همچون آئودی R8 GT RWD، نسخه ABT XGT هم به پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتری FSI مجهز شده است، که خروجی را به محور عقب ارسال می‌­کند. البته نیرو در این نسخه از 612 به 630 اسب­‌بخار افزایش یافته در حالی که به لطف استفاده وسیع از فیبرکربن، وزن خودرو به 1400 کیلوگرم محدود شده است، که 170 کیلوگرم سبک‌تر از R8 GT RWD ارزیابی می­‌شود.

معرفی آئودی R8 GT2

حداکثر سرعت ABT XGT نیز 310 کیلومتر برساعت اعلام شده است. محفظه سوخت این خودرو برای 83 لیتر بنزین گنجایش دارد.

تغییراتی نیز در مدیریت گرمایی، نرم‌­افزار پیشرانه، ترمز گیری و سامانه سوخت‌رسانی اعمال شده است و سیستم اگزوز هم به نحوی تنظیم شده که از نظر صدا و آلایندگی، بتواند مجوز تردد در شهرها را کسب کند.

شرکت ABT از صرف دو سال زمان برای طراحی XGT خبر داده ضمن­ این‌که 40 نفر باید مجوز ساخت این نسخه ویژه از R8 را صادر می­‌کردند. تیونر آلمانی اعتقاد دارد که XGT نه تنها از نظر ظاهری به خودروهای مسابقه‌­ای شباهت دارد بلکه در حقیقت، یک خودروی مسابقه‌­ای با قابلیت دریافت پلاک و تردد در معابر عمومی است.

بنابر اعلام ABT، XGT با نسخه LMS GT2 از آئودی R8 هم تفاوت‌های جزئی دارد. مشتریان می­‌توانند از امکانات سفارشی‌­سازی موجود برای این خودرو استفاده کنند.

معرفی آئودی R8 GT2

source

توسط khodrocamp.ir