استقلال دوباره روی دور افتاده بود که لیگ تعطیل شد! البته کادر فنی آبی‌ها اعتراضی به این مسئله نداشته‌اند اما از نظر فنی وقتی یک تیم روی نوار پیروزی می‌افتد و ناگهان مسابقات تعطیل می‌شود، ضرر می‌کند. حالا بماند که امسال چپ و راست بازی‌ها تعطیل شده و فقط به خاطر آلودگی هوای این روزها لیگ برتر را تعطیل نکرده‌اند که احتمالاً یادشان رفته است. 

استقلال برای بازی سخت و حساس با تیم خوب محمد ربیعی همه نفرات اصلی‌اش را در اختیار دارد و می‌خواهد انتقام سپاهان را از همشهری‌اش ذوب‌آهن بگیرد که البته کار راحتی نیست. در ۲ سال گذشته آبی‌پوشان همیشه ذوب‌آهن را حتی در جام حذفی برده‌اند اما کیست که نداند این ذوب‌آهن حتی از ذوب‌آهن تارتار (که این روزها در ملوان عالی نتیجه می‌گیرد) قوی‌تر است؟ ذوب‌آهن در تهران در حالی به پرسپولیس باخت که تقریباً همه کارشناسان داوری گفتند گل سرخپوشان آفساید بود. در بقیه مسابقات هم شاگردان ربیعی خوب کار کردند و تا قبل از بازی امروز ملوان تیم دوم جدول بودند که البته ملوان، هوادار را برد و با ۱۹ امتیاز دوم شد. 

ذوب‌آهن از پرسپولیسی‌هایی چون شایان مصلح و کمال کامیابی‌نیا در خط میانی بهره می‌برد که قطعاً تقابل آنها با استقلال جالب و تعیین‌کننده است. تیم ربیعی البته یک تیم واقعی است و به یک یا دو بازیکن خاص وابسته نیست. از طرفی جواد نکونام هم تیمش را با تمام قوا به مصاف حریف می‌فرستد تا با پیروزی در فولادشهر یک گام بلند به سوی قهرمانی نیم‌فصل بردارد و در عین حال فاصله خود را با رقبا بیشتر کند. آنها احتمالاً در این راستا از بلانکو و مهرداد محمدی در خط حمله استفاده می‌کنند و بقیه نفرات هم که تقریباً مشخص هستند. آبی‌ها احتمالاً در فولادشهر غریبه هم نخواهند بود اما باید دید جواد نکونام توانسته روند روبه‌رشد تیمش را که در بازی با تراکتور به اوج خود رسیده بود، حفظ کند یا نه؟ پیش‌بینی ما این است که بازی با ذوب‌آهن در فولادشهر حتی از دیدار با تراکتور هم برای استقلال سخت‌تر است و البته فراموش نکنیم که پرسپولیس، سپاهان، ملوان و… هم نیم‌نگاهی به این دیدار حساس در بالای جدول دارند و امیدوارند استقلال حداقل یک مساوی در اصفهان بدهد.

source

توسط