در دنیای بازاریابی روش های بی شماری برای جذب مخاطبان و فروش محصول و خدمات به آن ها وجود دارد؛ اما یکی از قدیمی ترین و در عین حال محبوب ترین روش ها استفاده از سامانه های پیامکی برای ارسال پیامک های تبلیغاتی است. شاید فکر کنید که این شیوه ارتباطی دیگر قدیمی شده است و بازدهی خوبی ندارد. در حالی که اصلا این طور نیست. بیشتر کمپین های پیامکی در صورتی که به خوبی اجرا شوند، بازدهی بسیار بالایی خواهند داشت؛ اما قبل از هر چیزی برای این کار نیاز به یک سامانه پیامکی خواهید داشت. در این مقاله درمورد این که چگونه یک سامانه پیامکی بسازیم توضیح خواهیم داد.

روش ساخت سامانه پیامکی

چگونه یک سامانه پیامکی بسازیم

در صورتی که طبق این راهنمای گام به گام پیش بروید، می توانید یک سامانه پیامکی برای خود ایجاد کنید:

  • گام اول: درمورد نوع سامانه تصمیم بگیرید.

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که تصمیم بگیرید که سامانه شما روی تلفن همراه، دسکتاپ یا وب ساخته شود. اگر قصد دارید اولین سامانه پیامکی خود را بسازید، پیشنهاد می کنیم که با نسخه های وب شروع کنید؛ اما nb که تحت وب اجرا شود باید بگوییم که شما تنها نیاز به ایجاد یک رابط کاربری ساده دارید.

در نسخه های وب می توانید بازخورد کاربران را به راحتی جمع آوری کنید و در صورت بازخورد های مثبت ساخت نسخه های موبایل و دسکتاپ را استارت بزنید. ساخت نسخه های وب مقرون به صرفه است و در زمان کوتاهی انجام می شود.

  • گام دوم: پیش طراحی UI سامانه

درمورد این که چگونه یک سامانه پیامکی بسازیم و UI آن را طراحی کنیم باید بگوییم که برای این کار نیازی به طراحی UI های پیچیده که زمان زیادی را از شما می گیرند نخواهید داشت. برای یک سامانه پیامکی ساخت یک UI ساده نیز کافی است. مهم ترین اصل در ساخت UI سامانه پیامکی توجه به قابلیت های فنی و ایمنی داده ها است و بعد از آن ظاهر UI اهمیت دارد.

  • گام سوم: استفاده از یک API آماده

اگر می خواهید یک اپلیکیشن برای سامانه پیام کوتاه داشته باشید که مقرون به صرفه و در عین حال کاربردی باشد، باید از API های آماده استفاده کنید. استفاده از API برنده در واقع می تواند یک برگ برنده برای شما باشد؛ زیرا رابط برنامه نویسی سامانه به صورت کد های آماده در اختیار شما قرار می گیرد که می تواند فرآیند ساخت اپلیکیشن شما را کوتاه تر کند. به همین دلیل می توانید در زمان توسعه و هزینه های خود صرفه جویی کنید.

سامانه پیامکی

  • گام چهارم: ساخت ویژگی های پایه

برای توضیح این که چگونه یک سامانه پیامکی بسازیم و از کجا کار را شروع کنیم باید گفت که بهترین راه ساخت ویژگی های پایه سامانه پیامکی است. در این مرحله تنها باید ویژگی هایی را ایجاد کنید که امکان ایجاد و ارسال پیامک را برای چندین گیرنده فراهم کند.

  • گام پنجم: انتقال داده های تماس و آزمایش ارسال

در این مرحله باید شماره تعداد محدودی از مخاطبین خود را که قصد ارسال پیامک تبلیغاتی به آن ها را دارید وارد سامانه کنید. حتما اطمینان حاصل کنید که شماره های تکراری، نامعتبر یا ناموجود در شبکه را وارد سامانه نکنید تا سامانه با مشکل خاصی رو به رو نشود. بعد از آن یک پیام تست ارسال کنید و مطمئن شوید که پیام ها به طور کامل واضح و صحیح به دست مخاطبان می رسند.

  • گام آخر: بهبود سامانه

تا این جا درمورد این که چگونه یک سامانه پیامکی بسازیم توضیح دادیم. اگر تا اینجای کار را درست آمده اید، باید بگوییم که کار شما تقریبا به اتمام رسیده است. تنها کاری که باید از این به بعد انجام دهید، بهبود برنامه است. برای بهبود برنامه بهترین کار این است که همواره از نظر ها و انتقادات مخاطبین خود استفاده کنید تا بتوانید به مرور زمان مشکلات سامانه را برطرف کنید و در صورت نیاز امکانات جدیدی را به سامانه اضافه کنید.

مزایای داشتن سامانه پیامکی

سامانه پیامکی1

داشتن یک سامانه پیامکی می تواند مزایای زیادی را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد. برخی از این مزایا عبارت اند از:

  • امکان مشاهده بیشتر: یکی از دلایلی که باعث می شود بسیاری از افراد به دنبال این باشند که چگونه یک سامانه پیامکی بسازیم این است امکان مشاهده تبلیغات پیامکی توسط مخاطب بیشتر از دیگر روش های تبلیغ است. درست است که شیوه ارتباط از طریق پیامک قدیمی شده است؛ اما هنوز هم در تمامی گوشی های هوشمند به طور پیش فرض وجود دارد و مخاطبان مجبور به نصب آن نیستند. همچنین بیش از 90 درصد مخاطبان تمایل دارند که حداقل یک نگاه سطحی به پیامک های خود داشته باشند. همین باعث می شود تا احتمال دیده شدن پیامک تبلیغاتی توسط مخاطب خیلی بیشتر از روش های دیگر باشد.
  • امکان ارسال پیام های کوتاه و بزرگ: نوشتن یک پیامک تبلیغات جذاب بسیار آسان تر از نوشتن یک ایمیل تبلیغاتی است؛ زیرا ایمیل ها باید از هرزنامه ها عبور کنند و تیتر جذابی داشته باشند تا دیده شوند. در حالی که پیامک های تبلیغاتی این طور نیستند.
  • امکان خوانده شدن تبلیغ به طور کامل: یکی از مزایای تبلیغات پیامکی از طریق سامانه پیامک شانس بیشتر برای خوانده شدن تبلیغ به طور کامل است. بر اساس بررسی ها احتمال این که یک تبلیغ پیامکی به طور کامل توسط مخاطب خوانده شود 98 درصد و احتمال خواندن یک ایمیل تبلیغاتی به طور کامل 20 درصد است که مقدار ناچیزی محسوب می شود.

جمع بندی

برای این که بازاریابی موفقی داشته باشید، نیاز دارید تا از روش های مختلفی برای جذب مخاطبان استفاده کنید. یکی از روش های بسیار قدیمی که اتفاقا هنوز هم محبوب است و بازدهی بالایی نیز دارد، استفاده از پیامک های تبلیغاتی است؛ اما برای این که بتوانید از طریق پیامک تبلیغ های خود را انجام دهید، نیاز به یک سامانه پیامکی دارید. ساخت یک سامانه پیامکی کار چندان سختی نیست. در این مقاله درمورد این که چگونه یک سامانه پیامکی بسازیم و از طریق آن پیامک های تبلیغاتی ارسال کنیم، توضیح دادیم.

source

توسط