بمدت یک ماه با ثبت افزایش سرمایه شرکت باز خواهد شد.

source

توسط