به گزارش صدای بورس،ناترازی در گزارش‌های مالی شرکت دبش جلوی انتشار اوراق هزار میلیاردی را گرفت. شرکت دبش سبز گستر در حالی این روزها سوژه داغ رسانه‌هاست که در تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده حالا پای سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان متخلف در همراهی با این شرکت برای تامین مالی یکهزار میلیاردی به این داستان باز شده است.

نگاهی به روند این اتفاق نشان می‌دهد ۲۳ خرداد ماه سال جاری سازمان بورس و اوراق بهادار با انتشار اوراق صکوک مرابحه یک هزار میلیارد تومانی برای تامین بخشی از سرمایه در گردش و نقدینگی به منظور تامین مواد اولیه محصولات تولیدی موافقت کرده است؛ در ادامه و ۷ تیرماه فرابورس ایران اعلامیه پذیره‌نویسی این اوراق را از ۱۲ تیرماه ۱۴۰۲ به مدت سه روز کاری با نماد «دبش ۶۴» منتشر کرد.

توقف انتشار اوراق «دبش»




توقف انتشار اوراق «دبش»




پذیره نویسی انجام شد!؟
۱۲ تیرماه ۱۴۰۲ اما فرابورس ایران در اطلاعیه‌ای تعویق تاریخ پذیره نویسی اوراق مرابحه شرکت دبش سبز گستر را با استناد به ماده ۳۰ دستورالعمل پذیره‌نویسی و عرضه اولیه اوراق بهادار تا اطلاع ثانوی اعلام کرد. این اعلام تعویق هرچند با شکایت شرکت دبش سبزگستر از مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق ‌بهادار همراه بود اما سرانجام با اعلام تخلف بیش از ۳ میلیارد دلاری این شرکت، پرونده «دبش» مختومه شد.

توقف انتشار اوراق «دبش»




شماره ۵۲۳ هفته نامه اطلاعات بورس

source

توسط